![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Tuo vaikuttais olevan öljynkiertoongelma, Olisko jossain vaiheessa, siis viimmeisen 10-20 tkm aikana vaihdettu vanhaan, pikeytyneeseen moottoriin parempilaatuiset öljyt? siis että paskat on lähtenyt liikenteeseen ja öljynsuodattimen ohitusventtiilin kautta/kanavasta olisi paska tukkinut öljykanavan. Tuota laakeriliuskan syöpynistä, mitä esim. hdj-80 kiertokangissa esiintyy, ei minun kuullakseni ole muissa, kuin -90-- n.93 vuosimallin autoissa ALKUPERÄISENÄ, mutta jos laakerit on vaihdettu jälkikäteen, niin vanhemmissakin voi olla, kuten minun entisessä bj-42:ssa nokkaakselin laakerissa, oli edellisen omistajan aikana tehty koneremontti jonkun tapaturman jälkeen, juurikin -90 luvun alussa.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
juu liuskat oli kokonaan kadonnu.
tänään taas saatu jotain aikaiseksi ja kone purettua. pari mäntää otin ulos ja ne näyttää ihan ok. hoonausjäljetkin viel näkyvissä. mittarin mukaan 540 ajettu jokunen kone tässä vuosien saatossa tullut avattua ja niputettua niin tälläistä ei viel ole vastaan tullut. muutama kannenpultti oli ihan uudenveroisia mut loput sit täysin ruosteessa. ja nämähän on samasta koneesta. mikäs tuon on voinut aiheuttaa?
__________________
kyllä hojo kuljettaa Viimeksi muokannut lampola : 19.10.2014 19:59 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kannentiiviste vuotanut nestettä pulteille
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
todennäkösesti alkuperänen pahvikin vielä ollut paikoillaan.
mutta mutta. männät näyttää silmämääräsesti viel asiansa ajavilta et ei oo ylin rengasura venähtänyt jne et uskaltaiskos sen viel niputtaa niillä? kyl tääl varmaan aika moni on niputellu 12 ht motteja. itel nyt vast ensimmäinen auki ja pien perehtyminen kyseiseen koneeseen ![]()
__________________
kyllä hojo kuljettaa |
#5
|
|||
|
|||
![]() 540 tkm, huolella sisäänajettu, jos 2-300 tkm välein tarkistaa suihkut
Siis JOS suihkut ja voitelu on kunnossa, niin ei tuo 540 tkm ole ollenkaan paljon Land cruiserin koneille, siis noille B- ja H- sarjan koneille, Nuo L-sarjalaiset hivenen heikompia keskimäärin.
Miten nuo männän renkaat? onko jousivoima tallessa? jos on, niin pistäppä rengas sylinterin alaosaan, ja mittaa päiden välys: (siis jos eivät ole pehmenneet, ja osapuilleen mitassaan, niin minä en vaihtaisi tarvikerenkaita... , sillä noilla alkuperäisillä kone voisi olla pitkäikäisempi, kuin huonoilla tarvikerenkailla. päiden välyksestä ei ole täsmätietoa, mutta hämärä mielikuva, että milli ei ole vielä toivoton... Ja muista pitää huolta, että renkaat eivät sekoa, ja että pysyvät oikein päin! Noiden cruisereiden matkamittarin virittely oli aikanaan kansanhuvia, varsinkin noiden vm. n. 90, siis kun noiden uusien ostohinta "pompsahti", itse myin reilu 10v sitten yhden hj-60 muistakkseni yli 700 tkm mittarilukemalla yhdelle harrastajalle, oli kuulemma ollut useita hj-60:siä, siis sen kuntoisena kuin kaikki muutkin 380 tkm ajetut. vähän nikotteli kilometrejä, mutta kun näki/tutki auton rautatieasemalla, parin minuutin "renkaanpotkimisella" tuumasi, että minä istun hänen autossa ![]() Omalla hdj-80 oli ajettu reilu 700 tkm, kun yhdestä pytystä katkesi mystisesti männänrenkaat (alkoi oireilla sen jälkeen, kun hivenen reilussa tunnissa kului n.1/2 tankkia diseliä ![]() Kuvia profiilissa. (siis hodari on ollut aina työn ääressä, ensimmäisen 10v Levirakennuksella, toisen 10v Elämysmatkailu firmalla vetämässä veneitä, kelkkoja yms. hanskakotelossa oli kopio kärryn rekisteriotteesta, olikohan pituus reilu 10m, leveys 2,5 vai enemmän, kuitenkin kuulemma 8 kelkkaa sopi kyytiin, ja lukot kiinni vei jäälle ja toi pois...) Siis esim. 12h-t voi aivan hyvin kukkua vaikka reilun miljoonan, JOS öljyistä ja suihkuista huolehditaan. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Täytyypi tuossa mittailla.
Muut liukulaakerit oli hyvännäköisiä et ei oikein muuta mieleen tule et 1 pytyn voitelussa on joku häiriö ollut. Täytyy öljykanavat käydä läpi ja putsata. Ja tietty öljypumppu ottaa pöydälle ja kattoo et onko väljä. No ny täytyy purkaa loppuun ja alkaa uusia osia haalimaan et sais ton niputettua. Ebayn ihmeellisestä maailmasta tiivistesarjaa katselin. Tekeekös sillä mitään et onkos jollain kokemusta? Taitaa toyota tiskillä kansipahvi jne maksaa euroja sopivasti ![]()
__________________
kyllä hojo kuljettaa |
#7
|
|||
|
|||
![]() Laatu maksaa...
Taannoin, n. 5-10v sitten ostin yhden tiivistesarjan paikalliselta Tarviketorilta, ja hinta taisi olla lähemmäs 150e
![]() Payme? tms. sarja taisi olla käypänen, kun ei ole jäänyt mieleen mitään ongelmia? Toki kasasin nuokin paperitiivisteet "Bilteman punasella", niin kuin kaikki muutkin. Mutta jos minä tekisin tuon rempan, ja pitäisi omistaa k.o auto vaikka 10v, niin kannentiiviste on se, mikä on todella paljon vartiajana; siis jos mahdollista, niin alkuperäistä kehiin. ja k.o moottorissa on 2-3 stefaa, ja niissä laatuero on kaikkein suurin! Nuo paperi/korkki tiivisteet saa yleensä purettua pienillä vaurioilla.... Ja esim. crc-bräkleenillä lika pois pinnasta, ja sipaisu bilteman punaista pintaan, ja nimenomaan hieroen kiinni k.o pintaan, sama toiselle puolelle, ja pinnat kiinni mahd. nopeasti, jos menee aikaa esim. 3 minuuttia, niin millinen silikonimakkara on ok. Toki orkkis tiivistesarja olisi se paras, mutta kun se maksaa.... P.S minun Hodarin englannista tullut tiivistesarjan kannetiiviste kesti 300 km, ja minä puusilmä katsoin, että kaikki reiät on samalla kohdalla/olemassa, mutta toinen kohdistus holkin reikä oli reilun millin sivussa. ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Vitara naputtaa | janlaiti | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 11.07.2014 20:25 |
läjä naputtaa!! | okeman82 | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 31.12.2010 19:42 |
hdj naputtaa | tjl | Tekniikka & Jutustelu | 31 | 08.10.2008 20:07 |
läjä naputtaa/rallattaa | Jande | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 30.05.2007 17:06 |
Hydrauliset venttiiilinnostimet naputtaa | Reetu | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 27.05.2005 18:37 |