Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.10.2014, 20:51
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.286
Perusasetus

Nyt kun tämäkin topicci tuntuu menevän täysin ohi aiheen, eikä kiinnostuneita juurikaan ole esittäytynyt alkuperäiseen aiheeseen, niin tuskin kannattaa neljälle autolle rataa tehdä?
Kaari ja penkkiongelmat ikävä kyllä koskevat myös mahdollisia modified-luokan kilpailijoita, helpompi on tehdä auto euro- kuin suomisääntöihin, nämä luultavasti kuitataan sillä ettei turvallisuussääntöihin tehdä lievennyksiä?
Nyt kun on muutaman kerran tullut luettua säännöt läpi, niin onkohan todellinen tarkoitus tehdä yhtenäiset suomi- ja eurosäännöt? Edelleen kaikissa luokissa on mahdollista tehdä eurotrialiin kelvoton auto, kun taas useassa kohdassa eurosäännöissä pääsee helpommalla ja/tai saa kilpailuetua?

__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.10.2014, 21:05
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.015
Perusasetus

JOS ensi kaudeksi saadaan niputettua tuo meidän vanha suora-akselinen ProModi auto,niin tämä suunniteltu Harraste-Modified luokka olisi juuri sopiva meille.
Ja ei kääntöjarrujen linelock venttiilien ja jakolaatikon kepin (etuveto-neliveto) pois purkaminen ole ylitsepääsemätön ongelma,jos niitten pelkkä käytön kieltäminen ei riitä.

Me voidaan kyllä rakentaa auto sääntöihin kelpaavaksi,eikä yritetä väkisin vääntää sääntöjä meidän autolle sopivaksi.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.11.2014, 09:08
Jartsa 74 Jartsa 74 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.11.11
Sijainti: Ylivieska
Viestit: 100
Perusasetus

Ollaanko tämän kanssa jo myöhässä ensi kautta ajatellen kun sääntökirjakin jo julkaistu?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.11.2014, 09:23
sirP sirP ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.06.05
Sijainti: Turku
Viestit: 1.628
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jartsa 74 Näytä viesti
Ollaanko tämän kanssa jo myöhässä ensi kautta ajatellen kun sääntökirjakin jo julkaistu?
Ei olla myöhässä jos vaan kiinnostusta riittää.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.11.2014, 09:33
Jartsa 74 Jartsa 74 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.11.11
Sijainti: Ylivieska
Viestit: 100
Perusasetus

Oishan se hyvä jos ois joku väliluokka. Tuskin modeja niin montaa ilmaantuu että modi ois mahdollista ajaa omana luokkana.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.11.2014, 09:45
sirP sirP ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.06.05
Sijainti: Turku
Viestit: 1.628
Perusasetus

Ei muuta kun sääntöjä sorvaamaan Baxxterin kanssa ja sitten lajiryhmälle ehdotus.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.11.2014, 11:28
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.286
Perusasetus

Ensimmäistä viestiä muokattu, versio 1.1:
Lainaus:
MUUTOKSET 1.0 -> 1.1

3.8.1 Lisätty teksti: “Ajoneuvojen tulee olla kaksi akselisia ja nelivetoisia.“

3.8.2.1 “Auton tulee olla nelivetoinen.” Muutettu muotoon: “Vapaa.”

3.8.2.4 Lisätty teksti: “Jos autossa on laseja niiden tulee olla lexan tai polycarbonaattia. Myös auton alkuperäiset lasit hyväksytään jolloin tuulilasin oltava laminoitu ja sivu/takalasit karkaistua.”

3.8.2.9 Lisätty teksti: “TAI merkittävä ulkopuolelle selvästi erottuva sisäpuolen avausmekanismin kohta.

3.8.3.3 Lisätty teksti: “Jos käytetään iskunvaimentimissa lisäöljysäiliötä, on säiliön letkun osoitettava pois ohjaamon suunnasta. Suositellaan roiskelevyjen käyttöä samalla. Jos käytetään “air shocks” vaimennusta, on huoltoventtiilin osoitettava pois ohjaamon suunnasta.”

3.8.5.1 “Alkuperäinen akseleiden välinen jarruvoiman säätö tulee säilyttää.” Muutettu muotoon:“Akseleiden välistä jarrutasapainoa ei saa säätää ajon aikana.”

3.8.5.2 Lisätty teksti “Seisontajarrun on oltava erillinen järjestelmä joka on mekaanisesti riippumaton käyttöjarruista ja sen on vaikutettava yhteen akseliin ja sen tulee olla kykenevä pysäyttämään ajoneuvo, jos sen hydraulinen järjestelmä ei toimi. Vaihteistossa oleva lukitsin, ei ole riittävä seisontajarru.”


3.8.5.3 “Ohjausjarru on kielletty. (Kuin myös yhteen pyörään vaikuttavat jarrut).” Muutettu muotoon: “Ohjausjarrun käyttö on kielletty.”

3.8.7.5 “Pakoputkiston tulee päättyä akseleiden puolivälin takapuolelle. Putkisto ei saa ylittää korin uloimpia reunoja, niiden kuitenkin tulee ulottua vähintään 100mm sisään uloimmasta reunasta joko sivulla tai takana.” Muutettu muotoon: “Vapaa, poikkeuksin: Pakoputkisto ei saa kulkea korin ylitse. Paljaat kohdat, joihin on helposti mahdollista koskettaa, on lämpösuojattava. Pakoputkiston tulee päättyä akseleiden puolivälin takapuolelle. Pakoputkiston pää tulee sijoittaa melumittauksen kannalta edulliseen paikkaan.”

3.8.8.1 Poistettu teksti “Voimanjakotapaa (jatkuva tai kytkettävä) ei saa muuttaa.”

3.8.8.4 “Vetävien akseleiden irtikytkentä ei ole sallittu, ellei järjestelmä ole jakolaatikossa alkuperäisenä. Jälkiasennettu matala 2WD ei ole sallittu.” Muutettu muotoon “Vetävän taka-akselin irtikytkennän käyttö on kielletty.”
Itse en ehdottele mihinkään tämän enempää, mutta vapaasti saa kuka vaan käyttää tätä pohjana omissa ehdotuksissaan.

Tähänkin luokkaan vaikuttaa suomi- ja eurosääntöjen eroavaisuudet, joihin ei olla uudessa sääntökirjassa puututtu, vaan osittais lisätty eroja. Tosin ei niin että vaikuttaisi modified / harraste-modified.

Näyttää siltä että mun autoa ei kuitenkaan saa muutettua kaarisaantöjen mukaisiksi, joten mun osalta jää ajamatta kisat vaikka niitä olisikin.
__________________
Harbor Cruisers

Viimeksi muokannut baxxter : 08.11.2014 11:31
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
euro4 ja euro5 luokka pakuissa toyota4x4 Tekniikka & Jutustelu 5 28.03.2012 16:06
Bussikyytiä Ahveniston Trialiin Tampereelta Racingrabbit Tapahtumat 1 15.10.2009 08:04
M: Voittaja auto trialiin Jare O/M/V Muut 0 01.03.2005 07:30
Mikä kilpailu luokka? bj75 Chit-Chat 6 16.02.2005 20:03


Sivu luotu: 05:27 (GMT +2).