Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.08.2014, 07:48
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Eilen huomasin perin mielenkiintoisen ongelman. Mittariston valot oli pimeenä. Auton kun käynnistää niin oletus on että ne valot on pimeenä. Kun laitat valot päälle niin kojelaudan valotkin syttyy samalla. No ei ne eilen toiminut. Kävin sitten kaikki sulakkeet läpi. Ei löytynyt viallista sulaketta. Aamulla kun autoa sitten käynnistin niin puhallin ei toiminut ollenkaan, eikä muuten ilmastointikaan toiminut. Eli jonkun releen/sulakkeen takana sekin on. Taas revin kaikki sulakkeet irti. Yksikään ei ollut viallinen. No kokeilin käynnistää auton niin kas kummaa. Mittariston valot toimii ok. Puhallin toimii ok ja syystä tai toisesta trippi oli nollaantunut. Ongelma korjattu siis toistaiseksi.

Mielenkiintoinen havainto on myös että manuaali ei tunne käsitettä sulake. Sieltä ei löydy mitään tietoa sulakkeista. Kerrotaan vaan että auton varokkeet on moottoritilassa. Siellä on kyllä kaksi sulakerasiaa, mutta yksi on kuskin jalkatilassa. Näiden sulakerasioiden kannessa lukee hieman epäselvästi mitä sulakkeita ne on olevinaan. Erittäin hyvä merkintä on relay. Ilmeisesti jollekin releelle siinä on sulake? Joku edellinen omistaja on ilmeisesti Wordillä tehnyt manuaalin väliin oman lappusen missä kerrotaan sama tieto kuin sulakerasian kannessa. En tiedä miksi joku tuollaisen väsäisi kun siinä kannessa se tosiaan kerrotaan. Korjaamokäsikirjasta ei tahtonut olla myöskään apua. Onneksi olen löytänyt erikseen sähkökaavio opusta tuohon. Siinä mainitaan hieman paremmin mitä sulakkeen takana on. Jonkun edellisen omistajan toimesta osa sulakkeista oli myös hieman väärin asennettu. 10a sulakkeen tilalla oli 30a sulake ja vaihtoehtoisesti 30a sulakkeen tilalla 10a sulake. Ehjiä ne oli kuitenkin. Ihmettelin myös että kattoluukun sulake oli paikallaan, vaikka autossa ei ole kattoluukkua. Hieman ihmettelin myös että löytyy sulake nimeltä diesel heater. Onko tuossa joku dieselin lämmitin vai tarkoitetaanko sillä webastoa? Korjaamokäsikirja ei kuitenkaan tunne että tuossa autossa olisi jotain tehtaan webastoja. Tosin 2.9-litrasta konetta ei tuo korjaamokäsikirja kovin hyvin käsittele. Jonkun edellisen omistajan toimesta siellä on myös vähän tehty hyppysähköviritelmiä. Tuli mieleen Cherokee missä tuota harrastettiin jo tehtaan toimesta.

Mut ilmeisesti pitää hieman perehtyä tuon sähköihin. Ottaa turhat sulakkeet pois ja purkaa näitä perin kummallisia hyppysähköviritelmiä. Kyllä vähän ihmetyttää miten joku tuon hintaluokan autoon tekee kummallisia hyppysähköviritelmiä. Ei se mikään 1000e romu ole. Enkä kyllä itse lähtisi tuon hintaluokan peliin tekeen tuollaisia viritelmiä. Todennäköisesti joku edellinen omistaja on ollut jonkin asteen sähköinsinööri. Jälki on samaa luokkaa kuin insinööreillä yleensä. Aivan perseelleen suunniteltu kaikki, mut varmaan oltu itse todella tyytyväisiä lopputulokseen.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.08.2014, 08:10
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Diesel Heater viittaa vahvasti polttoaineen esilämmittimeen, ei webaan
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.08.2014, 09:18
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Polttoaineen esilämmitin. Ööhh.. Miksi tuo olisi sellaisella varustettu? Jos siinä on sellainen niin missä se voisi sijaita? Ei tule mieleen mitään muuta kuin että suuttimet puskee dieseliä niin suurella paineella, että siinä on oltava notkeaa dieseliä. Mikäli on pakkanen niin se ei ole ehkä niin notkeaa kamaa? Toisaalta pystyykö tuolla ajamaan kesädieselillä ympäri vuoden jos tuo lämmitin on esim. tankissa?

