Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.10.2014, 21:30
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jmtr83 Näytä viesti
Kertokaas ny fiksummat et mihin paikkaan ois hyvä laittaa letkulämppäri. Kyseessä on tollanen 87 ln65 hilux. Toimiiko jos heittää sen tohon alavesiletkuun? Jotkut on väittäny et ei ja sit taas muutamat on sanonu et juur siihen se kuuluu laittaa.
Montaa mieltä sijoituksesta...

Minä laittasin semmoisen ohueen letkuun tulevan lämppärin, ja jos mahdollista pumpulla olevan.
Jos vapaakiertoinen, niin esim. alavesiletkuun alimpaan paikkaan T-haara, josta otetaan letkulla vesi letkulämppärin ala-laidassa olevaan sisäänmenoliittimeen. Letkulämppärin pitäisi olla mahd. alhaalla, ja letkun pitää tulla nimenomaan vaakatasossa taikka sitä alempaa, (mieluummin ainakin 5-10 cm)
Ja letkulämppäristä lähtevä kuuma vesi menee kokoajan ylöspäin, ja moottoriin sen saa varmaan helpoiten kanteen, esim. lämppärin paluuseen.
Uskoisin että jopa 1500w letkulämppäri, jossa termostaatti, toimisi huomattavan hyvin, em. kytkennällä. Mutta jos mahdollista, niin hanki kiertovesipumpulla oleva letkulämmitin; tehoa kestää olla paljon enemmän, ja lämpeneminen on tasaisempaa.

p.s ethän tarkoittanut sellaista letkulämppäriä, joka on asennetaan katkaistun alavesiletkun väliin? Toki sekin toimii joten kuten, ja näyttäisi toimivan sitä paremmin, mitä huonompi termostaatti koneessa on: Nimittäin tuo alavesiletkuun tuleva lämppäri lämmittää syyläristä tulevaa vettä, ja syyläriinhän menee vesi kannen yläreunasta; siis sieltä minne se kaikkein kuumin vesi nousee, siis syyläri lämpiää kaikkein eniten! Ja jos termostaatti ei vuotaisi tippaakaan, niin nesteet kiehuisi...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.10.2014, 21:41
TARO59 TARO59 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.07.13
Sijainti: porvoo
Viestit: 162
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Montaa mieltä sijoituksesta...

Minä laittasin semmoisen ohueen letkuun tulevan lämppärin, ja jos mahdollista pumpulla olevan.
Jos vapaakiertoinen, niin esim. alavesiletkuun alimpaan paikkaan T-haara, josta otetaan letkulla vesi letkulämppärin ala-laidassa olevaan sisäänmenoliittimeen. Letkulämppärin pitäisi olla mahd. alhaalla, ja letkun pitää tulla nimenomaan vaakatasossa taikka sitä alempaa, (mieluummin ainakin 5-10 cm)
Ja letkulämppäristä lähtevä kuuma vesi menee kokoajan ylöspäin, ja moottoriin sen saa varmaan helpoiten kanteen, esim. lämppärin paluuseen.
Uskoisin että jopa 1500w letkulämppäri, jossa termostaatti, toimisi huomattavan hyvin, em. kytkennällä. Mutta jos mahdollista, niin hanki kiertovesipumpulla oleva letkulämmitin; tehoa kestää olla paljon enemmän, ja lämpeneminen on tasaisempaa.

