Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 27.06.2014, 01:09
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti


Kuka muistaa Audin 80-luvun turva systeemin?

Jos kone ja vaihdelaatikko siirtyy kolarissa taaksepäin, niin vaijerit vetää rattipylvästä eteenpäin, ja kiristää etu turvavyöt.

Yksinkertainen ja toimiva systeemi, eikä tartte pelätä "pommeja" ratissa/kojelaudassa.
. mm maastureissakin kun on pitkä rattiakseli, niin on liuku joka menee törmäysessä sisään jos akseli pohjii niin ratti akselin nivel menee poikki.
ostin 92:n lj70:n joka oli ajettu kuskin mukaan mäntyyn noin +60-70km/h, jopa noin vanhoissa autossa on jotain jo ajateltu. vaihe loota kone paketti oli sukeltanut auton alle etutukivarret olivat taipuneet eivätkä menneet ohjaamoon, ratti akselin nivel oli mennyt poikki liuku osan pohjittua. mutta suurin syy miksi kuljettaja selvisi hengissä oli se että oli 2 promillen kännissä ja lihaksen rentoina kun kolari tapahtui, tätä asiaa autotehtaatkin ovat tutkineet miten ihmisen lihakset saisi lamauttua rennoksi törmäyshetkellä.
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 27.06.2014, 16:52
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 Näytä viesti
mutta suurin syy miksi kuljettaja selvisi hengissä oli se että oli 2 promillen kännissä ja lihaksen rentoina kun kolari tapahtui, tätä asiaa autotehtaatkin ovat tutkineet miten ihmisen lihakset saisi lamauttua rennoksi törmäyshetkellä.
Käänteinen alko-lukko pakolliseksi varusteeksi?
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 30.06.2014, 16:56
Fruehauf-CJ Fruehauf-CJ ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.05
Sijainti: Rämpsälä, Finland.
Viestit: 606
Perusasetus

Jossakin keskusteluissa valiteltiin ettei rättiniveleen löydy korjaussarjaa.
Hankalasti löytyy, mutta löytyy:

http://www.jcwhitney.com/dorman-stee...11318d1163u0j1

"For Chrysler/Ford/GM 1965 and newer models"
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 01.07.2014, 00:59
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 722
Perusasetus

eläinkokeet Swiftin airbageillä


Tässä on vielä tutkimuksesta otetut videot pitkinä versioina. Johannes saattaa tehdä vielä hidastetut version incar kameran otoksista.

http://youtu.be/TEGHnfEWsnE
http://youtu.be/PPlKEiMZIdU
http://youtu.be/Eu-7ah3nGGA
http://youtu.be/9qWnrYZsNL0


Homman opetus oli ainakin se, että turhaa rojua ei kannata pitää ikkunalaudalla missä on airbagi. Paukun voimakkuus ei oikein välity videolla. Vastaa suunnilleen haulikon laukausta. Voi tulla korvat kipeäksi vaikka muuten pelastuisikin.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	DSC_0329.jpg‎
Views:	432
Size:	204,7 Kt
ID:	50501   Click image for larger version

Name:	DSC_0330.jpg‎
Views:	460
Size:	130,6 Kt
ID:	50502   Click image for larger version

Name:	DSC_0331.jpg‎
Views:	409
Size:	121,1 Kt
ID:	50503   Click image for larger version

Name:	DSC_0336.jpg‎
Views:	440
Size:	142,5 Kt
ID:	50504  
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 01.07.2014, 01:12
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 722
Perusasetus

Kaasugeneraattorit


Tässä vielä muutama kuva kaasugeneraattoreista. Paukku räjäytetään selvästi paineastiassa mistä kaasu purkaantuu "hallitusti" pienistä reijistä tyynyyn. Kuskin tyynyyn oli palanut väkän jälkeäkin sisäpuolelle. Mielenkiintoinen havainto oli, että kaasugeneraattoreissa luki: Suzuki Deutschland ja valmistaja näyttäisi olevan BAG S.p.A Italiasta. Kontrolleripurkki oli Siemensin tekosia. Vaikka on Japanilainen auto niin nämä kamat näyttävät olevan kaikki Euroopasta.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	DSC_0376.jpg‎
Views:	430
Size:	58,4 Kt
ID:	50505   Click image for larger version

Name:	DSC_0377.jpg‎
Views:	418
Size:	90,9 Kt
ID:	50506   Click image for larger version

Name:	DSC_0378.jpg‎
Views:	386
Size:	66,2 Kt
ID:	50507   Click image for larger version

Name:	DSC_0387.jpg‎
Views:	448
Size:	115,2 Kt
ID:	50508   Click image for larger version

Name:	DSC_0388.jpg‎
Views:	418
Size:	109,4 Kt
ID:	50509  

Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 01.07.2014, 07:12
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Säätäjä_setä Näytä viesti
Tässä vielä muutama kuva kaasugeneraattoreista. Paukku räjäytetään selvästi paineastiassa mistä kaasu purkaantuu "hallitusti" pienistä reijistä tyynyyn. Kuskin tyynyyn oli palanut väkän jälkeäkin sisäpuolelle. Mielenkiintoinen havainto oli, että kaasugeneraattoreissa luki: Suzuki Deutschland ja valmistaja näyttäisi olevan BAG S.p.A Italiasta. Kontrolleripurkki oli Siemensin tekosia. Vaikka on Japanilainen auto niin nämä kamat näyttävät olevan kaikki Euroopasta.
"Suomeen Swiftit tuotiin vuodesta 1997 alkaen Unkarista (Magyar Suzuki Corporation). Aiemmasta japanilaisesta mallista unkarilaisen erottaa parhaiten erilaisesta konepellin ja etulamppujen mallista"
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Annetaan Vikakoodienluku (nollaus) myös abs ja airbag Pälyilijä O/M/V Muut 0 14.07.2013 11:20
LN 170 Hiluksin Airbag, de-aktivointi? Ambula Tekniikka & Jutustelu 13 05.03.2013 22:28
ABS tai Airbag toimimattomuus katsastuksessa ? pee Chit-Chat 3 09.02.2013 23:18
Musson airbag-valo? ja jarrusatulat? teepee Tekniikka & Jutustelu 9 06.01.2012 17:41
Airbag Uazmies Linkit 1 10.12.2006 18:38


Sivu luotu: 04:06 (GMT +2).