Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.08.2014, 22:28
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jesse89 Näytä viesti
ei varmaankaan mut uudet murrokset kun ovat hieman jäykähköt niin notkeeta tavaraa kuulien väliin ja pyörittelyä erikulmissa ei varmasti pääsee kaikkialle voitelemaan niitä kuulia ja kehään niin hyvin kuin mahdollista. vaseliinia sinne väliin on vähän mahdoton saada eikä se vaseliini pääse sinne kuulien sisään myöskään kauhean helposti..
Siis tarkoititko ulompaa vetoniveltä? ja onko ulompi vetonivel samantyyppinen mitä ensimmäisissä rimpulakeuloissa, siis periaatteessa samanlainen kuin land cruiserissa jo 70 luvulla?

Tuo vetonivelen rasvaus on taitolaji, siis juurikin sitä paksumpaa vassua nivel täyteen, huolellisesti pursottelemalla ennen vetoakseliin liittämistä. ja tuo kuormittamaton sisäänajo on tosiaankin hyvä juttu, muutamaa cruiseria on tullut käytettyä toinen akseli pukeilla, eturenkaat linkussa, jopa varttitunti uusilla nivelillä.
p.s ainakin joissain nivelisä on säilytysöljy, joka ei oikein ala kaveriksi (teboilin ja whyrtin) mustaan vaseliiniin: irtonaista niveltä pitää käännelle jatkovarrella ja sopivan kokoisella hylsällä, ja sutata sormella vaseliiniä kuuliin/tähteen/maljaan/pantaan, uskomattoman pitkään pyörii tuo musta vassu nivelessä, jos ei hiero kiinni. Siis samaan tapaan kuin läskipala kuumalla pannulla...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.08.2014, 16:39
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Siis tarkoititko ulompaa vetoniveltä? ja onko ulompi vetonivel samantyyppinen mitä ensimmäisissä rimpulakeuloissa, siis periaatteessa samanlainen kuin land cruiserissa jo 70 luvulla?

Tuo vetonivelen rasvaus on taitolaji, siis juurikin sitä paksumpaa vassua nivel täyteen, huolellisesti pursottelemalla ennen vetoakseliin liittämistä. ja tuo kuormittamaton sisäänajo on tosiaankin hyvä juttu, muutamaa cruiseria on tullut käytettyä toinen akseli pukeilla, eturenkaat linkussa, jopa varttitunti uusilla nivelillä.
p.s ainakin joissain nivelisä on säilytysöljy, joka ei oikein ala kaveriksi (teboilin ja whyrtin) mustaan vaseliiniin: irtonaista niveltä pitää käännelle jatkovarrella ja sopivan kokoisella hylsällä, ja sutata sormella vaseliiniä kuuliin/tähteen/maljaan/pantaan, uskomattoman pitkään pyörii tuo musta vassu nivelessä, jos ei hiero kiinni. Siis samaan tapaan kuin läskipala kuumalla pannulla...
Siis murroksen nimenomaa tuo sisäpuoli "maljaosaksi" sitä moni puhuu jossa tosiaan ne kuulat ovat niin sinne hieman notkeemman oloinen vaseliini ei kauheesti notkeampaa mut hieman. ja veivaamalla sitä niin että jokainen kulma tulee koettua ja sinne laittamalla sitä vaseliinia niin että se ei enää ime itseeensä ollenkaan vaikka kääntäisi minne asentoon vain. Tämän jälkeen kun kasas sen missä on ne olkalaakerit molemmin puolin niin se täytee mustaa vaseliinia ja ei muutaku kovaa ajoa... napalukot kiinni hetken aikaa et pyörii murikka jne kaikki liikkuvat osat siellä perässä samoten.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Vetoakselin tekijöitä ? pee Tekniikka & Jutustelu 3 27.08.2011 17:23
T-MAX 12500 24v rasvat cruiser hj60 Maasturiprojektit 3 08.03.2010 22:14
Sähkövinssin rasvat? NHOffroadTeam Tekniikka & Jutustelu 2 15.12.2008 23:03
Napalukon rasvat Tekniikka & Jutustelu 7 25.05.2007 19:17
mitkä rasvat mek. vinseissä? hamaBJ40 Tekniikka & Jutustelu 16 01.05.2007 09:07


Sivu luotu: 12:29 (GMT +2).