![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
|||
|
|||
![]()
Mitä korjauhuolto otti renkaista? Puolasta kun nuo ottaa niin renkaat maksaa 363€. Postitus suomeen ilmainen. Vanteille laitto kuului hintaan? AT kuvioiset kelpais myös. Eiköhän 95% ajosta tapahdu tiellä. Mut ne ei ole niin releen näköiset ja kun niillä menee metsään niin ei niillä siellä tee mitään. Sit vituttaa kun ei maksanut pikkusen enemmän niistä mutarenkaista. Kulutuksen suhteen on varmaan sama kumman kuvion ottaa. MT ehkä pitää enemmän ääntä.
http://www.offroadtarvike.fi/verkkok...view/75336/139 ![]() Tuo ois aina hieno Hyndaikkeli katolla ![]() Mainio kun netistä surffailee palikkaa niin löytyy Toyota, Suzuki ja Jeep. Nuo on ne yleisimmät pelit mihin saa osia. Sitten koitat etsiä Hyndaikkelia jostain niin on vähän nihkeää tarjontaa ![]() |
#27
|
||||
|
||||
![]()
Vaikuttaisi siltä että kauan jatkuneen harhailun jälkeen poika on vihdoin saapunut kotiin...
![]() kuviosta riippuu minkälaista jollotusta ne kumekset pitää,ja kyllähän mutakumi osaa viedä äkkiä litrankin enemmän satkulle. Mutakumia puoltaisi semmonenkin ominaisuus että sade ja varsinkin loskakelillä se tyhjenee paremmin kuin At kumi eli ajaminen on paljon tylsempää. Valintoja valintoja...Jos on vihdoinkin löytyny se oikea niin mikä on sen julmempaa kuin alkaa heti arkistamaan sitä. Eli karrrkeeta gummia alle safari telinettä katolle jos siltä kerran tuntuu.Järki syitä löytyy kyllä sitten myöhemmin vaikka mihin.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#28
|
|||
|
|||
![]()
Se on vaan harmi että tämä homma on tehty niin perseelleen suomessa. On nimittäin helvetin kallista omistaa maasturi
![]() |
#29
|
||||
|
||||
![]()
Kallista se on micrallaki ajella mettässä. Halpaa on omistaa molemmat.
|
#30
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#31
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Harmillisen kovat verot on henkilöautona pitää maasturi... |
#32
|
|||
|
|||
![]()
Niin oishan se kiva tukea suomalaisia firmoja, mutta verottaja on tehnyt hommasta sellaista, että ei siinä ole mitään järkeä.
Mutta eilen tuli haettua Matilta leima ja tuli samalla kertaa ensimmmäistä kertaa oltua auton alla katselemassa. Yllättävän ruosteeton peli oli pohjasta. Tankin suojapellit oli alkanut hapertuun, mutta muutoin ei ollut ruosteessa. Hieman oli hikoillut öljyjä, mutta ei mikään paha. Keulassa oleva pohjapanssari oli tehty hienosti muovista. Näytti kyllä peltiseltä, mutta muovia se oli. Hyvin taipui kun vähän koski. Runko oli myös hyvässä kunnossa. Pitää varmaan ennen talvea vähän massailla pohjaa niin pysyy hyvässä kunnossa. Onko kukaan korottanut kierrejousia lisäämällä jotain koroke palaa jousen yläpäähän? Ois todennäköisesti erittäin halpa ja nopea tapa saada perää hieman korkeammalle. Saakohan jotain valmista palikkaa jostain? Valot oli kyllä ihan paskat. Itseasiassa kaikki keulan valot, paitsi lisävalot. Tuossahan on projektorityyppiset lyhkäset ja sumarit. Tietääkö kukaan saako noita jotenkin fixattua? Kuulin että rekkapuolelta voisi kuulemma saada projektorivaloihin jotain uusia heijastuspintoja sun muita osia. Tosin melkoinen soveltaminen varmaan. Tässä oikein esimerkki kuva millaiset ne on. ![]() Näköjään Koreasta saisi kohtuu edukkaasti uutta umpiota, mutta mitenhän mahtaa olla korealaisen valon EU hyväksyntä? Tietääkö joku mestaa mistä tuohon saisi edukkaasti uusia umpiota? Sumarit nyt on ihan sama vaikka eivät valaise mitään, mutta nuo ajovalot ois hyvä saada ennen syksyä valaiseen jotain. |
#33
|
||||
|
||||
![]()
