![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() ensimmäinen ajatus oli, että nytkö se alkoi? ammattipätevyystakarajan jälkeiset ratsiat nimittäin. ne, joissa jokainen liikenevä kyläpoliisi pistetään tien varteen tutkimaan kortteja, pätevyyksiä, kalustoja ja asetuksia, joista edes asiaan perehtyneet eivät osaa sanoa varmaksi, mikä on oikea menettely. siitä kyläpoliisista puhumattakaan... Olisikohan annetun sakon logiikka tässä: - piirturin käytöllä valvotaan ajo- ja lepoaika-asetusta: http://www.tyosuojelu.fi/fi/ajolepoaika-asetus - alussa kerrotaan että "Asetusta sovelletaan lähtökohtaisesti yleisillä teillä tapahtuvaan a) tavaraliikenteeseen, jossa ajoneuvon suurin sallittu massa (ml. mahdollinen perävaunu tai puoliperävaunu) on yli 3,5 tonnia, tai b) henkilöliikenteeseen, jossa käytettävät ajoneuvot on rakennettu tai pysyvästi mukautettu yli yhdeksän henkilön kuljettamiseen kuljettaja mukaan luettuna, ja tarkoitettu tällaiseen käyttöön." ja myöhemmin annetaan poikkeuksia: "Edellä mainitusta pääsäännöstä on säädetty sekä kaikkia jäsenvaltioita koskevia että jäsenvaltiokohtaisia poikkeuksia. Vaikka sanamuodot viittaavat useissa poikkeuksissa vain ajoneuvoihin, tulkinnan lähtökohtana on kuljetus, johon ajoneuvoa kulloinkin käytetään." (lihavointi lisätty) Tässä kohtaa pääsee riitelemään vaikkapa seuraavan poikkeuksen perusteella: "Kaikkia jäsenvaltioita koskevat poikkeukset ... h. ei-kaupalliseen tavarankuljetukseen tarkoitetut ajoneuvot tai ajoneuvoyhdistelmät, joiden suurin sallittu massa on enintään 7,5 tonnia" Oliko ajo kaupallista vai ei... siinäpä pulma. Saiko soittokeikasta rahaa? Oliko kuljetus osa keikkaa, vai eri reissu? Maksettiinko kuskille? Maksettiinko kuljetuksesta? Vai sisältyikö kuljetus ja/tai kuskin palkka bändin palkkaan/ soittokamojen mukana oloon/johonkin muuhun. Innokkaampi poliisi kirjoittaa sakon ihan varmuuden vuoksi, ja jättää näyttövelvollisuuden kuljettajalle. Näitä tapauksia nähdään vielä lisää, jahka ratsiat saadaan käyntiin. Nimim. omat työkalut kevyt-ka:lla työmaalle.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
ajoneuvosta kyse ei yhdistelmästä, eli hoojii isolla kärryllä ei piirturia tarvitse
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Niin jenkki pick-upit sen piirturin taitaa tarvita tai kaikki c kortilla ajettavat
Tuskin mitään henkilö\vetureita koskee |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Oonksmä jo pudonnu kärriltä, vai roikunko yhel kädel ??
Yksityiskäyttönen, oma kevyt kuorkki, omien kamojen kanssa ite ajaen, ei varmaan (kaan) piirturia tarvi ?? Bändin kamoja kuskaten em. systeemi, "vieraalla" kuskilla varmaan jo tarviikin, kun ei omia kamojaan kuski kuskaa, se että bändi laskuttaa keikasta ei kuulu tähän Bändin jäsen ajaa bändin autoa, eikä taaskaan tarvii Kunhan mutuilen ... Ite heittäisin kiekon koneeseen ihan varuiks
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#6
|
|||
|
|||
![]()
jos kiekkolaite löytyy, niin ei se kiekko niin kallis ole, jotta sitä sinne ei voi laittaa. sitten jos ei ole piirturia, niin tuskin käyttäisin kiekkoakaan, hankalahan siihen on kynällä alkaa piirtää viivaa...