Konehan on commonrail systeemillä varustettu.
http://youtu.be/o-D8PT0AD-A

Tuon videon perusteella ei ainakaan ihan selviä miksi siellä olisi lämmitin. Toisaalta tuossa mainitaan kaksi suodatinta. Missähän toinen suodatin mahtaa olla? Yksi dieselinsuodatin on nimittäin koneen vieressä mistä menee letkut pumpulle, mutta missä tuo toinen on? Tuon videon perusteella olettaisin sen olevan jossain tankin lähellä, mutta onko tuollaista toista suodatinta välttämättä?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.08.2014, 09:45
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.066
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Polttoaineen esilämmitin. Ööhh.. Miksi tuo olisi sellaisella varustettu? Jos siinä on sellainen niin missä se voisi sijaita?
Eikös siellä ollut Eberin tai Webaston tarrakin konehuoneessa ja ylipitkä letkukieppi lämppärin letkuissa? Eli joku aiempi omistaja purkanut sen pois kaikessa viisaudessaan.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.08.2014, 13:24
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Olihan siellä tuollainen tarra ja letkuviritys, mutta kun nettiautosta noita katsellut niin webasto ei ole ilmeisesti vakiovarustus. Suurimmasta osasta se nimittäin puuttuu. Korjaamokäsikirja ei myöskään tunne että tuossa olisi koskaan ollut webastoa. Eikä manuaali myöskään puhu mitään webastosta, tosin sieltä nyt puuttuu aika paljon kaikkea muutakin melko oleellista.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.08.2014, 17:11
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.248
Perusasetus

Varjoja paratiisissa...


Ja se dieselhiitteri sijainnee suodattimen yhteydessä tai jos erillinen niin ennen sitä. Sen funktio on lämmittää,se liemi suodatettavaan muotoon jos alueella ei satu olemaan talvilaatua saatavilla mutta pakkasta kuitenkin.

Tommonen total black out saattaa syntyä niinkin simmpelistä hommasta kuin että virtalukko ei palautunu kokonaan startin jälkeen ajoasentoon vaan jäi hieman puolhölmöön tilaan.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.08.2014, 06:41
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Viikonloppuna tuli ruuvailtua keulaa hieman ylöspäin. Maagiset mitat oli edessä 39.5cm ja takana 44cm. Mitta otettu vanteen keskiöstä pyöränkaareen. Eipä tuo paljoa vaatinut niin sai keulaa ylös. Alkuun kun tuota ruuvasin tunkin varassa niin keula nousi arvoon 48cm. Kohtuu hyvin. Siitä sitten lähdin tiputteen alaspäin. Jätin sen kohtaa 43.5cm. Pieni ajolenkki niin oli sentillä pudonnut. Joten ruuvasin sen sitten hieman vajaa 44cm. Se ei pudonnut enää lenkin jäljiltä. Tuli hieman erinäköinen. Nyt kun keula ei ole enää huomattavasti alempana. Pitää vielä hieman tuota keulaa pudottaa, koska nyt kun perään tulee kuormaa niin tuo keula on ylhäällä. Ehkä sentin verran vois tipauttaa. Yllätti myös että tuo vaikutti ohjaukseen. Ohjaus on nyt jämäkämpi. Ei ole enää sellainen amerikan mallia ylitehostettu. Miten tuo voi vaikuttaa ohjauksen tehostukseen? Muutoinkin keula on nyt paljon jämäkämpi. Maantiellä ei vaeltele samanlailla kuin ennen vaan nyt se menee kuin juna eteenpäin.

Perjantaina tuli myös haettua 265/65-17 AT renkulat. Viikonloppuna nekin piti alle laittaa, mutta joku hemmetin mulkku on laittanut tuohon autoon torxin kaltaiset pultit. Kaikki pultit samanlaisia. Torxissa on 12-kulmaa, mutta noissa onkin 10-kulmaa. PRKL!!! Eikä tietenkään avainta auton mukana. Mistä ihmeestä tuollaisen repäsee? Sain kuulla että VAG tuotteissa on kuulemma vastaava pultti ja avain takakontissa. Seat Leonista sellainen löytyi, mutta se on liian iso. Ei kelpaa. Pitää tänään metsästää joku rengasliike mistä voisi löytyä tuollaisiin avain.

http://www.tarvikkeet.fi/tuote/488/p..._-10-kulmainen


Tuolta näyttäisi löytyvän, mutta ei hajuakaan koosta. Vai tarkoittaako tuo koko sitten lenkkiavaimen kokoa? Toinen pää aina samankokoinen?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 21.08.2014, 07:19
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Eilen huomasin perin mielenkiintoisen ongelman. Mittariston valot oli pimeenä. Auton kun käynnistää niin oletus on että ne valot on pimeenä. Kun laitat valot päälle niin kojelaudan valotkin syttyy samalla. No ei ne eilen toiminut. Kävin sitten kaikki sulakkeet läpi. Ei löytynyt viallista sulaketta. Aamulla kun autoa sitten käynnistin niin puhallin ei toiminut ollenkaan, eikä muuten ilmastointikaan toiminut. Eli jonkun releen/sulakkeen takana sekin on. Taas revin kaikki sulakkeet irti. Yksikään ei ollut viallinen. No kokeilin käynnistää auton niin kas kummaa. Mittariston valot toimii ok. Puhallin toimii ok ja syystä tai toisesta trippi oli nollaantunut. Ongelma korjattu siis toistaiseksi.
Tuo mittariston taustavalo ongelma tuli takaisin ja syylliseksi paljastui valojenkirkkauden säätö. Tämä VAG tuotteista tuttu ongelma. Ehkä tuossa on joku VAG valojenkirkkauden säätäjä. Riittää että napautti tätä säätäjää niin alkoi rokkaan. Pitää ehkä vaihtaa koko säädin.

