![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Eli kokeilin juuri, että se tunnistin liikkuu kevyesti ja samalla sitten kojetaulussa loppui se lukon vilkutus samaan aikaan, kun tapin painoi pohjaan ja taas sitten alkoi uudestaan vilkkumaan, kun päästi tapin ylös... Ja tosiaan paikallaan ollessaan katsoin, että haarukka liikkuu, kun vipua kääntelee hytissä. Ainoa, mikä tuli itsellä mieleen, että voisiko vetarista, holkista tai molemmista olla poorit mallia silestone, ja siksi se kytkentä ei tapahdu. ? Tai siis tapahtuu, mutta holkki pyörisi ns. vapaana akselin päällä. Onko ihan tuulesta temmattu ajatus?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Helpointa ois varmaan ottaa se lukkomoottori ja asentotunnistimen levy irti ja koittaa sen jälkeen työntää siitä haarukasta tai ilman haarukkaa ruuvarilla/sormin se kytkentäholkki päälle. Pari kaveria pyörittelee takapyöriä eri suuntiin vaikka samalla, niin voi helpottaa kytkeytymistä. Jos saat sen lukkoon silleen, niin siellä puolella tuskin on mitään vikaa.
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ota se anturin luukku auki, ja molemmat takaset ilmaan, kuten hessu kertoi, ja jos olet yksin, niin vaihe päälle, virta päälle, ja lukko kiinni: pitäisi kuulua vaimea surahdus. Ja sitten auton alle katsomaan, onko lukkoharukka auki-vai kiinni asennossa. ja sitten pyoritä varovasti toista takarengasta, ja kun lukon hampaat sattuu kohdalleen, niin haarukka heilahtaa noin 7mm perään päin, ja rakarengas ei enää pyöri. JOS lukkohaarukka on lukko-asennossa, niin takarenkaan ei kuuluisi pyöriä. ja jos hampaat on murtuneet pois, niin lukko voi pitää niin paljon että sitä ei käsin saa lipsumaan, mutta avaa lukko, ja käännä takarengasta noin 90 astetta ja lukko uudelleen kiinni, ja taas katsomaan lukkohaarukkaa, ja kun taas menee lukkoon, niin siirtymä pitäisi olla noin 7mm. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
No niin, löytyi syyllinen siihen, miksei lukko mene päälle.
![]() Eli runko jostain syystä lohjennut yläreunasta, ja siitä syystä lukonmoottorin runko pääsee aavistuksen verran kääntymään vinoon ja samalla sitten se "kanittaa" akselin jumiin reiän reunaan... Silloin kun tarkistin kaverin kanssa tuon toimintaa, niin minulla oli kaikki ruuvit löysättynä perän kyljestä, mutta itse lukonmoottori ei ollut irti kuitenkaan perästä. Silloin lukko toimi oikein, mutta kiristettynä paikoilleen sitten tuo jumittui... Voi perse, mitähän tuolle nyt keksisi.. Varaston kätköissä on jossakin HZJ:n perän kaikki osat. Nyt ainoastaan on perä löytynyt ja kaikki muut osat onkin sitten hukassa, mm. tuollainen tasauspyörästön lukonmoottori (toki sekin oli melkoisesti hapettunut, mutta muistaakseni muuten ehjä.) Mutta eihän niitä osia koskaan sitten löydä, kun niitä tarvitsisi ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Taas tuli säästettyä pitkälle toistatonnia rahaa.
Kävin paikallisessa sekatavarakaupassa, ja sieltä mukaan tarttui alumiini hitsauspuikkoja. Mietin, että eihän tässä korkeintaan kuin puikkojen hinnan menetä, kun kokeilee hitsata sitä lukonmoottoria. No hitsaushan onnistui hyvin, ja nyt lukko pelittää ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hj61 takalukko | axu87 | Tekniikka & Jutustelu | 66 | 21.03.2018 20:06 |
hdj 80 takalukko | _jOhE_ | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 24.05.2014 13:34 |
HDJ/HZJ takalukko... | HarriY | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 14.03.2014 23:12 |
HDJ 80 ;sen takalukko | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 20.01.2011 09:11 |
sj410 takalukko | severi | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 11.04.2007 22:13 |