Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.09.2014, 20:57
mikkoska mikkoska ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.09.10
Sijainti: Onkamo
Viestit: 70
Perusasetus

Joo toimii se säädin.. Lämmin ja kylmä kone tekee samaa. Ei kestä tyhjäkäyntiä jos yrittää laskea kierrokset alle 1000rpm. Liekkö pumpun ajoitus vois tuommosta tehä?

__________________
Kaikki on paskaa paitsi kusi.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.09.2014, 09:32
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.155
Perusasetus

No entäs sammuttimen läppä, aukeaako se kokonaan?
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.09.2014, 20:52
mikkoska mikkoska ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.09.10
Sijainti: Onkamo
Viestit: 70
Perusasetus

Sammutinläppäkin nyt tarkistettu ei onkelmaa siellä. Onkos näissä se parnattu edic? Öljynpaineanturilta tulee alipaineletku tuohon sammuttimen mutikkaan ja samassa mutikassa on 2johtoinen liitin josta menee piuhat johonkin?(mihin)? Ei mittään vaikutusta käyntiin sen liittimen irrotuksella.. öp-kellon toisesta johdosta on jossain välin kyrvähtäny kuoret kokonaan hitoille, liittyykö ne johdot millään tavalla muuhun kuin paine mittarille kojetauluun? mihin ne johdot menee öljykellolta niin voisi vetää uudet johdot. Kehtais johtonippuja vuolla auki. Sori vaikea selvittää ilman kuvaa.
__________________
Kaikki on paskaa paitsi kusi.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.09.2014, 21:40
Ouzi Ouzi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.07.14
Sijainti: Nousiainen
Viestit: 51
Perusasetus

Kysytään nyt täällä vaikka onkin 60:nen kyseessä. Eli peli lykkää sinistä putkesta tyhjäkäynniltä täyskaasulle ja kaikilla kierroksilla. Kone käy pehmeästi ja hyvin ja pohjatietona että on seissyt useamman vuoden. PA-vehkeiden huolloista ei tietoa 480tkm varrelta.Savu haisee melko kitkerältä,
öljyä en sen uskoisi polttavan kun sen tuoksu on niin erilainen.

Eli arvon asiantuntijat, mikä voisi vaivata?

Ajoitus pielessä ja/tai kuseva suutin/suuttimia olisi mun arvaus.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.09.2014, 17:12
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.155
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ouzi Näytä viesti
peli lykkää sinistä putkesta tyhjäkäynniltä täyskaasulle ja kaikilla kierroksilla. Kone käy pehmeästi ja hyvin.
Jos pakokaasupilvessä pystyy oleilemaan yli 5 sekunttia ilman, että alkaa silmiä kirvelemään niin, ettei näe mitään, ei aiheuta vielä toimenpiteitä. Jos on vaan sillee lievästi sinistä eikä ihan mitään tivolirekkasavua. Johtuu lievästä huonosti palamisesta.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.09.2014, 17:08
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.155
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikkoska Näytä viesti
Onkos näissä se parnattu edic? Öljynpaineanturilta tulee alipaineletku tuohon sammuttimen mutikkaan ja samassa mutikassa on 2johtoinen liitin josta menee piuhat johonkin?(mihin)? Ei mittään vaikutusta käyntiin sen liittimen irrotuksella.. öp-kellon toisesta johdosta on jossain välin kyrvähtäny kuoret kokonaan hitoille, liittyykö ne johdot millään tavalla muuhun kuin paine mittarille kojetauluun?
Ohan näissä juu toi EDIC. Mä näistä mitää tiedä, mutta mun käsittääkseni niitä öljynpainekelloja on kaks vierekkäin, toinen menee mittarille ja toinen EDICille. Ja jos edicci luulee, että koneessa ei ole öljynpainetta jollain 10 sekunnin aikavälillä, se vetää sammuttimen päälle.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.09.2014, 18:30
mikkoska mikkoska ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.09.10
Sijainti: Onkamo
Viestit: 70
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Luoppis Näytä viesti
Ohan näissä juu toi EDIC. Mä näistä mitää tiedä, mutta mun käsittääkseni niitä öljynpainekelloja on kaks vierekkäin, toinen menee mittarille ja toinen EDICille. Ja jos edicci luulee, että koneessa ei ole öljynpainetta jollain 10 sekunnin aikavälillä, se vetää sammuttimen päälle.
Paneudettu aiheeseen viikonloppuna. Ei ole ediccejä tässä härvelissä. taitaa noissa 2H koneissa olla. Vaan ei löydy tyhjäkäyntiä 61:seen millään.. nyt on venttiilit säädetty,syöttöpumpun ajoitus tarkastettu, kaikki alipaineletkut tarkistettu, sammuttimen toiminta tarkastettu, imuvuotoja ei löydy. mikä helevetti siinä vielä mättää? Rynkyttää rajusti tyhjäkäyntiä 500rpm 800rpm välillä. Syöttöpumpun säätöjä väännelty vaan ei mitään vaikutusta.. Liekkö se pumpun sisälle kohdistuu tuo vika epäily, ei oikeen enää muuta vaihtoehtoja jäljellä kun suihkut vois olla sökönä vaan toimisko sillon normaalisti muuten?
__________________
Kaikki on paskaa paitsi kusi.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.09.2014, 20:56
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikkoska Näytä viesti
Paneudettu aiheeseen viikonloppuna. Ei ole ediccejä tässä härvelissä. taitaa noissa 2H koneissa olla. Vaan ei löydy tyhjäkäyntiä 61:seen millään.. nyt on venttiilit säädetty,syöttöpumpun ajoitus tarkastettu, kaikki alipaineletkut tarkistettu, sammuttimen toiminta tarkastettu, imuvuotoja ei löydy. mikä helevetti siinä vielä mättää? Rynkyttää rajusti tyhjäkäyntiä 500rpm 800rpm välillä. Syöttöpumpun säätöjä väännelty vaan ei mitään vaikutusta.. Liekkö se pumpun sisälle kohdistuu tuo vika epäily, ei oikeen enää muuta vaihtoehtoja jäljellä kun suihkut vois olla sökönä vaan toimisko sillon normaalisti muuten?
Joko tämä on ratkennut?
Miten ongelma sai alkunsa?
Erikoista jos kuormitettuna toimii moitteettomasti, ehkä perusasiat kannattaa vielä kerran tarkistaa ennen isompaa aukomista. Jos antais löpöä suoraan kannusta pumpulle, se kai poistaisi ilmavuoto ja suodatinongelmat.
Kaikki tieto mitä on tapahtunut voisi auttaa vian löytymiseen, riittäisikö yksi suutinvika tyhjäkäynnin pilaamiseen?

