Vähän huono sanavalinta.....
Mutta tuota juuri tarkoitin, siis että kun käytetään nelipyöräsuuntauksessa, niin siitä saadaan niin tarkka arvo (oliko asteen 1 sadas-, vai 60 osa) että ei mitään merkitystä.
Varsinkaan jos renkaat on korkealla ilmatilalla.... Toki tilanne on aivan toinen, jos renkaat on esim. korkean nopeuslukituksen 30 sarjalaisia...
Aikanaan kun noita kulmia mittailin enemmän, niin induktiokuumentimella kun lämmitti lukitukset auki, ja sääti kohdalleen, niin kun odotti 10 minuuttia, niin kohta 10 pykälää kierossa...
Tuo 2,5 cm haritusta on aika paljon, pelkästään renkaan kylkeä pitkin katsomalla takarenkaan suuntaan takaakselin kohdalla molemmilta puolin näkyy melkein puolet takarenkaan kulutuspinnasta....
Ja jos renkaan pystykallistuma on pielessä, siis renkaat alhaalta liian leveällä, niin pieni lisäys auraukseen VOI parantaa ajettavuutta/renkaiden tasaista kulumista....
Ja ainakin jäykkä etuakselisissa toyotissa vaikuttaa vanteiden leveys/offset, ja se että ajetaanko nelivetoisena (esim. hdj-80, itselläni mahdollisuus ajaa takavetoisena) vaikuttaa aurauskulmiin jonkin verran, siis juurikin noita asteen osia
ja yksi aste on siis n.57 cm halkaisijaisen renkaan 10mm auraus.
Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 08.08.2014 22:15
|