No tyrkkää sinne senonit lähivaloiksi jos siinä kerran on projektorit. Ja oikein hyvällä munkilla niissä on jopa leimatkin niille.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#34
|
|||
|
|||
![]()
Xenoneita mietin, mutta ongelma on todennäköisesti siinä että joku edellinen omistaja on keksinyt käyttää 100w polttimoita. Minkä myötä heijastuspinnat on ihan entiset. Noilla alkuperäisillä valoilla teettää tiukkaa nähdä edes 10m pimeällä. Nyt siellä ei tosin ole niitä 100w polttimoita, mutta ne kun oli nokalla niin ei niilläkään mitään nähnyt. Kirkkaat olivat, mutta se valo ei vaan valase tietä. Joten ei ne xenonit paljon auta. Ihan piruuttain aattelin kokeilla H7 led valoja. Normi H7 polttimossa on kait joku 800 lumenia tehoa? Noissa tilaamissani ledeissä pitäisi olla tehoa muistaakseni 1600 lumenia. Tuskin auttaa tähän ongelmaan mitään, mutta kun nuo valot saa fixattua niin pitää vähän vertailla onko led polttimoista mihinkään. Lailliset ne ei ole, mutta kuka noita kyttää (paitsi Matti katsastuksessa
![]() Mutta tuo rekkamies tuttu kertoi että projektorivaloihin saisi rekka puljuista varaosina tuota projektoria osaa. Tiedä sitten onko ne purettavissa? Vai onko tuo joku rekkojen oma juttu? Umpion muovilasi on ainakin irroitettavissa. Aattelin kokeilla että saako projektoriosia jollain irti sieltä. Jos saa niin ei muuta kuin tiskille mallikappaleiden kera ja vertaillaan. Viikonloppuna on hyvää aikaa tutustua tuohon. Samalla aattelin vähän ruuvailla keulaa korkeammalle. Ei kulje enää perä ylhäällä ja keula alhaalla. |
#35
|
||||
|
||||
![]()
Ne LED jutut on kyllä aivan paskaa H? kantasiin ajovaloihin, pelkkää showkuraa
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#36
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mut Nerdon ongelma ei kyllä korjaannu polttimoita vaihtamalla, olipa ne halogen-, xenon- tai led-polttimot. Projektoriumpion pieni heijastin samenee aika helposti ja linssiinkin muodostuu jotain huntua. Vaivaa lähes kaikkia linssivalollisia, etenkin xenoneita. Valotehosta ei oo kuin 10% jäljellä vaikka autolla ikää 5 v./200 tkm, kiitos päivävalopakon. |
#37
|
||||
|
||||
![]()
Njoo...
Tuulilasi joskus kirjoitti lumeneista H7 kohdalla standardiksi näin: H7-polttimolle suurin sallittu sähköteho on 58 wattia ja valovirran arvon tulee olla 1 500 lm±210 % (1 350–1 650 lm). (enkä usko LED ajovaloihin ennenkuin itse näen, ainakaan Kiinalaisten kakaroiden kasaan kolvaamista aftermarket kikkareista, uuteen työpeliin LED ajovalot tulee, joten sitten kokee senkin kauhun)
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#38
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() 10w "lastuled" näyttää tehokkaalta, mutta vaatisi jäähdytys-siilin taakseen. Mulle tulee ledin taakse pätkä kuparilattarautaa, eiköhän silläkin se jäähdy. Ajovaloja käytetään muutenkin vain pimeällä, eli talvella. Juu ei näistä maantie autoon ole, mutta maastomönkijään kyllä.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#39
|
|||
|
|||
![]()
Eilen huomasin perin mielenkiintoisen ongelman. Mittariston valot oli pimeenä. Auton kun käynnistää niin oletus on että ne valot on pimeenä. Kun laitat valot päälle niin kojelaudan valotkin syttyy samalla. No ei ne eilen toiminut. Kävin sitten kaikki sulakkeet läpi. Ei löytynyt viallista sulaketta. Aamulla kun autoa sitten käynnistin niin puhallin ei toiminut ollenkaan, eikä muuten ilmastointikaan toiminut. Eli jonkun releen/sulakkeen takana sekin on. Taas revin kaikki sulakkeet irti. Yksikään ei ollut viallinen. No kokeilin käynnistää auton niin kas kummaa. Mittariston valot toimii ok. Puhallin toimii ok ja syystä tai toisesta trippi oli nollaantunut. Ongelma korjattu siis toistaiseksi.