Saako suuttimet testattua kotikonstein, ylösalaisin kiinni putkiin?
Samalla purituspainemittaus mutta riittäisikö yksi mäntä/vena vika tyhjäkäynnin pilaamiseen?

Mielestäni noi yhteen sylinteriin vaikuttavat viat pysyisi samankaltaisina koko kierrosalueella?
Ehkä suuttimen jumittelu voisi tehdä jotain mutta ei kai noin rajua?
Toisaalta rynkyttäminen viittaa yksittäiseen ongelmaan eikä ehkä kokomoottoria ohjaavaan syyhyn.
Mikä pumpussa aiheuttaisi yllättäen sellaisen, miten poissuljit vuotovian?

Laita vaikka video käynnistä niin joku viisaampi voi hoksata ongelman.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 25.09.2014, 07:19
nivani nivani ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 01.04.12
Sijainti: P-K
Viestit: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikkoska Näytä viesti
Paneudettu aiheeseen viikonloppuna. Ei ole ediccejä tässä härvelissä. taitaa noissa 2H koneissa olla. Vaan ei löydy tyhjäkäyntiä 61:seen millään.. nyt on venttiilit säädetty,syöttöpumpun ajoitus tarkastettu, kaikki alipaineletkut tarkistettu, sammuttimen toiminta tarkastettu, imuvuotoja ei löydy. mikä helevetti siinä vielä mättää? Rynkyttää rajusti tyhjäkäyntiä 500rpm 800rpm välillä. Syöttöpumpun säätöjä väännelty vaan ei mitään vaikutusta.. Liekkö se pumpun sisälle kohdistuu tuo vika epäily, ei oikeen enää muuta vaihtoehtoja jäljellä kun suihkut vois olla sökönä vaan toimisko sillon normaalisti muuten?
Entä onks 61:sen pumpussa keskipakosäädin vai onks se jakopään rattaas? Eiks kuullostas vähän silt? Pumpun vaihto vähän arvokasta arpomista. Onks siel pumpus mitään venttiilii tjn.. mikä vaikuttas tyhjäkäyntiin? Joku jos osais neuvoo miten vois tarkastaa on keskipakosäätimen, niin ois taas yks arvaus vähemmän.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 26.09.2014, 15:42
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.155
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nivani Näytä viesti
Entä onks 61:sen pumpussa keskipakosäädin vai onks se jakopään rattaas? Eiks kuullostas vähän silt? Pumpun vaihto vähän arvokasta arpomista. Onks siel pumpus mitään venttiilii tjn.. mikä vaikuttas tyhjäkäyntiin? Joku jos osais neuvoo miten vois tarkastaa on keskipakosäätimen, niin ois taas yks arvaus vähemmän.
Ei taia ainakaa ihan tuol pumpun sisällä olla keskipakosäädintä?
http://japan-parts.eu/toyota/eu/1987...tion-pump-body

Tuol on kyl sit kaikkee jännää niinku mechanical governor ja automatic timer
http://japan-parts.eu/toyota/eu/1987...ol-engine-fuel

Mutta ootko varma, ettei tyhjäkäynnin säätö oo vaan liian matalalla? Siihen oli kaiketi säätö kaasuvivuston päässä? Kuitenki aika hämärää jos kierroksilla on vetoja normaalisti eikä mitää erikoista savutusta?
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
hj-61, hj61


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 18:12 (GMT +2).