Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.07.2014, 19:53
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JARPPI_EASTSIDE Näytä viesti
Elikkäs em. tukivarsien taka kumiheloja meinasin vaihtaa ja narahtikin poikki tukivarteen pultattu tappi (Joo, en tiedä millä nimellä noita pitäisi kutsua..)! Tämä tappi pultattu 2 läpi pultilla ja tapin päässä kierteet..
Saako näitä mistään ehjiä, uusi tai käytettyjä? Vai pitääkö ruveta vedetystä akselista itse nakertamaan?
Otahan kuva niin saattas selvitä hiukan nopeemmin....

__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.07.2014, 21:17
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

Haaveillu viimeaikoina sellasesta projekti pickuppii, koriltaan/hinnaltaan lähinnä kingcab ja chevyn 1500/2500 pätkä kiinnostais. Molemmat on risukeulasii ja sinänsä vähän huonoja aihioita mutta joku niitten kantikkaassa muotoilussa viehättää. sopiva kokosia ja molempiin saa suht ison koneen papereitten puitteessa. Onko kuinmoni vaihtanu kingcäppiinsä jäykkää etuakselii, millä akseleilla/jakolaatikko tekniikka paketilla toteutettu ? Riittikö pelkkä poikkeuslupa, onko kuin läpihuutojuttu?
Chevyssä ois tuo keula jo varmaan vähän kestävämpi, kingcäpis vaa taitaa rattaat lentää aika herkästi? +osia sais ainaki helpommin.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.07.2014, 21:30
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
Haaveillu viimeaikoina sellasesta projekti pickuppii, koriltaan/hinnaltaan lähinnä kingcab ja chevyn 1500/2500 pätkä kiinnostais. Molemmat on risukeulasii ja sinänsä vähän huonoja aihioita mutta joku niitten kantikkaassa muotoilussa viehättää. sopiva kokosia ja molempiin saa suht ison koneen papereitten puitteessa. Onko kuinmoni vaihtanu kingcäppiinsä jäykkää etuakselii, millä akseleilla/jakolaatikko tekniikka paketilla toteutettu ? Riittikö pelkkä poikkeuslupa, onko kuin läpihuutojuttu?
Chevyssä ois tuo keula jo varmaan vähän kestävämpi, kingcäpis vaa taitaa rattaat lentää aika herkästi? +osia sais ainaki helpommin.
Suomessa mahtaa olla tällä hetkellä yksi kpl leimattuja porttaali kingäppejä..sekin rakennettu vanhaan hyvään aikaan.. poikkeuslupa on todella hankala saada, itsekkin sitä koitin ja vielä maahantuojan kautta.. trafista tuli pikana kielteinen päätös ja syyy oli se että erillisjousitettu on muka turvallisempi ja ja plaa plaa.... kemissä muistaakseni on yksi myös mutta ei ole ikinä konttorille asti päässyt...
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.07.2014, 16:48
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja cybress Näytä viesti
Suomessa mahtaa olla tällä hetkellä yksi kpl leimattuja porttaali kingäppejä..sekin rakennettu vanhaan hyvään aikaan.. poikkeuslupa on todella hankala saada, itsekkin sitä koitin ja vielä maahantuojan kautta.. trafista tuli pikana kielteinen päätös ja syyy oli se että erillisjousitettu on muka turvallisempi ja ja plaa plaa.... kemissä muistaakseni on yksi myös mutta ei ole ikinä konttorille asti päässyt...
Aivan, eli ei olekkaan ihan niin helppo.. No kiitos tiedoista tämäpä jo selvensi asiaa..
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.07.2014, 15:31
nismoismo nismoismo ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 09.06.14
Sijainti: suomi
Viestit: 18
Perusasetus