Mielenkiintoinen havainto on myös että manuaali ei tunne käsitettä sulake. Sieltä ei löydy mitään tietoa sulakkeista. Kerrotaan vaan että auton varokkeet on moottoritilassa. Siellä on kyllä kaksi sulakerasiaa, mutta yksi on kuskin jalkatilassa. Näiden sulakerasioiden kannessa lukee hieman epäselvästi mitä sulakkeita ne on olevinaan. Erittäin hyvä merkintä on relay. Ilmeisesti jollekin releelle siinä on sulake? Joku edellinen omistaja on ilmeisesti Wordillä tehnyt manuaalin väliin oman lappusen missä kerrotaan sama tieto kuin sulakerasian kannessa. En tiedä miksi joku tuollaisen väsäisi kun siinä kannessa se tosiaan kerrotaan. Korjaamokäsikirjasta ei tahtonut olla myöskään apua. Onneksi olen löytänyt erikseen sähkökaavio opusta tuohon. Siinä mainitaan hieman paremmin mitä sulakkeen takana on. Jonkun edellisen omistajan toimesta osa sulakkeista oli myös hieman väärin asennettu. 10a sulakkeen tilalla oli 30a sulake ja vaihtoehtoisesti 30a sulakkeen tilalla 10a sulake. Ehjiä ne oli kuitenkin. Ihmettelin myös että kattoluukun sulake oli paikallaan, vaikka autossa ei ole kattoluukkua. Hieman ihmettelin myös että löytyy sulake nimeltä diesel heater. Onko tuossa joku dieselin lämmitin vai tarkoitetaanko sillä webastoa? Korjaamokäsikirja ei kuitenkaan tunne että tuossa autossa olisi jotain tehtaan webastoja. Tosin 2.9-litrasta konetta ei tuo korjaamokäsikirja kovin hyvin käsittele. Jonkun edellisen omistajan toimesta siellä on myös vähän tehty hyppysähköviritelmiä. Tuli mieleen Cherokee missä tuota harrastettiin jo tehtaan toimesta. Mut ilmeisesti pitää hieman perehtyä tuon sähköihin. Ottaa turhat sulakkeet pois ja purkaa näitä perin kummallisia hyppysähköviritelmiä. Kyllä vähän ihmetyttää miten joku tuon hintaluokan autoon tekee kummallisia hyppysähköviritelmiä. Ei se mikään 1000e romu ole. Enkä kyllä itse lähtisi tuon hintaluokan peliin tekeen tuollaisia viritelmiä. Todennäköisesti joku edellinen omistaja on ollut jonkin asteen sähköinsinööri. Jälki on samaa luokkaa kuin insinööreillä yleensä. Aivan perseelleen suunniteltu kaikki, mut varmaan oltu itse todella tyytyväisiä lopputulokseen. |
#40
|
||||
|
||||
![]()
Diesel Heater viittaa vahvasti polttoaineen esilämmittimeen, ei webaan
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#41
|
|||
|
|||
![]()
Polttoaineen esilämmitin. Ööhh.. Miksi tuo olisi sellaisella varustettu? Jos siinä on sellainen niin missä se voisi sijaita? Ei tule mieleen mitään muuta kuin että suuttimet puskee dieseliä niin suurella paineella, että siinä on oltava notkeaa dieseliä. Mikäli on pakkanen niin se ei ole ehkä niin notkeaa kamaa? Toisaalta pystyykö tuolla ajamaan kesädieselillä ympäri vuoden jos tuo lämmitin on esim. tankissa?
