![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
__________________
Tiäräksää tuanoi |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Kaikki on paskaa paitsi kusi. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
kuulostaa iha pullinki raktorilta
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Veikkaanpa että tyhjäkäynnin säätö on vain pielessä. Se säädetään HJ:ssa kahdesta paikasta koska siinä on vähän samanlainen tyhjäkäynnin "korjauspiiri" kuin mersunkin 6-syl rivipumpuissa.
Mulla tekee samaa kun lasken tyhjäkäynnin siitä helpoimmasta säätöruuvista liian alas ja se säädin alkaa sitä aina korjaamaan liian alhaalta takaisin ylös. Sitten se rumpsuttaa tuolleen kuin videossa, tosin vähän hitaammin. http://www.slck.net/viewtopic.php?t=5144
__________________
Tiäräksää tuanoi |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Nyt toimii, vika oli tosiaan polttimossa.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Tankki ei näytä löpyä vaikka on vaihrettu mittari ja parit anturit tankkiin..Tankin maajohto myöski testailtu eikä vaikutusta.. mittari ei värähdä vaikka laittaa johdot yhteen.
Eli onko jollakulla tietoa mikä noista johdoista on se signaali piuha joka menöö tankin anturille, ja jos niin saako sen korvata kokonaan uurella 0.75 johdolla.. jostaki se ilmeisesti on poikki..http://i1004.photobucket.com/albums/...a/IMG_1453.jpg ja tankin päästä löyty tän väriset.. --> http://i1004.photobucket.com/albums/...a/IMG_1451.jpg |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Oletko kysynyt myyjältä jos se tietäisi mitä on tapahtunut? Sama se kuka teki mitä mutta voisi auttaa vian selvityksessä. Muuten myyt pelin jenkkeihin, siellä tuollainen loopkäynti on parasta herkkua ![]()
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Alkoi HJ:n vitosvaihde pitämään semmoista ei säännöllistä roklatusta. Muilla vaihteilla ei ääntä kuulu, joten epäilen että sieltä on laakerit mennyt. Noin 480000 mittarissa ja nyt mennään ilman vitosta. Vitonen kuitenkin pysyy päällä myös moottorijarrutuksissa.
Hetken ajan meinasin vaihteistopaketin ostaa käytettynä, mutta irrallaan olevien laatikoiden ostaminen voi osoittautua hankalaksi. Koeajo pitäisi päästä suorittamaan, eikä tämänkään jälkeen ole tietoa milloin alkaa ääntämään "uusi" laatikko. Päätin että remontoin nykyisen laatikon. Samalla kun laatikkoa levittelee pitkin tallin lattiaa ja pihamaita niin voisi uusia kaikki laakerit mitä päävaihteistosta löytyy. Uudet tiivisteet ja stefat samalla. Jakovaihteistoon on remonttia tehty muutama vuosi takaperin välityksien vaihdon yhteydessä. Samalla kun laatikot ovat irti voisi niiden huohotukset rakentaa uusiksi. Löytyykö jostakin ohjeistusta laakereiden irrotukseen ja muuhun laatikkoremonttiin liittyen? Jostain muistan lukeneeni joidenkin laakereiden olevan hankalampia irrottaa, ja ehkä jotain spesiaaleja ulosvetäjiä tarvitaan? Mitenkä sitten kasauspuoli. Meneekö uudet paikalleen hellällä lämmittelyllä ja kevyellä koputtelulla? Kannattaako uusia vielä laakereiden ja tiivisteiden lisäksi muuta vaihdelaatikosta? Kytkinremonttihan olisi hyvä päivätä samaan syssyyn tietysti ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuolla neljällä eri sivulla manuaaleja: http://daemon4x4.org/portal/downloads.php?dcid=17&p=1 vaihteistomanuaali: H41/H42/H50/H55F Transmission Repair Manual - PN: 36237E tai sitten koko iso manuska: Land Cruiser Chassis & Body Manual - PN: 36262E Torrentin lataat eka koneellesi, jotta noita voi ladata esim. http://www.bittorrent.com/ |
#11
|
|||
|
|||
![]()
http://www.youtube.com/watch?v=mjltXyzDROk
http://www.youtube.com/watch?v=FUwototHAc4 Tuossa pari videota aiheesta |
#12
|
|||
|
|||
![]() |