Madallellu tuota omaa cäppiä nyt jonkun verran, akselin flipannut ja vääntösauvoja ruuvaillu.. Ei taida mennä katsastuksessä läpi noilla alumiinisillä madallusblokeille, mutta ilma niitä kuulemma menee??
Samalla hommattu uudet 10''x16'' pellit ja 205/60 kumit. Kantavuus oli 630kg kpl, pitäisi riittää ilmeisesti? Katsastuksen ajaksi vaihdan normaalit ''offi'' renkaat, joten menee niillä ainakin läpi. Onko jotain väliä renkailla jos ei ole c-renkaat, kun pakettiautoksi rekisteröitu, kumminki kantavuus riittää..?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.07.2014, 05:23
keinänen keinänen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.07.14
Sijainti: Juankoski
Viestit: 76
Perusasetus

Hola! Tuli hankittua -98 king cäbbi kun oli aika hyväkuntoisen oloinen ja halvahko. Ainuuna vikana, että lootan sivuakselin laakerit pitää jo pahaa ääntä+kampuran takastefa kusee lootan välistä+kytkintä luistattaa aika ajoin.
Lootaa yrittänyt etsiä, mutta ei hirveästi ole tyrkyllä ollut?
Käykö minkä vm lootat jne? Jakolootaa ei tartteis.
Kaikki muut vaihteet huutaa paitsi 4 (ottaa suoraan voiman).
Kiitosta, tietous olisi tarpeen!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 31.07.2014, 14:47
Keinanti Keinanti ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 10.07.14
Sijainti: Siilinjärvi (suomi, pohjois savo)
Viestit: 17
Perusasetus

Morjenttes, miten lienee pojjaat ruuvannut KC lailliseen kuntoon katsurin mielestä jossa autoa on korotettu (ilman alustaa) sekä heitetty 33x12.5x15 pallerot alle?
Saa laittaa myös yv, mieluummin suoraan mailiin niin voi jutella, pohjois savossa jos jollakulla vastaavaa niin voisi törmätä ja katsastella asiaa.
Maili: keinanti@hotmail.com

Viimeksi muokannut Keinanti : 31.07.2014 17:19
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.07.2014, 08:09
JARPPI_EASTSIDE JARPPI_EASTSIDE ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 23.02.12
Sijainti: Lappeenranta, Finland
Viestit: 6
Wink

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja cybress Näytä viesti
Otahan kuva niin saattas selvitä hiukan nopeemmin....
Elikkäs reaktiotangon tappi/-pultti (Kiitokset vain jyrden:ille selvityksestä) meni poikki ja kumit riekaleina. Tarkemmin kun kävi tallilla tutkimassa niin reaktio tankohan se oli... Parit pirkat liika.
Korvallinen ruostunut niin että kumeilla ei mitään virkaa ja päässyt hankaa rauta-->rautaa vasten ja loppu onkin historiaa.. Mutta asiaa etenee.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 15.07.2014, 12:01
NuuBeRi NuuBeRi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.12.09
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 134
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JARPPI_EASTSIDE Näytä viesti
Elikkäs reaktiotangon tappi/-pultti (Kiitokset vain jyrden:ille selvityksestä) meni poikki ja kumit riekaleina. Tarkemmin kun kävi tallilla tutkimassa niin reaktio tankohan se oli... Parit pirkat liika.
Korvallinen ruostunut niin että kumeilla ei mitään virkaa ja päässyt hankaa rauta-->rautaa vasten ja loppu onkin historiaa.. Mutta asiaa etenee.
olikos takatuupparissa samanlaiset. Jos on niin joutaas kaks ehjää rautaa edullisesti.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nissan King KING CAP 4x4 WD kona Tekniikka & Jutustelu 26 03.09.2018 12:08
Nissan king cap tomppaa Tekniikka & Jutustelu 1 28.08.2011 10:04
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 3 29.01.2011 10:42
M:Nissan king cap O/M/V Ajoneuvot 0 21.04.2007 11:31
M. Nissan King Cap -91 Heze.R O/M/V Ajoneuvot 0 03.04.2007 23:22


Sivu luotu: 03:46 (GMT +2).