![]()  | 
	    | 
		
			
  | 
	|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. | 
![]()  | 
	
	
| 
		 | 
	Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä | 
| 
	 | 
| 
		 
			 
			#1  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 Sortavalas käytii pika visiitillä ja osallistuttii paikallisen kerhon gepsi suunnistus kisaan x2 eli kaks pätkää ja tauko välissä auto / rasti + itsensä koskettelu tyylillä otettii rastit   ( autosta ei koht tunnista muusta ku kilvistä et ollaa suomaliasta?   )ei ollu montaa autoa "isossa" luokassa mut melko tasasta   jäi harmittaa yks 20 pisteen rasti... siel oli alkuasukkaat normi tyylillä uazilla poikittai muitte edessä .. jumissa   ei olevinaa olt aikaa jäähä oottelee ja jatkettii matkaa..nii ja kisa oli siis vinssitön. käsi talja sai olla. hauska oli ajaa ku ei voinu iha mite sattuu ajella rasteille .. eiku pystypäs ![]() rastit oli yksinkertasesti pisteytetty 5 10 ja pari 20 pisteistä. noooh eli perjantain illast yli ja just ku oisin saanu päähä lyömis kilpailun tallenteelle ni enkös ollu kaupassa just sillon!   mara3:sen eessä svetos oli joku paikallisten kenttä käräjöinti menos   kaverit lähti grandil kattoo kisoi : siit ei päästy ku kamenokorskist ( louhoksen kohalla varoitus: varo Belazia (kvg)eikä mitää saatanan dumpperia   ) varmaa 2 km ni oli tienlaita täyn maasturin romuja..      :oli muuten sit 42" irokit. hyvin mahtuu takana pyörii.. uuvet kumit ni karvat koskettelee toisiaa pyöriessä ![]() nii siel oli LANTIKKA kumi tyhjänä.. eli siis land cruiser   mallia nysä, portto volvoo ja muita en muista. jätkil oli pikkune reikä tupsahtanu kumii just siihe kohtaa et oli menny tyhjäks .. varmaa just alapuolelle tai jtn?   meinasivat vaihella rimpula varapyörän mut meil oli koiran kakka paikkoi ni olivat kovin tyydytettyjä monella eri tavalla ku pääsivät kisaan maasto kumeilla joka nurkassa   ja sit oliki viski paukkuje vuoro   mie en tohtinu ottaa ku olin kuskina. ajeltiiki sit pitkän matkaa letkassa kohti Sortavalan perus laageria :kuva on tod näk joltain oblastilta? ![]() senverta pitkään meni enneku päästiin perille + muutama uni kalja et unta tuli sen max 3 h kuuppaan enne aamun katastusta ja pätkille lähtöö... ![]() eka pätkä meni iha nussimiseks. ei vaa joteki tatsia löytyny ajamiseen mut 2 pätkäl rupes jo ajo maistumaan ja sielhä ruvettii iha porukal kilpaa ajamaa   saatana et oli hauskaa ajaa ku paikalliset rasteille. oho. joku niva on tos eessä.. hmm.. puuta nurin ja ohi   isoin haapa nostatti jo KUMMATKI etu tassut melko korkeelle ilmaan enneku napsahti poikki ja päästiin yli   melko raivokasta offia tuli ajettua tän : uazin kanssa   herra oli sen 70 jtn vanha jermu. venäjällä ERITTÄIN tunnettu offi guru. tuttu ladogalta / videoista. omistaa myös poikansa kanssa motorossi tiimin ja poika ajaa MM:äätää kuva ei ees oo venäjältä.   tuli vaa vahingos tonne älbymiin.lauantai iltan sit vietettii normal leiri elämää. ota votkaa emmie nyt ota ota ota ota ota no okei yhet sitte   ja votkan maku suusta lähti sortavalalaisella pontikalla   kyl oli hyvvee!! keski jymäkkä, hieman hedelmäinen mutta silti riittävän aromikas maku nautinto.. toimii muute aika hyvi ku just et oo syöny oikee mitää ja heti ku pääsee laageriin ja muki eteen ![]() sit siel oli tämmöstäki : jumalauta et oli sitkee jätkä.. sellane pien kokonen ukko jotai +30v jumalauta se ei sit sammunu millää ja ties kui monetta päivää se joi. varmaa sen 3 kertaa sen kaverit haki sen mei luonta pois sönkkäämästä jotai shaissea ja sit se halus painii itteesä 2 x isomman ukon kanssa.. noh siltähä tais jo väännös vittu pää irrota   kertaalleen ja ei uskonu.. kuvan kohal tuli 2 ukkoo ja laitto sen maihin ja vähä ojenti. sit veivät talon kulmalle rauhottuu ja vetelivät kunnon avo litsareita oikee olantakaa poskelle ![]() ja vinkki venäjän matkaajille. menkää känni ääliöimään ehottomasti jos näkyy paikallisia offareita   650km suunnillee tuli naviin. keski kulutus 9 litraa sataselle..   melko mukavaa cruisailla näil kulutuksilla   ja toi sisälti myös kisa polkemiset.ja kiitokset vielä grandi porukalle seurasta ![]() ja nähtii pari palstalaistakin. mut ei yhtää suomi offareita ? ![]() EDIT: ja tosiaan tuliha siellä juteltua enklantia kaverin kanssa mikä oli Vladivostokista.. hmm.. melko läheltä ja silleen   ja jossai vaihees iltaa kaveri puhuu vieläki enklantia ja veli vastaili sujuvaa venäjää mut eihä tää enää osant vaihtaa ku oli liikaa leuka äljyä masiinassa!       hassu heppu. heiä tiimi ei osallistunu kisaa sit ollekaa ku ei ment lääkäri tarkastuksest läpi.. eli haisivat viinalle 2 metrin päästä.mieki pääsin siihe tarkistukseen. lekuri vähä aikaa katteli pöyä takaa ja nimmari paperiin.   jep! terveen paperit sentää venäjältä tiiä mite lie täält puolelt rajaa?ens vkl ois vapaata. josko sitä taas kampeutus äiti venäjälle viikonlopun ajelulle   iha kauheeta asuu näi likellä rajaa  
 
