![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Minä laittasin semmoisen ohueen letkuun tulevan lämppärin, ja jos mahdollista pumpulla olevan. Jos vapaakiertoinen, niin esim. alavesiletkuun alimpaan paikkaan T-haara, josta otetaan letkulla vesi letkulämppärin ala-laidassa olevaan sisäänmenoliittimeen. Letkulämppärin pitäisi olla mahd. alhaalla, ja letkun pitää tulla nimenomaan vaakatasossa taikka sitä alempaa, (mieluummin ainakin 5-10 cm) Ja letkulämppäristä lähtevä kuuma vesi menee kokoajan ylöspäin, ja moottoriin sen saa varmaan helpoiten kanteen, esim. lämppärin paluuseen. Uskoisin että jopa 1500w letkulämppäri, jossa termostaatti, toimisi huomattavan hyvin, em. kytkennällä. Mutta jos mahdollista, niin hanki kiertovesipumpulla oleva letkulämmitin; tehoa kestää olla paljon enemmän, ja lämpeneminen on tasaisempaa. p.s ethän tarkoittanut sellaista letkulämppäriä, joka on asennetaan katkaistun alavesiletkun väliin? Toki sekin toimii joten kuten, ja näyttäisi toimivan sitä paremmin, mitä huonompi termostaatti koneessa on: Nimittäin tuo alavesiletkuun tuleva lämppäri lämmittää syyläristä tulevaa vettä, ja syyläriinhän menee vesi kannen yläreunasta; siis sieltä minne se kaikkein kuumin vesi nousee, siis syyläri lämpiää kaikkein eniten! Ja jos termostaatti ei vuotaisi tippaakaan, niin nesteet kiehuisi...
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Juurikin tällaisen vastauksen takia kirjoitin: montaa mieltäLainaus:
Ja tuota 2L pataa on senverran tullut pyöriteltyä käsissä, että en viitsinyt edes kertoa tuota "virallista" tapaa. Mutta tuohon "letkulämppäri" teemaan olen juotunut jopa työni puolesta sekomaan,... siis alavesiletkussa oleva lämppäri toimii helvetin hyvin, kun kone on käyntilämmin, mutta pakkasella laukaisee ylikuumenemissuojan (siis ei pumppua, ei termostaattia, vain n. 100 c asteinen ylilämpösuoja) siis kapine ei tarvinnut B-korttia Olit näkojään erimieltä jo aikaisemmin toisessa topiikissa: http://forums.offipalsta.com/showthr...=127975&page=2 Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 09.10.2014 22:47 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Sen enempää en ota asiaan kantaa kun että mulla oli juurisamas vehkeessä 400w lämmitin alavesiletkussa... en tiedä miksi ei ollut käytössä enäään nyt on lohkossa suoraan vastus.
Liekkö tullut vaan tunnit täyteen, ja kyllä 400w on mielestäni aika onneton tuollaseen. Eikös lohkolämppäri ole kuitenkin 700w luokkaa? Onko missään käsitelty trailgearin jakiksen välityksien asentamista hiluxiin?
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
http://www.nettiauto.com/toyota/hilux/6714775
Kellään tietoa tästä? |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Onko kellään tietoo saako mistään ln110 koriseen koriin uusia kattotelineitä jostain? Tai onko ees ikinä valmistettu siihen sopivia?
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Parit kysymykset, onhan 80 luvun Hiacen ja Hiluxin moottorit samat. Eli koneet käy päikseen.
Onkos joku pyöritellyt 2l ja 2l2 osia keskenään? Kiinnostaa tietää sopiiko 2l koneen kansi 2l2 lohkon päälle. Kansissahan noissa on eroa. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 5 (0 jäsentä and 5 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? | henteri | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 02.03.2008 20:02 |
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? | -Ville- | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 20.02.2008 21:15 |
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? | Jari_M | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 23.05.2007 20:24 |
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! | A45 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 25.04.2006 18:14 |
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.12.2004 21:34 |