__________________
t5 portteri -07 mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät |
#7
|
||||
|
||||
![]()
se että ei ole piirturia, ni ei poista sen köyttöpakkoa, kuten ei toistepäinkään, jos on piirturi, ni sitä ei välttämättä ole pakko käyttää. tiedän tapauksia, missä autoon/liikennetraktoriin on jäliasennettu piirturi, kun se on siirtyny piirturinnalaiseen ajoon.
mun käsittääkseni yksityinen henkilö ei kiekkoa tarvitse, mutta jos auto on firman yksityisessä ajossa ni kiekko tarvitaan, ku ajetaan yli 50kilsan päähän "asemapaikasta"
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Niin no niin, meinasin etten kirjoita mutta kirjoitan kuitenkin....
Mikä ongelma siinä kiekonkäytössä on vaikka se ei olisi pakollinen? Kait sen voi laitaa sinne koneeseen joka kerta ku alkaa ajamaan vaikka ei olisikaan varma tarvitaako sitä lain puitteissa vai ei ? |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
keksitty, mutta teoriassa mahdollinen esimerkki: - työntekijä x tekee pitkää päivää turvallisuusalalla, ma-la välillä tunteja on tullut useammalla peräkkäisellä viikolla vähän yli 70 kullakin. tiukkoja tilanteita henkistä ja fyysistä painetta riittää. lauantai-iltapäivänä voi kuitenkin pistää revolverin vyöltä kaappiin ja lähteä vapaalle. taskussa on C-kortti, joten tuttujen bändin ruodariksi voi hyvin lähteä. kiekko piirturiin ja menoksi. siispä roudataan, ajetaan, soitetaan, roudataan, ajetaan, roudataan, nuokutaan anopin synttärit, käväistään kotona torkkumassa ja mennään maanantaina hommiin. musta kumipamppu sekä taskulamppu matkaan, pitkää pesään. ei ongelmia, koska viikonloppuna on levätty lain sääntöjen mukaan. - työntekijä y ajaa kuorma-autoa. syyskuun alussa menee vähän ylitöiksi, kun pitää ajaa myös lauantaina, ja ajamista kertyy muutenkin reilusti; yhteensä lain sallimat 56. seuraavalla viikolla vähän helpottaa, ylitöitä ei tarvitse tehdä ja perjantaina työnantaja armahtaa päästämällä kotiin jo lounaalta. semminkin, kun kahdelta viikolta sallitut 90 ajotuntia on täynnä. lauantaina voi vähän ajan kuluksi käydä soittelemassa. mukava reissu, mutta keikkamatka pelottaa, kun siellä on taas puikoissa se punasilmäinen sikaniska, joka meinaa nukkua rattiin kotimatkalla. voisi sitä itsekin ajaa, mutta menee ajotunnit yli, eikä seuraavalla viikolla voisi mennä töihin... Viimeksi muokannut ankkuli : 04.10.2014 23:28 |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Mutta noissta siviili ajoista ei tarvi kiekkoja säästää vaan voi repiä ajonjälkeen.
Eikä pitää mitään muita kiekkoja mukana. Niin mulle ainakin kerrottu noilla piirturi kurrseilla. Tietysti noi uudemmat dikipiirturit ongelmallisia kun jää korttiin pakosti ajot. Joten niistä tulee jatkossa tosi mielenkiintosia.
__________________
################# Tää on ihan helpporeitti. ################# |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Bändin jäsenet ajaa ja palkka maksetaan soittosuorituksesta, ei ajotunneista. Jotkut autot on semmosia -97 mesejä joissa piirturia ei oo käytetty saati tarkistettu koskaan, pitää varmaan alkaa sitä lappua sinne tunkemaan jos tilanne menee näin tiukille.
__________________
Tiäräksää tuanoi Viimeksi muokannut vartiainen : 04.10.2014 21:24 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kevyt KA ajopiirturin käyttöpakko? | Jari | Chit-Chat | 155 | 02.12.2021 09:07 |
WORRYCROSSI 1.11 2014 Tulokset julkaistu | Patu925 | Tapahtumat | 154 | 18.11.2014 17:33 |
TML-Trophy 2014 8-10.8.2014 | piipari | Tapahtumat | 75 | 18.08.2014 01:26 |
Punkan offailut 1.2.2014 klo.10->17 | tare | Tapahtumat | 62 | 17.02.2014 11:41 |
Ostetaan O:rj70 tai lj70>>OSTETTU>> | jolokkana | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 26.08.2012 08:44 |