Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.10.2014, 19:48
Tumi:n Avatar
Tumi Tumi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.01.03
Sijainti: Joensuu
Viestit: 1.502
Perusasetus

Helmat tietysti olis voinu vetästä reilusti ylemmäs.
Pakoputki, no mahtuuhan se olemaan tuollakin.
Budjetti syistä vielä 617 moottori?
Tuleeko vinssiä ja jos niin mihin kohtaan autoa.
Kai tähän tulee kaksi käsijarrukahvaa, kun tehtaalla sinne on paikkakin jätetty? Saa ne köyhänmiehen kääntöjarrut.
Entäs twinstik jakis? Eli hitaalla etuvedolla.
Pyöräkotelot ja kaarethan avartuu myös? 37" mahtuu pyörimään ilman korotusta?


Hyvää rakentelu intoa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.10.2014, 08:25
oojiikoo:n Avatar
oojiikoo oojiikoo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 546
Perusasetus

kori on kyllä näköjään hyvin säilyny kun ollu aikalailla pohjoisen autona ainakin viimeiset reilun 10 vuotta ja muistaakseni ennen sitäkin. Mukava seurailla tätä projektia.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.10.2014, 23:14
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tumi Näytä viesti
Helmat tietysti olis voinu vetästä reilusti ylemmäs.
Pakoputki, no mahtuuhan se olemaan tuollakin.
Budjetti syistä vielä 617 moottori?
Tuleeko vinssiä ja jos niin mihin kohtaan autoa.
Kai tähän tulee kaksi käsijarrukahvaa, kun tehtaalla sinne on paikkakin jätetty? Saa ne köyhänmiehen kääntöjarrut.
Entäs twinstik jakis? Eli hitaalla etuvedolla.
Pyöräkotelot ja kaarethan avartuu myös? 37" mahtuu pyörimään ilman korotusta?


Hyvää rakentelu intoa.
Kyllä tuo 617 siellä keulalla tulee oleen. Sen kaveriski tarttis se ryömintä 1. vaihteella oleva pakuloota löytää. Tohon moottoriin on joku edellinen omistaja käsittääkseni nakannut 617a:n pakosarjan ja ahtimen, pumpusta ei vielä varmuutta, kun en oo sitä vielä kummemmin tutkinut. Pikkasen ollut visiona et hankkis jostain kokonaisen 617a moottorin ja remppailis sen penkissä kuntoon ja nopee svappi keulille.. Saa nähä, tehdään nyt ensin muuten valmiiksi ja kilpiin..

Vinssiksi tulee keulalle jo jeepissä käytössä ollut MileMarkkerin hytikkavinssi:

Tuon sähköventtiilin heitän kuubaan, niin saa hiukan litroja läpi siitä. Tulevassa pumpussa ainakin riittää tuottoa, et pitäs tulla aika hätänen vinssi Muta palataan tähän, kun projektissa pääsee siihen pisteeseen..
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.10.2014, 23:29
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Viikonlopun tuotokset


Lauantaina tuli korjailtua takanurkka sisäpuoleleta.

Tämä pelli tartti hetkeksi poistaa et pääsi heppaan sen alle hiukka uutta peltiä:


Hiuakn uutta peltiä alle ja 5mm vahvikelappu myös tähä. Sit saikin hitsuutella turvakaariputken paikalleen ja hiukan sinkkimaalia perään. Ei paljon eteenpäin, mut saipahan jotain valmista aikaan.


Yleiskuva valmista kyljestä:


Sit pitikin lähtee kavereiden kanssa saunotteleen. Kumma sähkökiuas, kun kehittää häkää, kun aina seuraavana päivänä on pää kipee..

No myrkytyksestä selvittyäni pesin rungon. Aika näppärästi lähtee öljypaskat pois kuumapainepesurilla, 120 asteisella vedellä






Sit sovittelin hiukan flektin tellinkiä paikalleen. Näyttäs mittailut ja piirtelyt onnistuneen kohtuu hyvin. Pikkasen tarttis liimailla solukuminauhaa pellin taakse ja sit ruuvailla kii syyläriin reunoilta. Flekti on 16" 120W, tähän olis visio askarrella portaattomasti pyörimisnopeutta veden lämmön mukaan ohjaava pulssinleveysmodulaattori, saa nähä..


