Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.09.2014, 06:29
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Mites toi traction bar toimii taka akselilla? kokeilitko punkalla ajella niitä sorarinteitä "pidolla" tai kevyellä kaasulla ilman mitään isoo alkunopeutta? oma blazer rupes hytkyttelee ihan mielenvikaisesti jos oli sopiva pito ja suti silleen hitaasti. Nappi pohjassa ei niinkään ongelmaa, mutta träxön baarin rakentelu kiinnostais silti..
En muuten olekkaan älynnä kokeilla sitä.....muistan kyllä ilman kepakkoa auton muistuttaneen enämpi kengurua, kun autoa, mutta nyt on hiukka unehtunu testailla. Tosin aina mulla on jääny myös testailematt iskarien säätöjenkin vaikutus. Aina kun lopulta pääsee ajeleen, niin ajopolte on jo kasvanu nii mahottomiin mittoihin, ettei malta roplailla iskareita tai just testailla räksönpaarin mnahdollisesti tuomia etuja.

Nyttekin miettiny, että pääsiskö viikonloppuna livahtaa kotoo pois ja menis hieman ajelee....MUTTA kaasari ja laturi viat vieläki tutkailematta

Chevy-Roope vihjaili, että joku Opelin perusmalli boschin laturi menee heittämällä (ehkä kyl joutuu pultitkin avaan...luulisin?) samoihin kiinnikkeisiin?? Meneekö?? Ja onko se sit parempi, ku amöriikan laturi?

Kaasari....niiin, noh....se nyt ainaki pitäis avaa ja tutkailla, että miks kusee nii rankasti yli Epäilys suuri on faijan aikoinaan tekemään lisä-uimurikammioon, joka sijoitettu vanhan 2-kurkkuisen takapuolelle.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.09.2014, 08:12
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti

Chevy-Roope vihjaili, että joku Opelin perusmalli boschin laturi menee heittämällä (ehkä kyl joutuu pultitkin avaan...luulisin?) samoihin kiinnikkeisiin?? Meneekö?? Ja onko se sit parempi, ku amöriikan laturi?
Mää olen tollasta Boschin perinteistä perus laturia suunnitellu omaan kanssa kunhan toi oma Voorttilainen ensin vaan hajoais. On se jokatapauksessa luotettavampi kun noi kiinan laturit mitä suomesta amerikan härveleihin saa. Ei niihin Boscheihin paljon muuta ole tarvinnut vaihdella kun hiiriä ja säätimiä, ja nehän on siinä samassa paketissa ja saa vaihdettua ulkokautta laturia irroittamatta. Ja varasäädin mahtuu vaikka tuhkakuppiin mukaan.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.09.2014, 08:40
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.540
Perusasetus

Mä en ehkä hirveesti jaksais taistella tommosen kaasarin kanssa... tietty jossei se oo aikaisemmin tolleen tulvinu, niin sittenhän siltä vois pikku fiksaukslla löytyä taas toimivuutta. Mut ehkä kantsis se tbi virpoa siihen paikalleen suosiolla ni käy sitten vaikka missä asennossa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.09.2014, 09:13
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Mä en ehkä hirveesti jaksais taistella tommosen kaasarin kanssa... tietty jossei se oo aikaisemmin tolleen tulvinu, niin sittenhän siltä vois pikku fiksaukslla löytyä taas toimivuutta. Mut ehkä kantsis se tbi virpoa siihen paikalleen suosiolla ni käy sitten vaikka missä asennossa.

Kyllä kyllä tbi, mutta kun ajopolte on nyt just suuri ja vapaa-aikaa vähän, niin ei meinaa löytää päänsisältä sopuisaa ratkaisua pruutan vaihdolle vs. kuluvaan aikaan
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.09.2014, 09:17
tare:n Avatar
tare tare on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Riihimäki, Finland.
Viestit: 3.051
Perusasetus

no eihän se oo ku ruuvailee osia irti ja osia kiinni! bolt on!

ps. joks swamp jumpper on ajossa :P
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.09.2014, 11:18
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tare Näytä viesti
no eihän se oo ku ruuvailee osia irti ja osia kiinni! bolt on!

ps. joks swamp jumpper on ajossa :P

Totta...bolt on...pitäis vaa hankkia ensi niitä pultattavia varusteita, kuten lampaadaa, uutta gasopumppua+paineensäädin, tiivistesarjaa imusatsille, ehkä pakosarjojen vaihto samalla, laturia ja mitähä viel tarviketta tars ehtiä hankkiin?


