Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #6  
Vanha 30.11.2004, 23:17
HJ60:n Avatar
HJ60 HJ60 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 2.344
Perusasetus

Kyllä se siihen momenttiin menee, ei yli, vaikka ois voiteluainetta välissä.

Jos momentti on annettu kuivalle pultille, tarkoittaa se että puhdas, kuiva uusi kannenpultti (esim.) väännetään puhtaaseen, kuivaan, uuteen lohkoon.

Esim. 2H:n manuaalissa oli mun mielestä mainittu mm. kannenpulteista, että "öljyä kierre ja kanna alus ennen kiristystä".

Jos taas vanha, jo hieman pinnasta karhentunut (vaikkei näkyvää korroosiota oliskaan) pultti vedetään vastaavassa kunnossa olevaan lohkoon kuivana, oikeaan ilmoitettuun momenttiin, ei pultin lopullinen tiukkuus (vetojännitys pultin varren poikkileikkauksessa) ole silti vielä riittävä.

Miesten lelut on kookkaita.
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O: lj70 hehkujen virtakisko O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 17.12.2007 09:39
Hehkujen laatuerot? Setä Tekniikka & Jutustelu 6 07.11.2006 21:04
Kannenpulttien kiristysmomentti Setä Tekniikka & Jutustelu 11 04.04.2005 14:58


Sivu luotu: 18:27 (GMT +2).