Ei kellään ole ideoita tuohan automaatin öljynvaihtoon? Onko siellä joku suodatin?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 21.08.2014, 08:22
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

Eiköhän Se suodatin ole siellä automaatin öljypohjassa. Eli joutuu sen käyttää irti.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 21.08.2014, 08:33
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Jos siellä on suodatin niin mistä ihmeestä sinne repii uuden? Mikään sivusto ei näytä tuntevan mitään automaatin suodatinta vai onko sille joku oma lontoonkielinen nimitys? Voiko se olla pestävä?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 21.08.2014, 09:19
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.887
Perusasetus

Japaninpoikien vehkeissä on useimmiten vaan pestävä siivilä.
Jos ei niissä sitten liiku likaa niinkuin näissä jenkeissä..
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 21.08.2014, 09:22
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Hyvinkin voi olla pestävä, ja monesti metallisiivilät ovatkin

Sama kai se millä sen huuhtoo, virtaussuuntaa vastaan ja haihtuvalla kamalla, jarrupuhastusspray ja paineilma tulis mieleen
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 21.08.2014, 20:22
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Oli ihan pakko tilaa vähän tuuning palikkaa kun halvalla sai. Tälläiset lähti tilaukseen tietenkin Hyundai logoilla


Lisäksi tilasin Xenonit nokalle. Kokeillaan nyt tuoko nuo yhtään valoa lisää nykyisiin verrattuna. Ei tarvis niitä uusia umpioita ostella mitkä on melko arvokkaat ostella. En tie onko valotehoissa paljon eroa ottaako 35w vai 55w, mutta otin 55w versiot. Ei myöskään mitään hajua kuumeneeko ne esim. 100w polttomoa vastaavasti?
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 21.08.2014, 22:48
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.066
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Lisäksi tilasin Xenonit nokalle. Kokeillaan nyt tuoko nuo yhtään valoa lisää nykyisiin verrattuna. Ei tarvis niitä uusia umpioita ostella mitkä on melko arvokkaat ostella.
Eipä ne paljoo auta, umpiot kun on sisältä luultavasti tämän näköiset: http://forums.offipalsta.com/showpos...71&postcount=5
Uusilla umpioilla ja perus halogeeneilla valoa tulis varmaan tuplat mitä noilla xenoneilla saat aikaiseksi.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 22.08.2014, 11:32
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.046
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Oli ihan pakko tilaa vähän tuuning palikkaa kun halvalla sai. Tälläiset lähti tilaukseen tietenkin Hyundai logoilla


Lisäksi tilasin Xenonit nokalle. Kokeillaan nyt tuoko nuo yhtään valoa lisää nykyisiin verrattuna. Ei tarvis niitä uusia umpioita ostella mitkä on melko arvokkaat ostella. En tie onko valotehoissa paljon eroa ottaako 35w vai 55w, mutta otin 55w versiot. Ei myöskään mitään hajua kuumeneeko ne esim. 100w polttomoa vastaavasti?
Tälläiset mitkä? Ei oikein kuvasta aukea...

Propsit kyllä siitä että vakio muovi vehkeen metsään ulkoilemaan saanut viedyksi. Oikeasti.

Vieläpä ihan HC reiteille! Ei niin oikeasti.



Sori, hymiöt ei minulla fudaa.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 10.09.2014, 11:35
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.066
Perusasetus

Jouset siis vaihtuis vaan taakse. Mitäs sillä nyt oikeestaan sit saavuttais? Mitäs jos parinkytmillin kiekot muljautat jousen päälle ja jatkat ajelua? Pitemmät iskarit ehkä kaveriks.

Aika vaaterissahan tuo on nykyisellään eikä sauvoja kannata kirrata enää tuosta:
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 10.09.2014, 14:20
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Jouset siis vaihtuis vaan taakse. Mitäs sillä nyt oikeestaan sit saavuttais? Mitäs jos parinkytmillin kiekot muljautat jousen päälle ja jatkat ajelua? Pitemmät iskarit ehkä kaveriks.
Niin. Pitää ne kiekot varmaan duunaa sinne. Pitääkö ne muuten leimaa jotenkin? Voisin nimittäin duunaa niistä hieman korkeammat kuin 20mm. Tuolla tietenkin tavoitellaan lisää maavaraa. Aivan kuollut idea on tunkata koppaa rungolta. Näyttää aivan urpolle koko peli sen jälkeen.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 10.09.2014, 15:24
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus

tämä threadi vaikuttaa jo omalta projektilta.

Raapiiko pohja jo maata vai miksi on korotus mielessä?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Hyvät peltivanteet 15x8J / Pajero / Toyota / Terracan TOPPAHOUSU O/M/V Renkaat ja vanteet 0 24.03.2013 11:15
Hyundai Terracan Terracani Tekniikka & Jutustelu 2 28.06.2012 09:58
Mielenkiintoinen Terracan Nerd-O Chit-Chat 8 30.08.2011 09:47
Terracan Nerd-O Chit-Chat 28 15.02.2011 22:23


Sivu luotu: 00:16 (GMT +2).