				__________________ 
		
		
		
		
		
			Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability Viimeksi muokannut young n dum : 17.07.2014 21:42  | 
| 
		 
			 
			#2  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			huomen aamusta ois tarkotus puhallella kapula pois kehosta ja rullutella Jeepillä pajalle tekee puskurii yms.. 
		
		
		
		
		
		
			mut oliks se ny sellai ku muisti pätkii ja oma kohtasia kokemuksia ( hetero sexistä) ei oo ni pitääks se olla tupla akku systeemissä samat amppeerit akuissa??? eessä se spagetille haiseva italiaano akku 100Ah ja taakse ois joku vanha piha romusta pelastettu blyy top varta 60Ah... onks tos joku onkelma jos veän vaa lataus johon jtn 20 - 50 neliöö parkettia kerien voltilla sinne taakse? lataus rele? peruna? raamattu avuks?   nimim: tahtoo nuolla pattereita. 
				__________________ 
		
		
		
		
		
	
	Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability  | 
| 
		 
			 
			#3  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
|||
		
		
  | 
|||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Ala kirjottammaan siihen mönkkärilehteen, joka ilmestyi "taas" (ihan hyvä juttu). 
		
		
		
		
		
		
		
		
	
	Saatais sinne kartano maastureiden joukkoon jottain ihan oikeakiin off road tarinaa. Monikohan 4x4 lehden lukijoista on potentiaalinen asiakas noille kamppeille? Varsinkin rakentelusta ja muutoksista ja kulukemisista muuallakin kuin puistoissa kaivattais juttuja..  
		 | 
| 
		 
			 
			#4  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			miten se menikään se tarina 9voltin patterista ja per reijästä..? 
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
		
		
	
	ja en näe 12v systeemissä.( rinnan kytkettäessä) ongelmaa aiheessa.  | 
| 
		 
			 
			#5  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Tällaisen laitoin omaani: http://www.biltema.fi/fi/Veneily/12-V/Sahkotarvikkeet/Erotusrele-25230/  
		
		
		
		
		
		
		
		
	
	sulakkeiden kera toki. Ei pääse kylmälaukku tyhjäämään käynnistysakkua jne.  | 
| 
		 
			 
			#6  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Tuossa kahden akun rinnankytkennässä ei merkkaa niinkään amppeeritunnit, vaan akun sisäinen vastus. Parempikuntoinen akku pienemmällä sisäisellä vastuksella, ottaa sen latauksen vastaan ja voi hyvin ..se suuremmalla sisäisellä vastuksella oleva kuolee siitä sitten nopeasti pois ja lisää vaan sitten laturin näkemää kuormaa. 
		
