Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 31.08.2014, 20:05
ukkonen7:n Avatar
ukkonen7 ukkonen7 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Heinola
Viestit: 648
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikjus Näytä viesti
Leima tuli että läjähti. Ainoastaan töötti oli unohtunut asentaa ja oikea puolen valon korkeusäätö ruuvi ei toiminut. Nyt sitten pääseekin varsinaiseen reissuun valmistautumiseen. Eipä tossa kauheita ole, boggerit alle, Valot kii, ohjautehostimen kiristysrullan laakereiden vaihto ja jakiksen huohotuksen stekkaus.

Ei näillä pizzaleikkureilla sitten paljoo yli 70kmh ajeta kun on siinä jo kierrokset tapissa

Muistatko kokoa tolle ohjaustehostimen kiristimen rullan laakerille? Olisko mahdollista että saman kokoinen kuin hj:ssa. Laiskana en jaksa purkaa irti ja katsoa kokoa että ostaisi reissuille varaksi mukaan.

__________________
ei surulla rajaa kun suzukilla ajaa
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.09.2014, 14:37
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ukkonen7 Näytä viesti
Muistatko kokoa tolle ohjaustehostimen kiristimen rullan laakerille? Olisko mahdollista että saman kokoinen kuin hj:ssa. Laiskana en jaksa purkaa irti ja katsoa kokoa että ostaisi reissuille varaksi mukaan.
Laakeri korjautui kun purin pölytiivisteet ja rasvasin uudelleen. Laakeri on joku yleinen koko, SLCK sivuilta googletettuna numero 6202 ja niitä menee kaksi siihen.

Prrkl. Joutuu vissiin tekeen saman startille ennen seuraavaa reissua kun se tahmaa juuri niin kuin laakerit olis jumissa hieman.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.09.2014, 14:56
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Niin tälle kuuluu sellaista että Räkytäky odottaa talliin pääsyä ja pientä remonttia. Muuttoon ja talon sekä pihapiirin entraukseen mennyt kaikki aika. Tallin kylkeen pitäisi jatkaa parin auton katos että saisi romuja pois taivasalta.

Eilen vinssasin 40 luvun foordin raadon pois tallista että bertta mahtuu sisään. Tällä viikolla ehkä saa tallin siihen kuntoon että voi peruutella sisään. Hieman vielä romuja siirreltävä ja jotain hyllyjä fiksailtava seinille.

Jopalta hain Discon +2" jouset joita mallaan taakse kun vanhat taitaa olla jo aika kuoleentuneet.

Etupää pitää purkaa ja olkalaakerit yms. tsekattava. Woblaa jostain syystä rajusti ja sitä tämä ei aikaisemmin ole tehnyt ellei panhardin puslat olleet väljät, ne on juuri vaihdettu ja kunnossa. Woblausta saatiin hieman kuriin kun vedettiin keula vinssillä alas mutta ei hävinnyt kokonaan. Woblaus voi myös tulla boggereista ja käytänkin ainakin etuset pois vanteelta että näen mitä on sisällä. Tippunut aika monta kertaa kumi vanteelta maastossa joten saattaa olla tasapainotusmutaa seassa.

Muuta korjattavaa olisi ainakin moottorin kumityynyt, laatikoiden kiinnitys, takaperän huohotin jne. Jos sitten pääsis Mudventures reissuun. Jos woblausta ei saa fiksattua niin vedetään sitten siirtymillä vinssillä keula kasaan.

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.09.2014, 15:21
HannuN HannuN ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.09.05
Sijainti: N/A
Viestit: 521
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikjus Näytä viesti