Swamp jumper....ööh.....en oo ees koskenu siihe pariin viikkoon taas!!!!!! Nyt on meneillää Discoveryn korjailut, jos siihe viel leima heltiäis, kun pikkuse korjailee.....sitte sen voiskii myydä ja keskittyä taas seuraaviin rojekteihin......niitähä riittää
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.04.2015, 21:46
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Mjooo....laitellaas tännekki jotain. Kaasaria talvella hieman tutkailin ja toistaseks se on tuntunu pelaavan, eli ruiskun asentelu on jäänyt taka-alalle.


No sitte jossain vaihees Mad Moosen porukka pyyteli autoa näytille Helsingin American Car Showhun ja menin heikkona hetkenä lupaamaan. Onneks ei nyt ihan mahdotonta siivoilua ollu edessä autolle, mutta jotai hifistelyä kuitenki piti tehdä, kun kerran ison ja arvostelevan yleisön eteen oli auto menossa.

Helmat jäi aikoinaan tekemättä, kun oli se perinteinen kiire taas. Joten 2014 touko/kesäkuun korvilla hankin helmoihin jo palkkia ja putkee, mutta eipä tullu sitä sopivaa hetkeä, kun sitten "pakon edessä" näyttelyn takia

Aika kippuraan oli jo menny entiset:


Sit eikun uusiin palkkeihin kairaamaan kevennys reikiä??


No ei sentään kevennyksen takia, vaan kairasin palkkiin reiät, jotta palkin kylkeen tulevan putken tuet saa palkin läpi ja hitsattua siis tukevammin kiinni. Tuos alkaa osat hahmottuu. Ja tietty aikoinaan materiaaleja ostellessa ei ollu ideaa laittaa tukiputkia palkin läpi, niin liika paksuhan se oli, joten vanha sorvin rotiskokin pääs töihin.



Siin olis sit putket ja palkki yhdistetty ja kulmiin vielä puuhastelin tuollaiset kulmapalikat jäykistään kiinnitystä, kun noi taivutetut putket ei mee palkin läpi.



Sit palkkien päät meinasin enste hitsaa suoraan umpeen, mutta sit joku pieni ääni pään sisällä halus niistä pyöristetyt, eli tuommoset niist päädyistä sitte tuli.



Sit sovittelua autoon. Ennen lopullista hitsaamista toi puristimien määrä tais vielä triplaantua, kun ei tosiaan ollu enään vanhat palkin reunat ja koppa ihan luotisuoria. Vuosien varrella kauniissa ajossa siis hieman väsyneet jo.


Mut siinä ne lopulta olis ja kynnyksen kohdalle leikkasin vielä rinkulat, jotta pääsi siitäki hitsuutteleen palkit kiinni. Sit lokasuojan nurkkiin "pikku kitti, pliis"



Ja näyttelyyn kun oli matka, niin ruiskuttelin helmaraudatkin vihreeks ja samalla tuli katon räystäitä hieman hakattua suoremmaks ja kattokin maalattua, kun se jäi aikoinaan maalaamatta.....se on taas se kiire ollu silloin kylässä



Noo, kun maalamiseen makuun oli päässy, niin beadlock kehätkin tuli ruiskuteltua kopan kanssa samaan väriin.



Nii juu ja renkaatkin vaihtu pykälää isommiks, eli nyt alla 39,5/15-15 Super Swamper TSL:t. Tässä alkaa oleen jo aika liki näyttelyä, mutta alustan maalailua mustalla oli viel edessä.



Sitten kun auton sai mieleiseen kuntoon, niin perkuta karmee homma oli paketoida, ettei suttaannu trailerin päällä matkalla näyttelyyn. Eli teippiä, liimattavaa suojakalvoo ja vanhoja lakanoita, ettei pressut hankaa maalipintaa puhki ja eiku mato pakettiin.


Aika hyvin pysy paketti nipussa noin 80km matkan ja auto oli pysyny puhtaana.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kyllä jenkit on fiksuja... Uazmies Linkit 6 02.02.2011 22:58
Kyllä lähtee! KoniJeep Chit-Chat 3 27.04.2010 19:55
Kyllä lähtee.. Joske Linkit 5 28.01.2008 09:07
Kyllä kulkee! Zamppa Chit-Chat 23 01.10.2005 20:38
Kyllä koittelee Epeli Tekniikka & Jutustelu 11 12.09.2004 09:02


Sivu luotu: 09:45 (GMT +2).