Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.09.2014, 18:35
Rampe92 Rampe92 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 29.08.13
Sijainti: Parainen, Suomi
Viestit: 19
Perusasetus

juu juuri niitä vääntösauvajousia tarkoitan tolla "pidemmillä" meinasin sitä että oisko sellaisia valmiita vaantösauvajousia jotka korottais noihin alkuperäisiin nähden ilman ikävää kivireki efektiä. Taikka jos on muita ideoita tuon keulan korotukseen ilman tuota kivireki efektiä. Ja pajero on leimassa ja tieliikenne käytössä myös

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.09.2014, 18:42
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Ymmärtäisin näin että hakusessa olisi "lullamaisempi" etujousitus. Eli pitäs olla ohkasemmasta matskusta tai kuminauhamaisemmasta ne vääntösauvat. tai joku muu kimmoisa lisäsysteemi.
Mitään apuilmapusseja ei varmaan huvita sinne viritellä?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.09.2014, 20:30
Ponssekuski:n Avatar
Ponssekuski Ponssekuski ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 06.01.11
Sijainti: Siilinjärvi
Viestit: 720
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rampe92 Näytä viesti
juu juuri niitä vääntösauvajousia tarkoitan tolla "pidemmillä" meinasin sitä että oisko sellaisia valmiita vaantösauvajousia jotka korottais noihin alkuperäisiin nähden ilman ikävää kivireki efektiä. Taikka jos on muita ideoita tuon keulan korotukseen ilman tuota kivireki efektiä. Ja pajero on leimassa ja tieliikenne käytössä myös
Saattaa olla hankala saada pehmeämmäksi, jos korotat. Tukivarsia pitäisi saada "pidemmiksi", esim. ulospäin levittävällä vanteella. Ja lisäpaino keulalla ei varmaankaan tekisi pahaa.. vinssiä keulille, jos ei vielä ole
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.09.2014, 19:02
pajeromies:n Avatar
pajeromies pajeromies ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.06.12
Sijainti: Perho
Viestit: 98
Perusasetus

Moro, 17mm kannalla auton puolessavälin löytyy vääntösauvvojen kiristys, ei siitä maasturia saa mut noin 5cm pysty ainaki 2 koppasta nostaa ilman mitään muuta. sit ku laittaa pallonivelet ylätukivarren alapuolelle saa jo 7-8cm.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.09.2014, 09:02
Hespa Hespa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 27.08.07
Sijainti: sahalahti
Viestit: 304
Perusasetus

Yläpallot ON kyllä jo valmiiks tukivarren alapuolella...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.09.2014, 14:02
Hautalintu Hautalintu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 15.01.08
Sijainti: Vanha-Ulvila, Western Finland
Viestit: 704
Perusasetus

Noil vakio vääntösauvoilla saat keulan tasan niin korkeaksi ku tukivarret antaa myöten.. tutkippas ajatuksen kanssa ylätukivarren suhdetta rungosta löytyvään ulosjouston rajoittimeen ja kerro mitä luulet, ohittaako tukivarsi ton stopparin niillä aftermarket sauvoilla? pidemmät tukivarret ku jostain keksit ni sillä saa lisää korkeutta ja jouston pituutta.. mul o itel kirityt vakiosauvat ja ulosjoustoa ei tosiaan ole enää kun nimeksi mutta vakioon nähden keula on sen 3-4cm korkeammalla..
__________________
GMC Suburban 6.5td -95
Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl"
Suzuki SJ413 -86

"Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!"

The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.09.2014, 14:20
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 793
Perusasetus

niin siis noita risukeulasihan ei kovin herkästi saa nostettua ainakaan keulasta, ylätukivarret ku vaihtaa erinlaisiin niin saa pelattua korkeuden kanssa ja sitten taas nuo vääntö sauvat ei sitä kovasti nosta ja jokainenhan ymmärtää sen efektin kun tiukataan tuo sauva tappiin asti niin varmasti on kova ajella ja sama efekti tulee muillakin sauvoilla, calminin sauva muistaakseni joustaa paremmin kuin vakio sauva? se on vähän 1 - 0 nostatko tuota autoa jos nostat niin ajettavuus kärsii ja vetarin kulmat on mitä hienoimmat. jos autoa pitäs nostaa 7cm niin nostaisin mielellään koppaa enkä tuota vääntösauva jousitusta. mutta jos nyt haluat nostaa niin ehdottomasti tunkki alle ja keula ylös, itellä joskus ampu tuon sauvan pulti takaraivoon niin kivasti että 5 tikkiä joutu siihen laittamaan, ja ei tietoa mistä saa pajeroon korottavia alustoja 4x4 partsissa oli joskus jotain.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.09.2014, 20:26
Hautalintu Hautalintu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 15.01.08
Sijainti: Vanha-Ulvila, Western Finland
Viestit: 704
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettu_ Näytä viesti
niin siis noita risukeulasihan ei kovin herkästi saa nostettua ainakaan keulasta, ylätukivarret ku vaihtaa erinlaisiin niin saa pelattua korkeuden kanssa ja sitten taas nuo vääntö sauvat ei sitä kovasti nosta ja jokainenhan ymmärtää sen efektin kun tiukataan tuo sauva tappiin asti niin varmasti on kova ajella ja sama efekti tulee muillakin sauvoilla, calminin sauva muistaakseni joustaa paremmin kuin vakio sauva? se on vähän 1 - 0 nostatko tuota autoa jos nostat niin ajettavuus kärsii ja vetarin kulmat on mitä hienoimmat. jos autoa pitäs nostaa 7cm niin nostaisin mielellään koppaa enkä tuota vääntösauva jousitusta. mutta jos nyt haluat nostaa niin ehdottomasti tunkki alle ja keula ylös, itellä joskus ampu tuon sauvan pulti takaraivoon niin kivasti että 5 tikkiä joutu siihen laittamaan, ja ei tietoa mistä saa pajeroon korottavia alustoja 4x4 partsissa oli joskus jotain.
Vakio sauvoilla toi pajeron keula menee ulosjouston stopparista sisäänjouston stoppariin, paljonko noi calminit tuo siihin lisää?
__________________
GMC Suburban 6.5td -95
Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl"
Suzuki SJ413 -86

"Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!"

The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Pajeron korotus? velmeri83 Tekniikka & Jutustelu 24 09.11.2009 20:56
Pajeron korotus Kantonen Tekniikka & Jutustelu 6 26.09.2005 19:41
pajeron korotus ? Tekniikka & Jutustelu 33 14.08.2005 21:34
Pajeron korotus? Teppo2 Tekniikka & Jutustelu 4 13.12.2004 14:44
Pajeron korotus ??? Tekniikka & Jutustelu 0 14.05.2003 14:35


Sivu luotu: 13:24 (GMT +2).