![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Kannattaako säästää öljyssä muutamaa euroa vaihtovälillä? Saisit tuota täyssynteettistä HPD:ta 20:n pönikän reilulla satasella. Tykkäis kone paljon enempi etenkin pakkasaamuina. Kyllähän se minimivaatimusluokka täyttyy melkein kuralla kuin kuralla.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
tätä siinä on käytetty Diamond Diesel 5W-40
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Näillä on menty:
Teboil Super HPD 5w-40 http://www.agrimarket.fi/Koneet/Huol...-40-synt-20-l/ tai Motox DieselSyn 5w-40 http://www.motonet.fi/fi/tuote/59954...yssynteettinen Ei ilmeisesti kovin tarkkaa, kunhan jotain dieselmoottoriöljyä on. Myös uudempaan commonrail D-4D koneeseen ohjekirjan mukaan kelpaa: API CD 1955 käyttöön otettu laatuluokka. Öljy tiettyihin vapaasti hengittäviin ja turboahdettuihin dieselmoottoreihin. Poistunut luokka.
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Ok, pistetään siis 5w-40.stä jos se kerta on siellä ennenkin pysynyt.
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
onkait se sisällä pysyny..samaa käytän e39 530d bimmerissä..ihan ok ja kohtuu halpa öljy
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Onko viisaampi laittaa lämpömittarin anturi kannen etuosassa olevaan läpeen vaiko lohkon takaosassa olevaan? Kummassakin taitaa olla sama kierre kun lj.n mittarin kanssa toimivassa anturissa on.
1kzt kone läjässä. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Mites muilla lämpiääkö tuo 1kzt kone miten hyvin? Itellä ei lämpiä omasta mielestä ainakaan niin paljon kun pitäis, sisällekään ei tule toyotamaista kuumaa puhallusta (kamalaa kun joutuu toyotassa palelemaan).
Ylä vesiletku lämpiää mutta ei polta kättä parin tunnin ajon jälkeen, alavesi letku ei lämpene edes kädenlämpöiseksi parin tunnin ajollakaan. Jos termari olisi kokoajan auki niin sitten vois kuvitella et alaletkukin lämpeis, vai voiko kiinanpojan alumiinisyyläri (1kzte koneellisen 4 runnerin) ja viskoropelli jäähdyttää niin hyvin et alaletku ei enää olisi lämmin. Jäähdyttäjä lämpiää ylhäältä alas päin puoleen väliin asti. Saako viskon toiminnan jotenkin testattua, ettei pyöri täysiä kokoajan? Moottori on LJ.ssä ja lämpömittari (lj.n mittari ja lj.n anturi) ei nouse puoleen väliinkään vaikka kuinka antaa raippaa koneelle. Jos termarin (toyota liikkeestä ei tarvike) vaihtaisin niin minkä asteinen näihin on tapana laittaa että olisi passeli kesä ja talvikäyttöön? Moottori on tiettävästi lähtöisin -98-vuotisesta 95 cruiserista, alkujaan 1kzte kone mut nyt paikoilla mekaaninen pumppu eli toisin sanoen ei ole ohjausboksia ym. sähköhärpäkkeitä. SLCK.n puolella jo kyselinkin mut eipä oikeentullut vastauksia. E: Pakkasta -5 astetta kun asiaa olen hämmästellyt.
__________________
Harbor Cruisers Viimeksi muokannut Micco : 03.12.2016 12:39 |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myydään Toyota 1KZ-T(E) ja Hilux osia | Arska | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 17 | 07.02.2015 20:30 |
| Ostettu Toyota 1KZ-T moottorin osia | Arska | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 09.12.2012 21:11 |
| Myydään Startti Toyotan 1kz-t/1kz-te koneeseen | Vekku08 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 13.01.2011 17:45 |
| Ostetaan toyota 3.0 td kiertokankia 1 tai 2kpl 1kz-t | toyota4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 18.10.2009 11:22 |
| TOYOTA 1kz-te intercooler | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 08.08.2009 12:55 |