![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Jos on rautalevyt, niin haluaisin nähdä sen aineen joka sitä turvottaa!!
__________________
Killing time is not murder |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#3
|
||||
|
||||
![]()
'Pikkasen pitää' on melko epämääräinen ilmaisu.
Jos jollain olisi heittää Nm tietoja milloin kitkalukko toimii normisti kylmänä/kuumana, niin saattaisi olla ihan hyvä juttu. Kitkat luistaa aina enemmän tai vähemmän, mutta tehtaan standardi olisi hyvä tietää ennen kuin lukko tuomitaan vialliseksi.
__________________
RASOR |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Mulla ainakin hilussa alko perän lukko toimia huomattavasti paremmin kun laittoi 80w90 heavy duty mobilit ls lisämausteella, normi 75w80 ls öljyjen sijaan.
Referenssinä toimi jyrkkä ylämäki, mitä peruuttelin ylös. Jäykemmillä öljyillä pääsi korkeammalle ennen sutimista ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ite taasen tiukkasin runnerista takalukon ihan vaan laittamalla vähä lisää simmiä levyjen alle ja jousen väliin. Piti parin safarin ajan kuin kemppi, mut alkaa lopulta muuttua tavalliseksi kitkaksi.
Tuossa vaan huomasin jotta öljyillä tuntuu olevan eroa. Laitoin jossakin välissä motonetistäkin saatavaa MAG1 peräölppää ja parin päivän ajon jälkeen rupes perä käyttäytymään todella hassusti. Tiukoissa käännöksissä kitka ensin piti, ja anto sitten periksi reilulla pamauksella. hiekkapihoillakin kääntäminen oli nypyttämistä, kun ei osannu se tasasupyörästö päättää, pitäskö sen pitää vai ei. Ja melkoinen pauke lähti. Vaihoin samointein Teboilin LS-öljyt ja se paukkaminen loppu heti. Nyt luistaa tasauspyörästö nätisti hiekalla ja asfaltilla, ilman ylimääräsiä ääniä. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Miksi shimmata kitkaperää kireemmäksi ja sitten laittaa LS-öljyt sisään ( lisäaineistus joka parantaa levyjen luistoa = perä luistaa paremmin ) ? Pitääkö toi kitkaperä nyt noilla LS-öljyillä kunnolla ? |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ei, muttei hakkaa tasauspyörästöä paskaksikaan. Jos sen kitkalukon pitäs jäkittää safarikuormassa asfaltillakin, niin miksei sitten samointein hitsaa kemppiä?
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Jos haluaa että kitkalukko toimii edes hetken ennenkuin kuluu loppuun, ja että se toimii suhteellisen mukavasti niin kyllä ne lisäaineet sinne perään on laitettava.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
"vähän kakstahti oljyä tai diiseli lisäaine..." | JiiPee | Tekniikka & Jutustelu | 38 | 11.09.2009 20:12 |
HJ:n Kitkalukkon toiminnasta? | NymiS | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 09.05.2005 14:00 |
Lukkoperän lisäaine | Yleiset | 3 | 03.02.2004 19:07 |