Konehan on commonrail systeemillä varustettu. http://youtu.be/o-D8PT0AD-A Tuon videon perusteella ei ainakaan ihan selviä miksi siellä olisi lämmitin. Toisaalta tuossa mainitaan kaksi suodatinta. Missähän toinen suodatin mahtaa olla? Yksi dieselinsuodatin on nimittäin koneen vieressä mistä menee letkut pumpulle, mutta missä tuo toinen on? Tuon videon perusteella olettaisin sen olevan jossain tankin lähellä, mutta onko tuollaista toista suodatinta välttämättä? |
#42
|
||||
|
||||
![]()
Eikös siellä ollut Eberin tai Webaston tarrakin konehuoneessa ja ylipitkä letkukieppi lämppärin letkuissa? Eli joku aiempi omistaja purkanut sen pois kaikessa viisaudessaan.
|
#43
|
|||
|
|||
![]()
Olihan siellä tuollainen tarra ja letkuviritys, mutta kun nettiautosta noita katsellut niin webasto ei ole ilmeisesti vakiovarustus. Suurimmasta osasta se nimittäin puuttuu. Korjaamokäsikirja ei myöskään tunne että tuossa olisi koskaan ollut webastoa. Eikä manuaali myöskään puhu mitään webastosta, tosin sieltä nyt puuttuu aika paljon kaikkea muutakin melko oleellista.
|
#44
|
||||
|
||||
![]() Varjoja paratiisissa...
Ja se dieselhiitteri sijainnee suodattimen yhteydessä tai jos erillinen niin ennen sitä. Sen funktio on lämmittää,se liemi suodatettavaan muotoon jos alueella ei satu olemaan talvilaatua saatavilla mutta pakkasta kuitenkin.
Tommonen total black out saattaa syntyä niinkin simmpelistä hommasta kuin että virtalukko ei palautunu kokonaan startin jälkeen ajoasentoon vaan jäi hieman puolhölmöön tilaan.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#45
|
|||
|
|||
![]()
Viikonloppuna tuli ruuvailtua keulaa hieman ylöspäin. Maagiset mitat oli edessä 39.5cm ja takana 44cm. Mitta otettu vanteen keskiöstä pyöränkaareen. Eipä tuo paljoa vaatinut niin sai keulaa ylös. Alkuun kun tuota ruuvasin tunkin varassa niin keula nousi arvoon 48cm. Kohtuu hyvin. Siitä sitten lähdin tiputteen alaspäin. Jätin sen kohtaa 43.5cm. Pieni ajolenkki niin oli sentillä pudonnut. Joten ruuvasin sen sitten hieman vajaa 44cm. Se ei pudonnut enää lenkin jäljiltä. Tuli hieman erinäköinen. Nyt kun keula ei ole enää huomattavasti alempana. Pitää vielä hieman tuota keulaa pudottaa, koska nyt kun perään tulee kuormaa niin tuo keula on ylhäällä. Ehkä sentin verran vois tipauttaa. Yllätti myös että tuo vaikutti ohjaukseen. Ohjaus on nyt jämäkämpi. Ei ole enää sellainen amerikan mallia ylitehostettu. Miten tuo voi vaikuttaa ohjauksen tehostukseen? Muutoinkin keula on nyt paljon jämäkämpi. Maantiellä ei vaeltele samanlailla kuin ennen vaan nyt se menee kuin juna eteenpäin.
Perjantaina tuli myös haettua 265/65-17 AT renkulat. Viikonloppuna nekin piti alle laittaa, mutta joku hemmetin mulkku on laittanut tuohon autoon torxin kaltaiset pultit. Kaikki pultit samanlaisia. Torxissa on 12-kulmaa, mutta noissa onkin 10-kulmaa. PRKL!!! Eikä tietenkään avainta auton mukana. Mistä ihmeestä tuollaisen repäsee? Sain kuulla että VAG tuotteissa on kuulemma vastaava pultti ja avain takakontissa. Seat Leonista sellainen löytyi, mutta se on liian iso. Ei kelpaa. Pitää tänään metsästää joku rengasliike mistä voisi löytyä tuollaisiin avain. http://www.tarvikkeet.fi/tuote/488/p..._-10-kulmainen ![]() Tuolta näyttäisi löytyvän, mutta ei hajuakaan koosta. Vai tarkoittaako tuo koko sitten lenkkiavaimen kokoa? Toinen pää aina samankokoinen? |
#46
|
||||
|
||||
![]()
Tollasen retkukeulan korkeuden säätäminen muutta aurausta, eli lisää sitä kun keula nousee, samaten camberikin saattanee muuttua hieman. Kannattaa käydä tarkistuttamassa arvot heti ku on uudet renkaat alla.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#47
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Toisaalta jos antais olla toistaiseksi tuollainen ja kävis vaan säädättään ne kulmat. |
#48
|
|||
|
|||
![]()
Dodiih. Nyt on alla 265/65-17 renkaat AT kuviolla. Tuli todella hienon näköinen. Nyt se oikein huutaa korotusta kun renkaat täyttää niin paljon pyöränkoteloita. Jospa loppukuusta ostelisi perään korotusjouset. Sais sinne vähän jäykemmät jouset alkuperäisten hieman löysien jousten tilalle.
