![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Joo toimii se säädin.. Lämmin ja kylmä kone tekee samaa. Ei kestä tyhjäkäyntiä jos yrittää laskea kierrokset alle 1000rpm. Liekkö pumpun ajoitus vois tuommosta tehä?
__________________
Kaikki on paskaa paitsi kusi. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
No entäs sammuttimen läppä, aukeaako se kokonaan?
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Sammutinläppäkin nyt tarkistettu ei onkelmaa siellä. Onkos näissä se parnattu edic? Öljynpaineanturilta tulee alipaineletku tuohon sammuttimen mutikkaan ja samassa mutikassa on 2johtoinen liitin josta menee piuhat johonkin?(mihin)? Ei mittään vaikutusta käyntiin sen liittimen irrotuksella.. öp-kellon toisesta johdosta on jossain välin kyrvähtäny kuoret kokonaan hitoille, liittyykö ne johdot millään tavalla muuhun kuin paine mittarille kojetauluun? mihin ne johdot menee öljykellolta niin voisi vetää uudet johdot. Kehtais johtonippuja vuolla auki. Sori vaikea selvittää ilman kuvaa.
__________________
Kaikki on paskaa paitsi kusi. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Kysytään nyt täällä vaikka onkin 60:nen kyseessä. Eli peli lykkää sinistä putkesta tyhjäkäynniltä täyskaasulle ja kaikilla kierroksilla. Kone käy pehmeästi ja hyvin ja pohjatietona että on seissyt useamman vuoden. PA-vehkeiden huolloista ei tietoa 480tkm varrelta.Savu haisee melko kitkerältä,
öljyä en sen uskoisi polttavan kun sen tuoksu on niin erilainen. Eli arvon asiantuntijat, mikä voisi vaivata? Ajoitus pielessä ja/tai kuseva suutin/suuttimia olisi mun arvaus. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Jos pakokaasupilvessä pystyy oleilemaan yli 5 sekunttia ilman, että alkaa silmiä kirvelemään niin, ettei näe mitään, ei aiheuta vielä toimenpiteitä. Jos on vaan sillee lievästi sinistä eikä ihan mitään tivolirekkasavua. Johtuu lievästä huonosti palamisesta.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
__________________
Kaikki on paskaa paitsi kusi. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Miten ongelma sai alkunsa? Erikoista jos kuormitettuna toimii moitteettomasti, ehkä perusasiat kannattaa vielä kerran tarkistaa ennen isompaa aukomista. Jos antais löpöä suoraan kannusta pumpulle, se kai poistaisi ilmavuoto ja suodatinongelmat. Kaikki tieto mitä on tapahtunut voisi auttaa vian löytymiseen, riittäisikö yksi suutinvika tyhjäkäynnin pilaamiseen? Saako suuttimet testattua kotikonstein, ylösalaisin kiinni putkiin? Samalla purituspainemittaus mutta riittäisikö yksi mäntä/vena vika tyhjäkäynnin pilaamiseen? Mielestäni noi yhteen sylinteriin vaikuttavat viat pysyisi samankaltaisina koko kierrosalueella? Ehkä suuttimen jumittelu voisi tehdä jotain mutta ei kai noin rajua? Toisaalta rynkyttäminen viittaa yksittäiseen ongelmaan eikä ehkä kokomoottoria ohjaavaan syyhyn. Mikä pumpussa aiheuttaisi yllättäen sellaisen, miten poissuljit vuotovian? Laita vaikka video käynnistä niin joku viisaampi voi hoksata ongelman.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#10
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
http://japan-parts.eu/toyota/eu/1987...tion-pump-body Tuol on kyl sit kaikkee jännää niinku mechanical governor ja automatic timer http://japan-parts.eu/toyota/eu/1987...ol-engine-fuel Mutta ootko varma, ettei tyhjäkäynnin säätö oo vaan liian matalalla? Siihen oli kaiketi säätö kaasuvivuston päässä? Kuitenki aika hämärää jos kierroksilla on vetoja normaalisti eikä mitää erikoista savutusta?
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |