![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#126
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ajattelin kalvaa varovasti auki tosta hitsauksesta ja oikasta tangon kun nivelet on vielä ehjät. ja jos tarvii vaihtaa niveliä niin varmaan unibalit tankoon ja nostaa tohon yläpuolelle. Kaverin sorvi nousi kun sain soiteltua paikalle tarpeeksi järeen nostimen ![]() Kun sille meinas tulla hätä kun tiesi että mä tarvin kärryäni huomena että millä sorvin saa pois kyydistä. Ja vielä vähän Bulletin kimppuun, takarengas paikattu ja leikkurilla haettu lisäpitoa kun tuntu suddailevan vaan teholla ![]() Nousevan Auringon Helmet! Nissan-Datsun vai Datsun-Nissan ![]() |
#127
|
||||
|
||||
![]()
...näyttäs olevan aisapainoo ainakin tarpeeks...
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
#128
|
||||
|
||||
![]()
No on se vähän edessä ja kuvakulmakin hämää kyllä hiukan, mut ei lipsu veturissa fillarit
![]() |
#129
|
||||
|
||||
![]()
Ei se takakardaani kauaa kestäny, heti aamusta antautui. Heikkoja noi Tojotan osat
![]() Voi olla että ajolinja vaikutti siihen hiukan.. Ei muutakun tallille Ja kardaani jigiin ![]() Ja loppupäivä ajeltiinkin suurinpiirtein huoletta |
#130
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR |
#131
|
||||
|
||||
![]()
Molemmat pyöränlaakerit tuli kiristettyä kun oli laakereissa välystä.
Molemmilla puolilla oli napalukot ihan reilusti löysällä, löystyykö nää helposti vai onko joltain vaan jääny löysälle? Tämänpuolen napalukkokin tuli kalvettua auki ja hitsuuteltua uudelleen. Raidetankokin vaatii hiukan oikaisua. Raidetangonpään mutterin irroittaminen vaati kalvamista laikkakoneella ja sitten selvisikin miksi se oli hitsattu, kierteet menny mutterista ja osittain raidetangon päästä. Kierreviilalla sai hetken kihnuttaa että sai uuden mutterin menemään ja tuuria oli että tommonen M14x1.5 mutteri löytyi tallista. Lisäksi kevennetyt spacerit eteen ja taakse(painon säästöä ![]() ![]() Ja kun en halunnut noita vanteita kolhia enempää kivikossa niin sain haalittua sekalaisen vanne setin Hiukan sorvia että sai backspacet samalle tasolle Ja sitten piti alkaa hiomaan vanteita niin mietin jo että pitää viedä puhallettavaksi mutta sitten muistui mieleen vanha "pyörityskone" tommonen siniharmaa väri tuli aluksi sotkettua, mutta.. Piti saada jotain pirteempää |
#132
|
||||
|
||||
![]()
Tuli tuunattua jarrurummutkin
ja vetopitoo etupäähänki ![]() ja heti vetää paremmin ![]() Viimeksi muokannut tare : 22.02.2014 08:24 |
#133
|
||||
|
||||
![]()
GR patrollin moottori alkaa ainakin alakerran puolella vaatimaan huolto toimenpiteitä
Hommahan alkoi siitä kun ajoin sillä kuorma päällä n. 250 kilometriä ja meni 5litraa öljyä.. Puristukset kun mittaili niin 14bar kaikissa ja pitäis olla 25-31bar eli ohi puhallusta havaittavissa. Kai se täytyis nostella moottori pois, tarkastaa vauriot ja miettiä jatko toimenpiteitä. Kori on kuitenkin niin hyvässä kunnossa että kai se pitää kuntoon laittaa, kun kokonaisena/osina ei oikein kyselyjäkään ole tullut. Kunhan hyt ehtii perehtymään mutta alustavasti saa ilmoittautua jos löytyy halvalla moottori/alakerta ![]() tosin mulla kyllä jo mielessä kun itsellä on HJ:n 5-vaihteinen laatikko ja tiedossa konekin niin jos laittais HJ:n tekniikan... Turbonhan toikin vaatis. no jos nyt yrittäis laitella ton Suburbanin eka ajoon niin voi rauhassa miettiä tätä.. ja pitihän se renkaita sovitella silloin kun mittaili puristuksia ![]() |
#134
|
||||
|
||||
![]()
Hiukan tuli tutkiskeltua tätäkin ja männänrenkaat loppu!
eli eiköhän tääkin tuu kunnostettua, kun putketkin on jo hoonattu |
#135
|
||||
|
||||
![]()
Multa löytys nyt kansiremontoitu 2.8td
![]() |
#136
|
||||
|
||||
![]()
Milneriltä tuli osat.
Viimeviikon maanantai iltana tilasin osat ja eilen saapuivat Ahtimessakin tuntuu olevan väljää ja kuuleman mukaan näissä on vakioahtimissa pakopuoli muutenkin liian ahdas. mistäs muut on laitellu ahtimia näihin, ja vielä niin että pääsis mahdollisimman pienellä vaivalla.. liikaahan tuolla ei ole tilaa. |
#137
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lähes suoraan käy garret gt28 tai sitten sen kiinalainen kopio niinkum mulla. |
#138
|
||||
|
||||
![]()
onks toi kiinan kopio joku biltema malli?
|
#139
|
||||
|
||||
![]()
Hiukan tämäkin edistyny
Kanteen tuli samalla vaihdettua uudet venttiilinvarren kumit ja läpättyä venttiilit Kone kasassa mutta tässä vaiheessa vielä mietitytti asentaa toinen ahdin mutta päädyttiin huoltamaan oma ahdin korjaussarjalla, kun ei tässä mitään tehoja olla hakemassa takarungossa oli hiukan pehmeetä ja mullakin ollu 2800kg koukussa.. esivalmisteluja uudelle takaosalle runkoehjättynä ja seuraavaks ruostesuojalla kyllästää tankki ja koko takaosa |
#140
|
||||
|
||||
![]()
takavalotkin saapuivat ja pari milliä joutuu avartaa takavalon aukkoa alaosan sisäreunasta niin istuu paikoilleen
|
#141
|
||||
|
||||
![]()
Hommastiko mistä nuo takavalot?
__________________
Offroad Oulu Ry / Lakeuden Maastoautoilijat Ry http://www.offroadoulu.com/ https://www.facebook.com/groups/LaMaas/ ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia! ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ |
#142
|
||||
|
||||
![]()
tuolta tuotenumerot AL200900 ja AL200901
http://alvadi.ee/fi/varaosat/nissan/...1981/takavalo/ kotiin tuotuna hiukan alle 76€ ei ollu polttimon pesiä mutta vanhoista sai ne tehtyä |
#143
|
||||
|
||||
![]()
Tämäkin tuli jo katsastettua reilu pari viikkoa sitten ja kerran käytyä Punkallakin Kummipoitsun kanssa päristelee
ihan ongelmitta ei menny moottori remppa kun öljynpaineet oli todella heikot, niin ei auttanut kuin ottaa öljypumppu pöydälle ja alkaa mittailee välyksiä.. joo olishan tämäkin ollu helpompi tehdä silloin kun oli kone pukissa ![]() mutta päittäis välystä oli reilusti liikaa ja kanteen kulunut kunnon lovi imu ja paine osioiden väliin Tähän hätään ei löytynyt uutta pumppua niin kunnostus kokeilu kannattaa aina ![]() joten kiitokset taas Makelle tästä pikku projektista!!!! 8satkua lähti pumpun rungosta ja kannen kun hio sileeksi niin nyt löytyy taas ölppä paineet!! 32x11.5" on mun mielestä tohon "Isäukon" Patrolliin aivan passelit |
#144
|
||||
|
||||
![]()
Asiallista vanhanliiton korjausta! Nykyää vaa vaihetaa uutta osaa ja välil tuntuu et sekin tehää arpomal ja toivotaa et osuu oikeeseen
![]()
__________________
-BJ-40 -hilux ln110 ex -Land Cruiser HJ-45 ex -hilux ln65 ex http://www.pahama.com |
#145
|
||||
|
||||
![]()
Se on aika hieno tunne kun on 40km/h vauhtia ja tuntee et lähtee puskee ja sit ku on alkamassa oikenee ni tuntee kuinka traileri työntää vauhtia ja perää rinnalle..