p.s ethän tarkoittanut sellaista letkulämppäriä, joka on asennetaan katkaistun alavesiletkun väliin? Toki sekin toimii joten kuten, ja näyttäisi toimivan sitä paremmin, mitä huonompi termostaatti koneessa on: Nimittäin tuo alavesiletkuun tuleva lämppäri lämmittää syyläristä tulevaa vettä, ja syyläriinhän menee vesi kannen yläreunasta; siis sieltä minne se kaikkein kuumin vesi nousee, siis syyläri lämpiää kaikkein eniten! Ja jos termostaatti ei vuotaisi tippaakaan, niin nesteet kiehuisi...
No voihan nyt olla vaikeata. Kyllä se vesi lämpiää tänäkin päivänä katkaisemalla alaletkun ja vastus väliin. Ei siitä tarvii tehdä yhtään sen vaikeammaksi ja jos haluaa niin kone ulos ja tulppa pois ja vastus kanteen tai jos nyt ihan haluaa askarrella niin pääseehän koelaudan alta poraamalla reijän torpedopeltiin. Järkeä käteen ja ajatuksille hyvä mies.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.10.2014, 22:31
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Juurikin tällaisen vastauksen takia kirjoitin: montaa mieltä


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TARO59 Näytä viesti
No voihan nyt olla vaikeata. Kyllä se vesi lämpiää tänäkin päivänä katkaisemalla alaletkun ja vastus väliin. Ei siitä tarvii tehdä yhtään sen vaikeammaksi ja jos haluaa niin kone ulos ja tulppa pois ja vastus kanteen tai jos nyt ihan haluaa askarrella niin pääseehän koelaudan alta poraamalla reijän torpedopeltiin. Järkeä käteen ja ajatuksille hyvä mies.
Ja vesi lämpiää alaletkuun sijoitetulla vastuksella, kuten kirjoitin, Mutta vesi lämmittimelle tulee jäähdyttimen läpi, sikäli mikäli termostaatti vuotaa... sitä n. 80 astetta ei termostaatin vedessä saavuteta, taikka kone on tosi lämmin.

Ja tuota 2L pataa on senverran tullut pyöriteltyä käsissä, että en viitsinyt edes kertoa tuota "virallista" tapaa.

Mutta tuohon "letkulämppäri" teemaan olen juotunut jopa työni puolesta sekomaan,... siis alavesiletkussa oleva lämppäri toimii helvetin hyvin, kun kone on käyntilämmin, mutta pakkasella laukaisee ylikuumenemissuojan (siis ei pumppua, ei termostaattia, vain n. 100 c asteinen ylilämpösuoja) siis kapine ei tarvinnut B-korttia

Olit näkojään erimieltä jo aikaisemmin toisessa topiikissa: http://forums.offipalsta.com/showthr...=127975&page=2

Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 09.10.2014 22:47
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.10.2014, 06:36
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Sen enempää en ota asiaan kantaa kun että mulla oli juurisamas vehkeessä 400w lämmitin alavesiletkussa... en tiedä miksi ei ollut käytössä enäään nyt on lohkossa suoraan vastus.
Liekkö tullut vaan tunnit täyteen, ja kyllä 400w on mielestäni aika onneton tuollaseen.
Eikös lohkolämppäri ole kuitenkin 700w luokkaa?


Onko missään käsitelty trailgearin jakiksen välityksien asentamista hiluxiin?
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.10.2014, 18:05
Aaltonen:n Avatar
Aaltonen Aaltonen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 27.09.10
Sijainti: Karuna
Viestit: 344
Perusasetus

http://www.nettiauto.com/toyota/hilux/6714775
Kellään tietoa tästä?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.10.2014, 17:00
VW Taro:n Avatar
VW Taro VW Taro ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 29.09.09
Sijainti: Sastamala "Äetsä"
Viestit: 782
Perusasetus

Onko kellään tietoo saako mistään ln110 koriseen koriin uusia kattotelineitä jostain? Tai onko ees ikinä valmistettu siihen sopivia?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.10.2014, 22:14
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.741
Perusasetus

Parit kysymykset, onhan 80 luvun Hiacen ja Hiluxin moottorit samat. Eli koneet käy päikseen.
Onkos joku pyöritellyt 2l ja 2l2 osia keskenään? Kiinnostaa tietää sopiiko 2l koneen kansi 2l2 lohkon päälle. Kansissahan noissa on eroa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 5 (0 jäsentä and 5 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 16:33 (GMT +2).