![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Nyttekin miettiny, että pääsiskö viikonloppuna livahtaa kotoo pois ja menis hieman ajelee....MUTTA kaasari ja laturi viat vieläki tutkailematta![]() Chevy-Roope vihjaili, että joku Opelin perusmalli boschin laturi menee heittämällä (ehkä kyl joutuu pultitkin avaan...luulisin?) samoihin kiinnikkeisiin?? Meneekö?? Ja onko se sit parempi, ku amöriikan laturi? Kaasari....niiin, noh....se nyt ainaki pitäis avaa ja tutkailla, että miks kusee nii rankasti yli ![]() Epäilys suuri on faijan aikoinaan tekemään lisä-uimurikammioon, joka sijoitettu vanhan 2-kurkkuisen takapuolelle.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Mää olen tollasta Boschin perinteistä perus laturia suunnitellu omaan kanssa kunhan toi oma Voorttilainen ensin vaan hajoais. On se jokatapauksessa luotettavampi kun noi kiinan laturit mitä suomesta amerikan härveleihin saa. Ei niihin Boscheihin paljon muuta ole tarvinnut vaihdella kun hiiriä ja säätimiä, ja nehän on siinä samassa paketissa ja saa vaihdettua ulkokautta laturia irroittamatta. Ja varasäädin mahtuu vaikka tuhkakuppiin mukaan.
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Mä en ehkä hirveesti jaksais taistella tommosen kaasarin kanssa... tietty jossei se oo aikaisemmin tolleen tulvinu, niin sittenhän siltä vois pikku fiksaukslla löytyä taas toimivuutta. Mut ehkä kantsis se tbi virpoa siihen paikalleen suosiolla ni käy sitten vaikka missä asennossa.
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Kyllä kyllä tbi, mutta kun ajopolte on nyt just suuri ja vapaa-aikaa vähän, niin ei meinaa löytää päänsisältä sopuisaa ratkaisua pruutan vaihdolle vs. kuluvaan aikaan ![]() ![]()
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
no eihän se oo ku ruuvailee osia irti ja osia kiinni! bolt on!
![]() ps. joks swamp jumpper on ajossa :P |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Totta ![]() ![]() ...bolt on...pitäis vaa hankkia ensi niitä pultattavia varusteita, kuten lampaadaa, uutta gasopumppua+paineensäädin, tiivistesarjaa imusatsille, ehkä pakosarjojen vaihto samalla, laturia ja mitähä viel tarviketta tars ehtiä hankkiin?Swamp jumper....ööh.....en oo ees koskenu siihe pariin viikkoon taas!!!!!! Nyt on meneillää Discoveryn korjailut, jos siihe viel leima heltiäis, kun pikkuse korjailee.....sitte sen voiskii myydä ja keskittyä taas seuraaviin rojekteihin......niitähä riittää ![]()
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Mjooo....laitellaas tännekki jotain. Kaasaria talvella hieman tutkailin ja toistaseks se on tuntunu pelaavan, eli ruiskun asentelu on jäänyt taka-alalle.
No sitte jossain vaihees Mad Moosen porukka pyyteli autoa näytille Helsingin American Car Showhun ja menin heikkona hetkenä lupaamaan. Onneks ei nyt ihan mahdotonta siivoilua ollu edessä autolle, mutta jotai hifistelyä kuitenki piti tehdä, kun kerran ison ja arvostelevan yleisön eteen oli auto menossa. Helmat jäi aikoinaan tekemättä, kun oli se perinteinen kiire taas. Joten 2014 touko/kesäkuun korvilla hankin helmoihin jo palkkia ja putkee, mutta eipä tullu sitä sopivaa hetkeä, kun sitten "pakon edessä" näyttelyn takia ![]() Aika kippuraan oli jo menny entiset: Sit eikun uusiin palkkeihin kairaamaan kevennys reikiä?? No ei sentään kevennyksen takia, vaan kairasin palkkiin reiät, jotta palkin kylkeen tulevan putken tuet saa palkin läpi ja hitsattua siis tukevammin kiinni. Tuos alkaa osat hahmottuu. Ja tietty aikoinaan materiaaleja ostellessa ei ollu ideaa laittaa tukiputkia palkin läpi, niin liika paksuhan se oli, joten vanha sorvin rotiskokin pääs töihin. Siin olis sit putket ja palkki yhdistetty ja kulmiin vielä puuhastelin tuollaiset kulmapalikat jäykistään kiinnitystä, kun noi taivutetut putket ei mee palkin läpi. Sit palkkien päät meinasin enste hitsaa suoraan umpeen, mutta sit joku pieni ääni pään sisällä halus niistä pyöristetyt, eli tuommoset niist päädyistä sitte tuli. Sit sovittelua autoon. Ennen lopullista hitsaamista toi puristimien määrä tais vielä triplaantua, kun ei tosiaan ollu enään vanhat palkin reunat ja koppa ihan luotisuoria. Vuosien varrella kauniissa ajossa siis hieman väsyneet jo. Mut siinä ne lopulta olis ja kynnyksen kohdalle leikkasin vielä rinkulat, jotta pääsi siitäki hitsuutteleen palkit kiinni. Sit lokasuojan nurkkiin "pikku kitti, pliis" ![]() Ja näyttelyyn kun oli matka, niin ruiskuttelin helmaraudatkin vihreeks ja samalla tuli katon räystäitä hieman hakattua suoremmaks ja kattokin maalattua, kun se jäi aikoinaan maalaamatta.....se on taas se kiire ollu silloin kylässä ![]() Noo, kun maalamiseen makuun oli päässy, niin beadlock kehätkin tuli ruiskuteltua kopan kanssa samaan väriin. Nii juu ja renkaatkin vaihtu pykälää isommiks, eli nyt alla 39,5/15-15 Super Swamper TSL:t. Tässä alkaa oleen jo aika liki näyttelyä, mutta alustan maalailua mustalla oli viel edessä. Sitten kun auton sai mieleiseen kuntoon, niin perkuta karmee homma oli paketoida, ettei suttaannu trailerin päällä matkalla näyttelyyn. Eli teippiä, liimattavaa suojakalvoo ja vanhoja lakanoita, ettei pressut hankaa maalipintaa puhki ja eiku mato pakettiin. Aika hyvin pysy paketti nipussa noin 80km matkan ja auto oli pysyny puhtaana. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Kyllä jenkit on fiksuja... | Uazmies | Linkit | 6 | 02.02.2011 22:58 |
| Kyllä lähtee! | KoniJeep | Chit-Chat | 3 | 27.04.2010 19:55 |
| Kyllä lähtee.. | Joske | Linkit | 5 | 28.01.2008 09:07 |
| Kyllä kulkee! | Zamppa | Chit-Chat | 23 | 01.10.2005 20:38 |
| Kyllä koittelee | Epeli | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 12.09.2004 09:02 |