![]() |
savuttaa...sinistä ja mustaa!
moi!
eli mikä mahtaa aiheuttaa seuraavanlaista oireilua: sinstä savua 1800-2000rpm, rasittaessa mustaa...! Käy hyvin ja eikä muitakaan ongelmia..! https://www.youtube.com/watch?v=zH55uZyVmqE ei syö öljyä eikä vettä. //Janne |
Suutin vuotaa?
|
Tai venttiilivarren kumit valskaa... haiseeko toi sininen pöllähdys palaneelle öljylle?
|
....ei oikeastaan...enämpi polttoaineelle...!
|
|
Aika väljältä näyttää, mutta ei pitäis haista dieselille tuo sininen tupraus, jos ahdin väljä, siis voi pitää öljynsä sisällä, vaikka väljä, mutta tuotto kärsii... ja tuo musta pöllähdys voisi olla seurausta tuosta puuttuvasta ahtopaineesta, jos ei ole ominaisuus? K.O koneesta ei mitään kokemusta.
Paljonko kilometrejä? |
Lainaus:
|
Voiks mennä myöhäselle noilla kiekoilla, mikä säätää ennakkoa
Josko ahdon tullessa mukaan ennakkö jää myöhälle, silloin sininen kärvä on tosiaan pahan hajuinen Ilmaviat ja suutin viat pitäis tuntua ja näkyä tyhjäkäynnilläkin |
moi!
OK, mites tästä eteenpäin...? Ostaa samalainen "puoli hyvä/huono vai lähteä rakentamaan VNT/tms? Mainitaan että tässä ei mitään hulluja olla tekemässä, eli ei mitään mega myllyä, vaan mukava ajaa jo alakirroksilta oleva systeemi. Aika noviisi näissä hommissa, joten neuvoja otetaan vastaan...! Se nykyinen systeemi toimii siten että kellon ( wastegate?) säätää pumpulta tuleva ( alipaine?) letku. Ymmätääkseni noita flektejä saa myös manuaalisesti säädettäviä,jolloin tuo pumpulta tuleva ohjaus ei ole tarpeen? Markkinoilla olevia (hyviä?) flektejä on ilmeisesti Holsetit ja Garretit? //Janne |
Lainaus:
Ja hukkaporttia ohjataan ahtopaineella, jolla rajoitetaan ahtimen pyörintänopeutta (ja samalla painetta). Se putki/letku pumpulle antaa ahtopaineen polttoaineen syötölle, ei ahtimen säädölle. Ahtimiahan löytyy vaikka mitä, sen kun vaan valkkaa mieleisensä: - Garret - Holset - Schwitcher - Mahle - Konig ymym.... |
300tdi koneessa on turbon pakopesä kiinteä osa pakosarjaa.
Joten jos vaihtaa toisen malliseen turboon,joutuu väkisinkin askartelemaan pakosarjan kanssa. http://www.reedx.net/landrover/maint.../manifold2.jpg Nykyään löytyy näköjään valmistakin VNT kittiä 300tdi koneeseen: http://www.ebay.de/itm/AlliSport-Lan...-/251189664623 |
http://www.allardturbosport.co.uk/in...ry-200-300-TDI
http://www.allardturbosport.co.uk/up...tted%20010.jpg Tollasia löytyy kun käsi käy taskun pohjalla...:D:D:D |
1 Liiteet
moi!
Ajatuksena olis joko "kit" kuten lenkissä,, tai hommais 200tdi pakosarjan ( jossa ilmeisesti on "standardi" turbo liitäntä) ja rakentelis siitä. http://www.defendersource.com/forum/...3&d=1362351826 tosiaan aika noviisi näissä turbohommissa...! //Janne |
Sivu luotu: 07:21 (GMT +2). |