		
		
		
		
		
		
		
	
	Noissa erotusreleissä on se vika, että ne alentaa latausjännitettä kuten spekseistä näkyy. Saattaa olla, ettei kumpikaan akku enää sen jälkeen lataudu kunnolla. Laittaisin tukevan pääkytkimen akkujen väliin ja toinen olisi hätävarana ladattuna valmiina tositoimiin tarvittaessa. Lataisin vara-akkua säännöllisesti erillisellä laturilla ja sitten metsäreissuilla voisi kytkeä ajoittain kiinni ja ladata siirtymillä jos varaus vajenee.  | 
| 
		 
			 
			#7  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
|||
		
		
  | 
|||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Transportterissa on mulla kaksiakkujärjestelmä. Korinvarustelija on sen laittanut. Starttiakkuna on 100Ah ja lisävarusteille oleva akku on 60Ah. Siinä on joku rele välissä jotta apuakku alakaa latautua vasta kun starttiakku on täys. Apuakun saa huoletta käyttää tyhyjäksi, starttiakku ei hupilaitteilla tyhjene. Hyvin on järjestelmä pelannut sen 11 vuotta.
		 
		
		
		
		
		
		
		
		
	
	 | 
| 
		 
			 
			#8  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			kiitoksia kauhia paljo vastauksista!  
		
		
		
		
		
		
			  mie taian tehä ton Jeep-Antin systeemin mukaan.taka vinssiä ku ei TOIVOTTAVASTI tarvii..eikä kyl tarviikkaan kauhia usein. se on siellä vain laukussa ( just in case)   niin ni eniwäys miul on aikaa tota latailla koti tallil pesuje jälkee ja laittaa sit katkasiasta älyn päälle jos tarvii vintturoida.muute ei tän rakennuksesta raportoitavaa.. piti se saatanan puskuri räpeltää mut makasin aurinkossa koko helv viikonlopun. enpä nesteyttäny ni nyt oon ku kenialaine pitkänmatkan juoksia. yhtä musta ja laiha? häh..? vissii rupee toi aurinko käymään päähän. pili pom! ens vkl ois tarkotus lähtee tekemään kansainvälistä reality lyhyt elokuvaa venäjälle mikä kertoo kahdesta nuoresta miehestä ja heidän välisestä suhteesta Mara3:sesta haettuihin kaljoihin ja teurasjäte saslikkeihi. ![]() koitetaa myös pitää ystävyys suhteet kohillaa taas paikallisiin harrastajiin. pitää koittaa jotku trehvit sopia pietarin porukan kanssa?   tsut tsut vodka!heippa. menen pakastimeen. 
				__________________ 
		
		
		
		
		
	
	Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability  | 
| 
		 
			 
			#9  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 dazzia kulkee ja koirat haukkuu ![]() laivaston pojat hyvän Toverin UAZ. nää oli jotai iha oikeita kisaajia. ei vaa susnukin konekkaan kestäny raivokasta 40M 45 asteen vinssausta. ( oli juu hiekka mäki nousut kohillaan.. )pupelti ku ruohonleikkuri loppu ajasta. kait siel joku laageri otti itteesä. nivea eiku Riikka ei kauheest oo muit kerholaisia NÄKYNYT yhtään missään tuol paremmal puolel rajaa   ( keskisormea näyttävä hymiö    ) ja sorry kauhia paljo et on vähän kuvia nyt ja vähä tekstii on vielki vähä suo vellissä kahlaamisesta ja ilta votkasta johtuvaa jet läggiä.. kuvia laitan het lisää kuha miu rakkaat hali pusu kaverit niit laittelee. ite ei keren kuvaa ku ajettii raivokkaasti kisaa  
		
				__________________ 
		
		
		
		
		
	
	Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability  | 
| 
		 
			 
			#10  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
		
	
		
		
			
			Asiaa!
			
