Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.09.2014, 19:26
Jukeman Jukeman ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Oulu
Viestit: 99
Perusasetus

En oo vielä hommannu, vasta kattelin alustavasti että jimnybitseiltä sais kohtuu edukkaasti. Hyvä huomio tuo, pidän mielessä.
Kaikenlaista muuta ostettavaa on, joten snorkkeli jää varmaan ostoslistan häntäpäähän. Jos nyt vinssiä tai Arbia tai muuta ennen sitä... tarttee vaan säästää ensin muutama tilipussinpohja että on budjetti kasassa

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.09.2014, 19:35
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.272
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jukeman Näytä viesti
En oo vielä hommannu, vasta kattelin alustavasti että jimnybitseiltä sais kohtuu edukkaasti. Hyvä huomio tuo, pidän mielessä.
Kaikenlaista muuta ostettavaa on, joten snorkkeli jää varmaan ostoslistan häntäpäähän. Jos nyt vinssiä tai Arbia tai muuta ennen sitä... tarttee vaan säästää ensin muutama tilipussinpohja että on budjetti kasassa
Laita taakse automaattilukko, niin pääset halvemmalla. Eteen en itse ainakaan laittaisi mitään, kun nuo Jimnyn akselit ei ole mistään kestävimmästä päästä...

Omaani laitan jossain vaiheessa lukolliset toyotan akselit, joten siihen asti ajelen ihan avoimilla perillä. Oikeastaan ollut ihan hauskaakin ajella lukottomalla autolla vaihtelun vuoksi, niin on oikeasti joutunut vähän ajolinjoja silmäilemään tuolla maastossa. Ja ihan yllättävänkin hyvin tuo vehje etenee ilman lukkojakin 33" renkailla, ja mitään vetolaitteita en ole onnistunut edes vielä hajottamaan, vaikka en ole yrittänyt varsinaisesti edes säästellä. Sen verran vaan varonut, etten ihan renkaat linkussa ryskytä menemään, ja ihan kauheasti pompota jossain nousuissa.

Suosittelen ihan ekana säästämään siihen, että hommaat Samurain jakolaatikon, ja sen asentamiseen tarvittavat palikat, sekä sopivat välitykset siihen. Paras sijoitus mitä voit tehdä Jimnyyn.
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.09.2014, 19:48
Jukeman Jukeman ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Oulu
Viestit: 99
Perusasetus

Hyviä ajatuksia, mutta totuuden nimessä arbit ja muut on haaveita vasta. Ei pitänyt sen mopon karata käsistä, kun tää on käyttöpeli samalla.
Talvisen käytön kannalta mietin sitä takalukkoa tai vinssiä, en raskis tuolla mitään oikeaa offia alkaa vetämään.

Enkä oo mikään asennuksen ihmemies, perusjutut luonnistuu, mutta taidon, työkalujen ja paikan kanssa on haasteita. Särkemällä oppii, vai miten se meni
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.09.2014, 15:33
Jukeman Jukeman ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Oulu
Viestit: 99
Perusasetus

Tyhmä kysymys, mutta pitäiskö Jimpassa olla bensan vähyyden merkkivalo?
En ole saanut tuota palamaan, vaikka mittari huitelee punaisen alareunassa, ja melkein alla... tankkihan on jotain 42-45 litraa, ja tripin mukaan yli 400 on jo veivattu, ei vaan syty. Eihän se syty jossei sitä ole tai jos polttimo on palanut.. mutta tuskinpa tämä niiiiiiin bensapihi kuitenkaan on, että punaviivan alle kärsii paljon päästellä vaikkei valo sytykään

Ja toinen (tai monesko lie) ihmetyksen aihe, kun vetää soralla suoraan tai rattia kääntäen perää irti ja revittää takaveto päällä, niin sora lentää kummankin pyörän alta komeasti, eihän näissä lukkoa perässä ole vakiona. Miten tuon helpoiten testaa että onko siellä jälkiasennusviritelmä? Alla on Hankookin MT03:et, eli pitoa on kuitenkin soralla ihan hyvin. eikös sen pitäisi ruopia vain toiselta puolelta, jossei oo lukkoa.
Myönnän suoraan, että tää on mun eka oikea neliveto, kaikki edelliset on ollu etuvetoja( no yksi 4-vetofarmari ilman jakista yms. mutta se ei ollukaan oikee neliveto) Kaikki on uutta ja ihmeellistä
__________________
-Särkemällä oppii-

