![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä se siihen momenttiin menee, ei yli, vaikka ois voiteluainetta välissä.
Jos momentti on annettu kuivalle pultille, tarkoittaa se että puhdas, kuiva uusi kannenpultti (esim.) väännetään puhtaaseen, kuivaan, uuteen lohkoon. Esim. 2H:n manuaalissa oli mun mielestä mainittu mm. kannenpulteista, että "öljyä kierre ja kanna alus ennen kiristystä". Jos taas vanha, jo hieman pinnasta karhentunut (vaikkei näkyvää korroosiota oliskaan) pultti vedetään vastaavassa kunnossa olevaan lohkoon kuivana, oikeaan ilmoitettuun momenttiin, ei pultin lopullinen tiukkuus (vetojännitys pultin varren poikkileikkauksessa) ole silti vielä riittävä. Miesten lelut on kookkaita. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
O: lj70 hehkujen virtakisko | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 17.12.2007 09:39 | |
Hehkujen laatuerot? | Setä | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 07.11.2006 21:04 |
Kannenpulttien kiristysmomentti | Setä | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 04.04.2005 14:58 |