![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Aika väljältä näyttää, mutta ei pitäis haista dieselille tuo sininen tupraus, jos ahdin väljä, siis voi pitää öljynsä sisällä, vaikka väljä, mutta tuotto kärsii... ja tuo musta pöllähdys voisi olla seurausta tuosta puuttuvasta ahtopaineesta, jos ei ole ominaisuus? K.O koneesta ei mitään kokemusta. Paljonko kilometrejä?
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix" "".......British humour......!" |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Voiks mennä myöhäselle noilla kiekoilla, mikä säätää ennakkoa
Josko ahdon tullessa mukaan ennakkö jää myöhälle, silloin sininen kärvä on tosiaan pahan hajuinen Ilmaviat ja suutin viat pitäis tuntua ja näkyä tyhjäkäynnilläkin
__________________
- Levannon We(l)ho - |
|
#4
|
||||
|
||||
|
moi!
OK, mites tästä eteenpäin...? Ostaa samalainen "puoli hyvä/huono vai lähteä rakentamaan VNT/tms? Mainitaan että tässä ei mitään hulluja olla tekemässä, eli ei mitään mega myllyä, vaan mukava ajaa jo alakirroksilta oleva systeemi. Aika noviisi näissä hommissa, joten neuvoja otetaan vastaan...! Se nykyinen systeemi toimii siten että kellon ( wastegate?) säätää pumpulta tuleva ( alipaine?) letku. Ymmätääkseni noita flektejä saa myös manuaalisesti säädettäviä,jolloin tuo pumpulta tuleva ohjaus ei ole tarpeen? Markkinoilla olevia (hyviä?) flektejä on ilmeisesti Holsetit ja Garretit? //Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix" "".......British humour......!" Viimeksi muokannut lacrits68 : 09.07.2014 06:55 |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Ja hukkaporttia ohjataan ahtopaineella, jolla rajoitetaan ahtimen pyörintänopeutta (ja samalla painetta). Se putki/letku pumpulle antaa ahtopaineen polttoaineen syötölle, ei ahtimen säädölle. Ahtimiahan löytyy vaikka mitä, sen kun vaan valkkaa mieleisensä: - Garret - Holset - Schwitcher - Mahle - Konig ymym....
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
|
#6
|
||||
|
||||
|
300tdi koneessa on turbon pakopesä kiinteä osa pakosarjaa.
Joten jos vaihtaa toisen malliseen turboon,joutuu väkisinkin askartelemaan pakosarjan kanssa. ![]() Nykyään löytyy näköjään valmistakin VNT kittiä 300tdi koneeseen: http://www.ebay.de/itm/AlliSport-Lan...-/251189664623 Viimeksi muokannut Racingrabbit : 09.07.2014 07:43 |
|
#7
|
||||
|
||||
|
http://www.allardturbosport.co.uk/in...ry-200-300-TDI
![]() Tollasia löytyy kun käsi käy taskun pohjalla... ![]() ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
|
#8
|
||||
|
||||
|
moi!
Ajatuksena olis joko "kit" kuten lenkissä,, tai hommais 200tdi pakosarjan ( jossa ilmeisesti on "standardi" turbo liitäntä) ja rakentelis siitä. http://www.defendersource.com/forum/...3&d=1362351826 tosiaan aika noviisi näissä turbohommissa...! //Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix" "".......British humour......!" |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myydään RST peltiä, myös mustaa ja alumiini | Jjurva | O/M/V Muut | 3 | 14.11.2013 11:31 |
| Hiace -98,ei kierrä ja savuttaa | mp | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 21.10.2013 19:30 |
| 2.8 Patrolli savuttaa sinistä ja tehot hukassa | Loimis | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 27.02.2013 08:09 |
| bj B moottori savuttaa kierroksilla mustaa. ratkastu! | Jani E | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 07.02.2011 18:49 |
| webasto airtop 2000 savuttaa ja käy haaleena! | lacrits68 | Tekniikka & Jutustelu | 25 | 26.01.2011 23:19 |