Viimeksi muokannut Jukeman : 27.09.2014 17:23
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.09.2014, 18:26
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.272
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jukeman Näytä viesti
Tyhmä kysymys, mutta pitäiskö Jimpassa olla bensan vähyyden merkkivalo?
En ole saanut tuota palamaan, vaikka mittari huitelee punaisen alareunassa, ja melkein alla... tankkihan on jotain 42-45 litraa, ja tripin mukaan yli 400 on jo veivattu, ei vaan syty. Eihän se syty jossei sitä ole tai jos polttimo on palanut.. mutta tuskinpa tämä niiiiiiin bensapihi kuitenkaan on, että punaviivan alle kärsii paljon päästellä vaikkei valo sytykään

Ja toinen (tai monesko lie) ihmetyksen aihe, kun vetää soralla suoraan tai rattia kääntäen perää irti ja revittää takaveto päällä, niin sora lentää kummankin pyörän alta komeasti, eihän näissä lukkoa perässä ole vakiona. Miten tuon helpoiten testaa että onko siellä jälkiasennusviritelmä? Alla on Hankookin MT03:et, eli pitoa on kuitenkin soralla ihan hyvin. eikös sen pitäisi ruopia vain toiselta puolelta, jossei oo lukkoa.
Myönnän suoraan, että tää on mun eka oikea neliveto, kaikki edelliset on ollu etuvetoja( no yksi 4-vetofarmari ilman jakista yms. mutta se ei ollukaan oikee neliveto) Kaikki on uutta ja ihmeellistä
Joo, eipä ole sellaista luksusvarustetta kuin bensavalo näissä vehkeissä!

Ja kyllä se on ihan normaalia että sutii molemmilla, kun suoraan(ja vaikka vähän vinoonkin) soralla vedättäessä molemmilla renkailla on saman verran vastusta, niin kumpikaan ei pääse pyörimään toista helpommin, niin silloin sutii molemmilla.
__________________
-Pauli-

Viimeksi muokannut Palex : 27.09.2014 18:33
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.09.2014, 18:45
Jukeman Jukeman ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Oulu
Viestit: 99
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palex Näytä viesti
Joo, eipä ole sellaista luksusvarustetta kuin bensavalo näissä vehkeissä!

Ja kyllä se on ihan normaalia että sutii molemmilla, kun suoraan(ja vaikka vähän vinoonkin) soralla vedättäessä molemmilla renkailla on saman verran vastusta, niin kumpikaan ei pääse pyörimään toista helpommin, niin silloin sutii molemmilla.
TÄH? ei bensavaloa? melko karvalakki tää sitten on
Aattelin justiinsa sitä, että kun kurvissa kuitenkin toinen puoli kevenee niin eikö sen pitäis jättää suttaamatta. Etuvetomies on tottunu siihen
__________________
-Särkemällä oppii-
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.09.2014, 10:36
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.048
Perusasetus

Toinen TÄH? Kyllä meillä ainakin on bensiinin merkkivalo (joka syttyy mutkassa tai mäessä kun 40 litrasta abaut se viisi jäljellä) ja niin on ollut myös muissakin näkemissäni. Ja tanana LSD "lukko".
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
jimny, jutustelua, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (1 jäsentä and 2 vierasta)
sos hj/bj

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty suzuki jimny Pönde O/M/V Ajoneuvot 10 19.05.2013 09:53
Myyty Suzuki Jimny Smäkä O/M/V Ajoneuvot 1 14.06.2012 08:17
Ostetaan Suzuki Jimny ahola O/M/V Ajoneuvot 0 30.01.2012 20:26
Myyty Suzuki Jimny 1.3JLX -02 "Off / On Road Jimny" JER81 O/M/V Ajoneuvot 2 16.09.2009 21:01
M: Suzuki Jimny raw O/M/V Ajoneuvot 0 04.04.2008 11:07


Sivu luotu: 18:23 (GMT +2).