Sit otin työnalle irroitettaessa rikkoutuneen tuulilasin. Tästä piirtelin cad -kuvan, kun olis nyt kontaktit teettää laminoitu karkastu uus tuulilasi. Katotaan kuinka kilpailukykyinen hinta saadaan sitä kautta Muilla tarvetta G:n laseille, jos teettäs sarjan??

Huipputeknisiä mittauksia:


SIt tulostelin 1:1 kuvat nurkista ja vaikuttas sopivan:


Jatkuu..
__________________
-MMC-

Viimeksi muokannut Tapsala : 27.10.2014 23:33
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.11.2014, 23:50
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Käärmeenpesä


Viikolla kävin shoppailemassa hydrauliikkanippeleitä ja putkea ja tänään pääsin sitten itse auton kimppuun. Tarttis saada kaikki hytin alle tulevat hydrauliikkaputket kiskastua paikalleen..

Laskeskelin yks ilta, et suurin virtaus tulee oleen noin 60L/min. Jostain löysin, että öljyn virtausnopeus ei mielellään sais ylittää 6m/s, et ei rupee liikaa ahdistaan ja lämpiään turhaan. 18x1,5mm putkella saisn virtausnopudeksi 5,9m/s, et saa kelvata. Tosin tästäkin hiukan venyttiin, kun hydrauliikkakaupassa oli vaan 2mm seinämällä olevaa putkea..

Venttiilipöytä sai kaverikseen muutaman nippelin:


Onneks on työkavereina myös putkareita, niin löyty sopivat työkalut. Pikku Quick Bend ja eka koetaivutus. Aika jees käyrä:


Jee, eka putki paikallaan :


lisää..


putkea..


pikku..


hiljaa..


puuhastellen..


eteenpäin..



kunnes loppu putki kesken...

Eli nuo runkoaisan päällä menevät putket menee hytikkavinssille. Loppupätkät vetäsen letkulla. Noi tukivarsien korvakoissa olevat putket on paine ja paluu. Nostan nekin tuosta letkulla, rintapeltiä pitkin akkutelineeseen tulevalle säiliölle..


Noista kahdesta liittimestä tarttis vielä vetää putket runkoaisan sisäpintaa pitkin taakse ja päähän pikaliittimet. Jos vaikka keksis jonkun kivan lisälaitteen tähän.. Vetävä peräkärry..

Ikinä ennen en oo kovia hydrauliputkituksia tehnyt, mut mielestäni tuli ihan siedettävä lopputulos.. Ainakin teknisen näkönen, jos ei muuta..
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.11.2014, 00:04
Saleksi Saleksi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 17.01.06
Sijainti: Pudasjärvi
Viestit: 245
Perusasetus

Asiallisen näköistä tuohuamista. Eipitäs kyllä ahistaa tuolla 18mm putkella.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.11.2014, 09:49
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

On kyllä ammattimiehen vikkaa. Tuo taivutus ei niin helppoo ole mitä näyttää.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.11.2014, 10:51
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.915
Perusasetus

Näyttääpäs hyvältä !

Muistas viistää nuo etummaiset korinkannakkeet nyt kun koppa on pois, antaa tilaa kasvavalle renGaskoolle jatkossa. Toinen tapahan tai olla on laikata ne irti ja kääntää toisille puolille, menee taaemmaks
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään cat b15 ts2000dsp O/M/V Muut 0 06.07.2014 20:19
Myydään Myydään Arctic Cat traxon O/M/V Muut 2 16.03.2013 13:46
Ostetaan Hobie Cat timmy O/M/V Muut 1 14.03.2009 11:05
Myyty Cat-bj Tarzan O/M/V Ajoneuvot 4 04.09.2008 20:18
cat proto Rane_69 Chit-Chat 9 29.01.2006 19:08


Sivu luotu: 05:49 (GMT +2).