BJ-40/76 |
12.08.2014 22:28 |
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jesse89
(Viesti 1152022)
ei varmaankaan mut uudet murrokset kun ovat hieman jäykähköt niin notkeeta tavaraa kuulien väliin ja pyörittelyä erikulmissa ei varmasti pääsee kaikkialle voitelemaan niitä kuulia ja kehään niin hyvin kuin mahdollista. vaseliinia sinne väliin on vähän mahdoton saada :D eikä se vaseliini pääse sinne kuulien sisään myöskään kauhean helposti..
|
Siis tarkoititko ulompaa vetoniveltä? ja onko ulompi vetonivel samantyyppinen mitä ensimmäisissä rimpulakeuloissa, siis periaatteessa samanlainen kuin land cruiserissa jo 70 luvulla?
Tuo vetonivelen rasvaus on taitolaji, siis juurikin sitä paksumpaa vassua nivel täyteen, huolellisesti pursottelemalla ennen vetoakseliin liittämistä. ja tuo kuormittamaton sisäänajo on tosiaankin hyvä juttu, muutamaa cruiseria on tullut käytettyä toinen akseli pukeilla, eturenkaat linkussa, jopa varttitunti uusilla nivelillä.
p.s ainakin joissain nivelisä on säilytysöljy, joka ei oikein ala kaveriksi (teboilin ja whyrtin) mustaan vaseliiniin: irtonaista niveltä pitää käännelle jatkovarrella ja sopivan kokoisella hylsällä, ja sutata sormella vaseliiniä kuuliin/tähteen/maljaan/pantaan, uskomattoman pitkään pyörii tuo musta vassu nivelessä, jos ei hiero kiinni. Siis samaan tapaan kuin läskipala kuumalla pannulla...
|