Ei meinaa kehtaa itelle myöntää et on ajanu kotitiellä ulos noin hiljaisesta vauhdista.. ![]() Ja toi MT rengas on aina paras valinta talveen!! No mutta seuraavaksi tulee kuormansidontaan opetus ajattelemattomuudesta!! ei tarvi muistutella mua koska perille meni kuvaa katsoessa, mutta muillekin kaiken maailman romuja kuskaaville niin kannattaa miettia sitä irtotavaraa autossa! hiukan toi maastotunkki on tullu liki, mutta ei osunut!! selvittiin lievillä mustelmilla ja ruhjeilla Kaverin isäukko tuli traktorilla jeesaa mutta ketjujen puuttuessa ei löytynyt pitoa ylös saamiseen, mutta perälanalla traktori akkuroituna saatiin omalla vinssillä ylös ja talliin.. kyllähän siihen hiukan kosmeettista taas tuli.. hyvin on trailerimassa vieny kun koukku kääntyny runkoineen yli 10cm ja panhardi mutkalla, missäköhän kunnossa on vanne.. Onneks tuli korjattua takarunko aikaisemmin. ostos listaahan se oli heti tehtävä -maski -vilkkuparkki -etusivulasi -taaimmainen takasivulasi -peili -viimeisimmän takapilarin ritilä muut katsottiin että saadaan korjattua itse ja Palstan kautta löytyikin osat nopeasti ja kiitos vielä niistä! Faija olikin jo aloittanu korjaushommat ku menin seuraavan kerran talliin ja yks pitkä ilta siinä pajotettiin ahkerasti hiukan osunu käsivarsi oveen, ei ihme että oli mustelma takakulma oli kullä painunut mutkalle joka suuntaan, mutta kyllä se sieltä oikeni ei kunnolla erota mutta taaimmainen pilari oli taipunut "kierteelle" sen oikasussa joutu kyllä käyttää mielikuvitusta Pikku hiljaa alkoi jo näyttää että oli jotain saanu aikaiseksi Pikku kitti pliis! ja sinne se jo jäi pohjaväriin, et jos jo kerkeis alkuviikosta vetää värin kylkeen Viimeksi muokannut tare : 16.01.2015 11:23 |
#146
|
||||
|
||||
![]()
Ai se ovi oli noinkin paljon rutussa sisäpuolelta
![]() |
#147
|
||||
|
||||
![]()
Huh, hyvä ettei sattunu pahemmin! Irto roju auton sisäl on oikeesti vaarallista ku ulosajo käy. Joku 35" varapyöräki ku tulee niskaa ni ei hyvä
Mut ootte te velhoja noir koritöis!
__________________
-BJ-40 -hilux ln110 ex -Land Cruiser HJ-45 ex -hilux ln65 ex http://www.pahama.com |
#148
|
||||
|
||||
![]()
Hyvin taipuu noi peltihommat teillä
![]() |
#149
|
||||
|
||||
![]()
Anteeks Tare, mut jotenki tuli hyvä mieli et joku ruttas kuskin kyljen ku ite hoidin hantin puolen.
Ja ite huomasin sillon ko kyseinen auto kaatui et tommone 3/4" iso hylsysatsikin tuntui turvattomalta kapineelta sitomattomana. Ja mitenni ei muka kehtais sanoo ajaneensa kotitiellä, tiedän yhden jätkän ko veti omal pellol ton paten kyljelleen.
__________________
RASOR Rauman Seudun OffRoad ry Vain kääpiöt madaltavat autojaan... |
#150
|
||||
|
||||
![]()
Samaa siinä ojanpenkalla seistessä ajattelin, että tolla kyljellä se ei oo viel ollukaan..
mutta sun peltodriftailuissa oli kyl vähä yritystä ![]() Auton ku sai talliin ni Isäukko vaan totes että onneks on uus lokari ni on helpompi oikoa kun ei putoile ruostetta ![]() mutta hankala oli oikoa tota takakulmaa kun ojanpenkka oli painanut sita alaspäin, sisäänpäin ja siellä takakulman sisällä ollut tunkin telineestä jääny kunnon vekit ja venymät pintapeltiin. Sai kyllä naputella ja portolla painaa jännityksiä ja taas naputella ettei jää pellit "veltoiksi" Viimeksi muokannut tare : 17.01.2015 08:06 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Datsun "talvisota" Patrol " 499e | tapsa4x4 | O/M/V Ajoneuvot | 11 | 05.09.2013 21:39 |
Ostettu 35",36" tai 37" renkaat 15" reiällä ja 10", vähintään -44 et japsijako vanteet | Dectane | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 19.01.2013 15:02 |
DATSUN 4X4 YONEZAWA RC "porttaalein.." | Kylmit | Chit-Chat | 2 | 13.03.2011 15:42 |
Myydään Patrol "super roof" VM-88 "purettu" +muuta palikkaa | Pörö | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 21 | 13.02.2010 21:22 |
Ostetaan datsun-83-85 sd25 pakoputken "alkukäyrä". | woogie | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 05.10.2008 20:24 |