![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Helmat tietysti olis voinu vetästä reilusti ylemmäs. Pakoputki, no mahtuuhan se olemaan tuollakin. Budjetti syistä vielä 617 moottori? Tuleeko vinssiä ja jos niin mihin kohtaan autoa. Kai tähän tulee kaksi käsijarrukahvaa, kun tehtaalla sinne on paikkakin jätetty? Saa ne köyhänmiehen kääntöjarrut. Entäs twinstik jakis? Eli hitaalla etuvedolla. Pyöräkotelot ja kaarethan avartuu myös? 37" mahtuu pyörimään ilman korotusta? ![]() Hyvää rakentelu intoa.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
kori on kyllä näköjään hyvin säilyny kun ollu aikalailla pohjoisen autona ainakin viimeiset reilun 10 vuotta ja muistaakseni ennen sitäkin. Mukava seurailla tätä projektia.
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Vinssiksi tulee keulalle jo jeepissä käytössä ollut MileMarkkerin hytikkavinssi: Tuon sähköventtiilin heitän kuubaan, niin saa hiukan litroja läpi siitä. Tulevassa pumpussa ainakin riittää tuottoa, et pitäs tulla aika hätänen vinssi Muta palataan tähän, kun projektissa pääsee siihen pisteeseen..
__________________
-MMC- |
|
#4
|
|||
|
|||
Viikonlopun tuotokset
Lauantaina tuli korjailtua takanurkka sisäpuoleleta.
Tämä pelli tartti hetkeksi poistaa et pääsi heppaan sen alle hiukka uutta peltiä: Hiuakn uutta peltiä alle ja 5mm vahvikelappu myös tähä. Sit saikin hitsuutella turvakaariputken paikalleen ja hiukan sinkkimaalia perään. Ei paljon eteenpäin, mut saipahan jotain valmista aikaan. Yleiskuva valmista kyljestä: Sit pitikin lähtee kavereiden kanssa saunotteleen. Kumma sähkökiuas, kun kehittää häkää, kun aina seuraavana päivänä on pää kipee.. ![]() No myrkytyksestä selvittyäni pesin rungon. Aika näppärästi lähtee öljypaskat pois kuumapainepesurilla, 120 asteisella vedellä ![]() Sit sovittelin hiukan flektin tellinkiä paikalleen. Näyttäs mittailut ja piirtelyt onnistuneen kohtuu hyvin. Pikkasen tarttis liimailla solukuminauhaa pellin taakse ja sit ruuvailla kii syyläriin reunoilta. Flekti on 16" 120W, tähän olis visio askarrella portaattomasti pyörimisnopeutta veden lämmön mukaan ohjaava pulssinleveysmodulaattori, saa nähä.. Sit otin työnalle irroitettaessa rikkoutuneen tuulilasin. Tästä piirtelin cad -kuvan, kun olis nyt kontaktit teettää laminoitu karkastu uus tuulilasi. Katotaan kuinka kilpailukykyinen hinta saadaan sitä kautta Muilla tarvetta G:n laseille, jos teettäs sarjan??Huipputeknisiä mittauksia: SIt tulostelin 1:1 kuvat nurkista ja vaikuttas sopivan: Jatkuu..
__________________
-MMC- Viimeksi muokannut Tapsala : 27.10.2014 23:33 |
|
#5
|
|||
|
|||
Käärmeenpesä
Viikolla kävin shoppailemassa hydrauliikkanippeleitä ja putkea ja tänään pääsin sitten itse auton kimppuun. Tarttis saada kaikki hytin alle tulevat hydrauliikkaputket kiskastua paikalleen..
Laskeskelin yks ilta, et suurin virtaus tulee oleen noin 60L/min. Jostain löysin, että öljyn virtausnopeus ei mielellään sais ylittää 6m/s, et ei rupee liikaa ahdistaan ja lämpiään turhaan. 18x1,5mm putkella saisn virtausnopudeksi 5,9m/s, et saa kelvata. Tosin tästäkin hiukan venyttiin, kun hydrauliikkakaupassa oli vaan 2mm seinämällä olevaa putkea.. Venttiilipöytä sai kaverikseen muutaman nippelin: Onneks on työkavereina myös putkareita, niin löyty sopivat työkalut. Pikku Quick Bend ja eka koetaivutus. Aika jees käyrä: Jee, eka putki paikallaan :lisää.. putkea.. pikku.. hiljaa.. puuhastellen.. eteenpäin.. kunnes loppu putki kesken... ![]() Eli nuo runkoaisan päällä menevät putket menee hytikkavinssille. Loppupätkät vetäsen letkulla. Noi tukivarsien korvakoissa olevat putket on paine ja paluu. Nostan nekin tuosta letkulla, rintapeltiä pitkin akkutelineeseen tulevalle säiliölle.. Noista kahdesta liittimestä tarttis vielä vetää putket runkoaisan sisäpintaa pitkin taakse ja päähän pikaliittimet. Jos vaikka keksis jonkun kivan lisälaitteen tähän.. Vetävä peräkärry.. ![]() Ikinä ennen en oo kovia hydrauliputkituksia tehnyt, mut mielestäni tuli ihan siedettävä lopputulos.. Ainakin teknisen näkönen, jos ei muuta..
__________________
-MMC- |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Asiallisen näköistä tuohuamista. Eipitäs kyllä ahistaa tuolla 18mm putkella.
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
On kyllä ammattimiehen vikkaa. Tuo taivutus ei niin helppoo ole mitä näyttää.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
Näyttääpäs hyvältä !
Muistas viistää nuo etummaiset korinkannakkeet nyt kun koppa on pois, antaa tilaa kasvavalle renGaskoolle jatkossa. Toinen tapahan tai olla on laikata ne irti ja kääntää toisille puolille, menee taaemmaks
__________________
- Levannon We(l)ho - |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myydään cat b15 | ts2000dsp | O/M/V Muut | 0 | 06.07.2014 20:19 |
| Myydään Myydään Arctic Cat | traxon | O/M/V Muut | 2 | 16.03.2013 13:46 |
| Ostetaan Hobie Cat | timmy | O/M/V Muut | 1 | 14.03.2009 11:05 |
| Myyty Cat-bj | Tarzan | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 04.09.2008 20:18 |
| cat proto | Rane_69 | Chit-Chat | 9 | 29.01.2006 19:08 |