![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() No tyrkkää sinne senonit lähivaloiksi jos siinä kerran on projektorit. Ja oikein hyvällä munkilla niissä on jopa leimatkin niille.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Xenoneita mietin, mutta ongelma on todennäköisesti siinä että joku edellinen omistaja on keksinyt käyttää 100w polttimoita. Minkä myötä heijastuspinnat on ihan entiset. Noilla alkuperäisillä valoilla teettää tiukkaa nähdä edes 10m pimeällä. Nyt siellä ei tosin ole niitä 100w polttimoita, mutta ne kun oli nokalla niin ei niilläkään mitään nähnyt. Kirkkaat olivat, mutta se valo ei vaan valase tietä. Joten ei ne xenonit paljon auta. Ihan piruuttain aattelin kokeilla H7 led valoja. Normi H7 polttimossa on kait joku 800 lumenia tehoa? Noissa tilaamissani ledeissä pitäisi olla tehoa muistaakseni 1600 lumenia. Tuskin auttaa tähän ongelmaan mitään, mutta kun nuo valot saa fixattua niin pitää vähän vertailla onko led polttimoista mihinkään. Lailliset ne ei ole, mutta kuka noita kyttää (paitsi Matti katsastuksessa
![]() Mutta tuo rekkamies tuttu kertoi että projektorivaloihin saisi rekka puljuista varaosina tuota projektoria osaa. Tiedä sitten onko ne purettavissa? Vai onko tuo joku rekkojen oma juttu? Umpion muovilasi on ainakin irroitettavissa. Aattelin kokeilla että saako projektoriosia jollain irti sieltä. Jos saa niin ei muuta kuin tiskille mallikappaleiden kera ja vertaillaan. Viikonloppuna on hyvää aikaa tutustua tuohon. Samalla aattelin vähän ruuvailla keulaa korkeammalle. Ei kulje enää perä ylhäällä ja keula alhaalla. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ne LED jutut on kyllä aivan paskaa H? kantasiin ajovaloihin, pelkkää showkuraa
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mut Nerdon ongelma ei kyllä korjaannu polttimoita vaihtamalla, olipa ne halogen-, xenon- tai led-polttimot. Projektoriumpion pieni heijastin samenee aika helposti ja linssiinkin muodostuu jotain huntua. Vaivaa lähes kaikkia linssivalollisia, etenkin xenoneita. Valotehosta ei oo kuin 10% jäljellä vaikka autolla ikää 5 v./200 tkm, kiitos päivävalopakon. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Njoo...
Tuulilasi joskus kirjoitti lumeneista H7 kohdalla standardiksi näin: H7-polttimolle suurin sallittu sähköteho on 58 wattia ja valovirran arvon tulee olla 1 500 lm±210 % (1 350–1 650 lm). (enkä usko LED ajovaloihin ennenkuin itse näen, ainakaan Kiinalaisten kakaroiden kasaan kolvaamista aftermarket kikkareista, uuteen työpeliin LED ajovalot tulee, joten sitten kokee senkin kauhun)
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() 10w "lastuled" näyttää tehokkaalta, mutta vaatisi jäähdytys-siilin taakseen. Mulle tulee ledin taakse pätkä kuparilattarautaa, eiköhän silläkin se jäähdy. Ajovaloja käytetään muutenkin vain pimeällä, eli talvella. Juu ei näistä maantie autoon ole, mutta maastomönkijään kyllä.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Eilen huomasin perin mielenkiintoisen ongelman. Mittariston valot oli pimeenä. Auton kun käynnistää niin oletus on että ne valot on pimeenä. Kun laitat valot päälle niin kojelaudan valotkin syttyy samalla. No ei ne eilen toiminut. Kävin sitten kaikki sulakkeet läpi. Ei löytynyt viallista sulaketta. Aamulla kun autoa sitten käynnistin niin puhallin ei toiminut ollenkaan, eikä muuten ilmastointikaan toiminut. Eli jonkun releen/sulakkeen takana sekin on. Taas revin kaikki sulakkeet irti. Yksikään ei ollut viallinen. No kokeilin käynnistää auton niin kas kummaa. Mittariston valot toimii ok. Puhallin toimii ok ja syystä tai toisesta trippi oli nollaantunut. Ongelma korjattu siis toistaiseksi.
Mielenkiintoinen havainto on myös että manuaali ei tunne käsitettä sulake. Sieltä ei löydy mitään tietoa sulakkeista. Kerrotaan vaan että auton varokkeet on moottoritilassa. Siellä on kyllä kaksi sulakerasiaa, mutta yksi on kuskin jalkatilassa. Näiden sulakerasioiden kannessa lukee hieman epäselvästi mitä sulakkeita ne on olevinaan. Erittäin hyvä merkintä on relay. Ilmeisesti jollekin releelle siinä on sulake? Joku edellinen omistaja on ilmeisesti Wordillä tehnyt manuaalin väliin oman lappusen missä kerrotaan sama tieto kuin sulakerasian kannessa. En tiedä miksi joku tuollaisen väsäisi kun siinä kannessa se tosiaan kerrotaan. Korjaamokäsikirjasta ei tahtonut olla myöskään apua. Onneksi olen löytänyt erikseen sähkökaavio opusta tuohon. Siinä mainitaan hieman paremmin mitä sulakkeen takana on. Jonkun edellisen omistajan toimesta osa sulakkeista oli myös hieman väärin asennettu. 10a sulakkeen tilalla oli 30a sulake ja vaihtoehtoisesti 30a sulakkeen tilalla 10a sulake. Ehjiä ne oli kuitenkin. Ihmettelin myös että kattoluukun sulake oli paikallaan, vaikka autossa ei ole kattoluukkua. Hieman ihmettelin myös että löytyy sulake nimeltä diesel heater. Onko tuossa joku dieselin lämmitin vai tarkoitetaanko sillä webastoa? Korjaamokäsikirja ei kuitenkaan tunne että tuossa autossa olisi jotain tehtaan webastoja. Tosin 2.9-litrasta konetta ei tuo korjaamokäsikirja kovin hyvin käsittele. Jonkun edellisen omistajan toimesta siellä on myös vähän tehty hyppysähköviritelmiä. Tuli mieleen Cherokee missä tuota harrastettiin jo tehtaan toimesta. Mut ilmeisesti pitää hieman perehtyä tuon sähköihin. Ottaa turhat sulakkeet pois ja purkaa näitä perin kummallisia hyppysähköviritelmiä. Kyllä vähän ihmetyttää miten joku tuon hintaluokan autoon tekee kummallisia hyppysähköviritelmiä. Ei se mikään 1000e romu ole. Enkä kyllä itse lähtisi tuon hintaluokan peliin tekeen tuollaisia viritelmiä. Todennäköisesti joku edellinen omistaja on ollut jonkin asteen sähköinsinööri. Jälki on samaa luokkaa kuin insinööreillä yleensä. Aivan perseelleen suunniteltu kaikki, mut varmaan oltu itse todella tyytyväisiä lopputulokseen. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Hyvät peltivanteet 15x8J / Pajero / Toyota / Terracan | TOPPAHOUSU | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 24.03.2013 11:15 |
Hyundai Terracan | Terracani | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 28.06.2012 09:58 |
Mielenkiintoinen Terracan | Nerd-O | Chit-Chat | 8 | 30.08.2011 09:47 |
Terracan | Nerd-O | Chit-Chat | 28 | 15.02.2011 22:23 |