			Hyvä KETTUSET!!!! 
		
		
		
		
		
		
			Hienoi kuvei. Kisa vermeet kohillaa!!! Eihän me etelän vetelät uskalleta lähtee Kulmakorpee pidemmälle??? Siellähän voi vaikka jotain hajota??? Kuis kävi?? Voititte tiätyst??? t. Ismo Ämmä 
				__________________ 
		
		
		
		
		
	
	http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/  | 
| 
		 
			 
			#11  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 löyrettii räjähtämättömiä ranaatteja. otettii niitä 2 ja lyötii käret vastakkai. ei tussahtanu? booring... hieno! mitään Mersuista ymmärtämättä veikkaisin G(ay):n akseleita ja jakista? löysää... ei kanna pinta ... kakkone ja happee! ja blumps   piti jo kaivaa vähä jatko narua vinssille et tuost pääsivätootettii hiili vaunua ![]() täst alko vetelä <3 ! perkeleen paarmat ku kiusas ni Calmari peitti ittesä suohon ![]() välil otettii tarkistus rasteja et ollaa varmast oltu uralla. kylläki kaik paitsi 1 vituiks eli händy pitäs olla kisa numerolla ( tuulilasissa) ja rastissa ( numerot) ei niinkä väliä ku oli cup kisa ja 2 jo ajettu eli ei muutekaa ois siotuttu eli niiku näin   ja toi FSJ on ku rotta tuol suo puitte välissä   mist menee pää menee loputkii! koko aja laihtuu kylistä   juu ei myö vissii oltukkaa menos suolle   "hiukan" vetelän makusta tolle lemmen laivalle.. JEEPISSÄ RIITTÄÄ KU TARKISTAA AAMUSIN ÖLJYT.. jos sitäkään... ja toisaalla ihmetellään normi öljyn tarkistuksen kanssa 6 tuntia ![]() leiri mestaa. Calmarin lada ei enää tahtonu lähtee tulille sunnuntaina... mie vahvast veikkaan et hää mökötti ku joutu takas suomeen ni rotestoi vahvasti. hinattii sit takas suomaliaan. Calle simahti enne miuta päikkäreille. mut se onki kauheen vanha ni eihä se jaksa tetsata suolla paarmoje syötävänä koko päivää   miussapa ei ookkaan mitään syömistä ku oon pelkkää nahkaa ja uralin kestävää lihasta ni jaksaaha sitä hillua pitki yötä ![]() ja TAAS nää kaverit kidnappas miut... sen seittemä kertaa jo reissuil kehuneet? et oon venäläisempi ku moni venäläinen ku istutaa iltaa ja juuaa votkulia.. mitä lie tarkottavat?   ![]() seuraavalle reissulle pitää varustella autoo vähä paremmi ja tojota miehet.. hajos se meiltäki eestä ristikko eli su jäi ajamatta   ka oli muute ensimmäone etu perän osa mikä porsii miun vuosikymmeniä kestäneen offi uran aikana... jos ei tojotaa ja susukia lasketa? hassuu ku kuulu pamaus mut veto ei lakkaa ni seekerit antautunu ja ei kestä laakeri kupit paikallaan.. mie hitsaan ne seuraavaks  
		
				__________________ 
		
		
		
		
		
	
	Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability  | 
![]()  | 
	
	
| Luokat | 
| jeep, valmet, wagoneer | 
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
		
  | 
			 
			Samanlaisia viestiketjuja
		 | 
	||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti | 
| KeTTu TyTöT : 76" 2 D Portal axle cherokee | young n dum | Maasturiprojektit | 551 | 17.04.2016 07:39 | 
| KeTTu TyTöT : 6X6 V8 DIESEL | young n dum | Maasturiprojektit | 68 | 30.12.2014 05:04 | 
| KeTTu TyTöT : Tela Elmeri | young n dum | Maasturiprojektit | 35 | 05.01.2014 12:02 | 
| KeTTu TyTöT : DATSUN Princess cab | young n dum | Maasturiprojektit | 39 | 20.05.2013 08:13 | 
| KeTTu TyTöT Jeep / VALMET | young n dum | Maasturiprojektit | 358 | 28.10.2012 19:59 |