Mielenkiintoista hinnoittelua kyllä rengasliikkeessä. Renkaat alla oleville vanteille pk-seudulla melkein joka paikassa 100e. Kävin sitten kyselemässä Autotekistä noille pulteille avaajaa. Sellainen löytyi ja hinta 10€. Kaverit siellä kaivele vehkeitään kun ei ollut hommaa. Joten kysyin sitten special price only for you renkaanvaihto tarjousta kun jätkillä ei näyttänyt olevan hommaa. 80€ oli viimeinen hinta, eikä yhtään alle. Yritin alkuun saada sen 70e:lla, mut ei onnistunut. Joten otin sen 80e tarjouksen sitten. Mutta kaupan päälle sain tuon pultin avaajan + yhdessä renkaassa oli näköjään reikä niin senkin ne fixas ilman lisäkorvausta. Näin ollen teoriassa sain nuo alle 70e. Mitä lie paikkaus maksaa? Mutta näin kuluttajan näkökulmasta on hieman outoa toimintaa firmalta jos firman kaikki työntekijät kaivaa persettä pihalla. Tulen siihen asiakkaana niin ei oikein hinnasta saa mitään tingittyä. Luulisi että olisi ok tinkiä edes hieman hinnasta jos kavereilla ei ole mitään hommaa. Toki firman pitää tulosta saada, mutta luulisi tosiaan että jos kavereille ei ole mitään hommaa niin otetaan edes jotain hommaa hieman halvemmalla niin saa jotain tulosta firmaa. Noh. Saihan tuossa nyt hieman halvemmalla kun sai hienon kromatun pultin avaajan + paikkauksen kaupan päälle ja jopa 20e alkuperäisestä hinnasta pois. Renkaisiinkin meni vielä painoja oikein urakalla ![]() ![]() Rengasmeteli ei ajossa pahemmin lisääntynyt. Edelleen on erittäin hiljainen menopeli. Ajotuntuma ei myöskään tuntunut pahemmin muuttuvan. Ehkä urissa hieman enemmän hakee, mutta se ei yllätä kun on leveämpää rengasta. Nyt voisi käydä jossain välissä Kulmakorvessa kokeileen onko tuosta mihinkään tien ulkopuolella. Onkohan siellä jotain reittiä tuollaisille citymaastureille? Ei oikein innosta rikkoa muovisia puskureita ja helmoja. |
#49
|
||||
|
||||
![]()
Maksoko mummonmarkka-aikaan 600 mk renkaitten vaihto? Pikkusen on ajat muuttunu sitten 90-luvun lopunkin.
Laitas kuva uusilla gummeilla. |
#50
|
||||
|
||||
![]()
Onkohan tuo nyt sellainen peli jota pitää korotella ? lähinnä että mikä pointti kun tuolla tuskin soratietä pahempaa ajellaan. Saa toki, en kiellä mutta mikä ajatus takana ?
__________________
http://esory.kuvat.fi/#/ |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Hyvät peltivanteet 15x8J / Pajero / Toyota / Terracan | TOPPAHOUSU | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 24.03.2013 11:15 |
Hyundai Terracan | Terracani | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 28.06.2012 09:58 |
Mielenkiintoinen Terracan | Nerd-O | Chit-Chat | 8 | 30.08.2011 09:47 |
Terracan | Nerd-O | Chit-Chat | 28 | 15.02.2011 22:23 |