Muuta korjattavaa olisi ainakin moottorin kumityynyt, laatikoiden kiinnitys, takaperän huohotin jne. Jos sitten pääsis Mudventures reissuun. Jos woblausta ei saa fiksattua niin vedetään sitten siirtymillä vinssillä keula kasaan.
Mistä noita moottorin kumityynyjä löytyy ? Tarve olis ainaki kuskinpuolelle...polttoainetta valuu pumpulta just tyynylle ja pehmittäny sen ihan pilalle.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.09.2014, 21:54
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HannuN Näytä viesti
Mistä noita moottorin kumityynyjä löytyy ? Tarve olis ainaki kuskinpuolelle...polttoainetta valuu pumpulta just tyynylle ja pehmittäny sen ihan pilalle.
Alkuperäsiä saa varmaan tilata jo ulkomailta. Mulla on jo vuosia sitten tehty tohon jonkun muun auton puslista sellasen poikittaiset putkiholkit eli jos kumit hajoo niin moottori pysyy vielä paikallaan.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.09.2014, 11:19
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Hain Jopalta testiin Defen +2" jouset ja ajattelin että saa niillä bertan persauksen ryhtiin. Ihmetystä herätti että keltaisen +2" jousen mitta oli sama kuin punaisen vanhan. Tosin voi vanhaki olla vakiota pidempi.


Alle laitettuna sitten alkoikin olla eroa, punainen jousi säädetty about 10 cm keltaista alemmaksi säädettävällä yläpään lautasella ja auto silloin vaaterissa. Kuvassa siis kummankin jousen päällä sama paino ( ei kuormaa päällä), ilmeisesti takajouset ovat aivan kuoleentuneet. Punainen jousi on ilman kuormaakin noin pohjassa ettei sisäänpäin joustoa enää paljoa ole. Jouset on laitettu käytettyinä alle vuonna 2006. No keltaset alle ja kokeillaan miltä vaikuttaa, pohjaanlyönnitkin saa taas rakentaa uusiksi.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.09.2014, 09:33
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Woblauksen syytä haetaan myös renkaan sisältä. Eli renkaat vanteelta jumppaa. Sitä helpottaakseni koitin tehdä beadbreakerin hiliftiin.

Tämä vaan jotenkin luisti aina paikaltaan kuten liftin jalkakin jolla tämä yleensä tehdään. Voi johtua farmajackin huonosta jalasta joka heiluu joka suuntaan.


Parempi ratkaisu on vielä yksinkertaisempi eli muotoillaan liftin jalka vastaamana vanteen reunaa.



Hyvin toimii ja kerralla irti, aikaisemmin liftin aina lipsahti paikaltaan.


On mujua vanteen välissä, ihme jos vähän vuotaa.


Sisällä paskaa, varmaan kuulien kanssa kilo tavaraa. Laitan nyt kuulia suosituksen mukaan 226g (8 ounces) per rengas. Niin paljon oli jauhemaista mujua renkaan sisällä että piti imuroida pois.

Viimeksi muokannut mikjus : 11.09.2014 11:33
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.09.2014, 08:12
ukkonen7:n Avatar
ukkonen7 ukkonen7 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Heinola
Viestit: 648
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikjus Näytä viesti
Laakeri korjautui kun purin pölytiivisteet ja rasvasin uudelleen. Laakeri on joku yleinen koko, SLCK sivuilta googletettuna numero 6202 ja niitä menee kaksi siihen.

Prrkl. Joutuu vissiin tekeen saman startille ennen seuraavaa reissua kun se tahmaa juuri niin kuin laakerit olis jumissa hieman.
Ohjaustehostuksen trimmauksen yhteydessä sinne kurkistin ja näytti etuvetoisen pyöränlaakerilta nopeasti katsottuna ni en uskaltanut purkaa ettei hajoa, mutta kiitos tiedosta ni käyn hakemassa pari kpl reissu laatikkoon.
Eilinen puhelukin auttoi, kiitti siitäkin.
Saginaw Style Powersteering Pump Volume and Pressure
UPGRADES
__________________
ei surulla rajaa kun suzukilla ajaa

Viimeksi muokannut ukkonen7 : 03.09.2014 08:16
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty BJ-40 Projekti mss O/M/V Ajoneuvot 2 05.06.2016 20:17
Myydään Bj-40 projekti kares O/M/V Ajoneuvot 16 19.03.2014 23:04
Bj 40 projekti _JT_ Maasturiprojektit 277 28.02.2013 22:09
M: TOYOTA BJ-40 projekti tepa78 O/M/V Ajoneuvot 12 15.03.2008 15:47
Bj 40 -76 projekti elhapero Tekniikka & Jutustelu 1 04.03.2008 23:00


Sivu luotu: 23:46 (GMT +2).