![]() |
airbag maasto käytössä
elikkäs tuli vähän aikaa sitten hommattua tollanen jeep gc wj 2000 4.7 v8 pensa ja tähän olisi tarkoitus vähän muutella maasto ominaisuuksia lisää niin tuli vain mieleen et miten tuo toimii mtässä kun siinä on airbagit et onko porukalla autoissa airbagit toiminnassa kun ajelee metässä.. tarkoitus olistehä raudasta uus vinssi puskuri keulille et on vähän veto apua jos tarvis..
|
Kannattanee paikallistaa bagien sulake, ja irroittaa se offailun ajaksi, joskin epätodennäköistä että bagit laukeaa. Eikös ne vaadi tietyn nopeuden ja hidastuvuuden ennenkuin aktivoituvat?
|
Lainaus:
|
http://www.youtube.com/watch?v=0Luigxvwyto
Näköjään melko pienessäkin vauhdissa voi laueta sopivasta kolauksesta puskuriin. |
joissain mm.susukeissa on myös mekaanisia airbageja, voi olla ettei varsinaisessa kolarissa/törmäyksessä ole lauennut mutta seuraavan kerran kynnysta ylittäessa laukee.. mekaanisen voi tunnistaa ettei airbagin merkkivaloa ole.
|
Niin ja vielä uudemmissa semmonen toiminto et ku pyörii ympäri, niin kaikki laukeaa vaiheittain. Voit myös kokeilla ottamalla boksin käteen ja kääntämällä ympäri virtojen ollessa päällä...
|
Lainaus:
Vipuvälitteinen ?? :D |
Lainaus:
|
Lainaus:
Itse en ole ikinä kytkenyt bägejä pois päältä, ja aika harvoin noita bägien laukeamisia tulee edes kovemmassa metsäkäytössä. Toisaalta joskus sopivalla kolauksella - ihan vaikka hiippailemalla edeten - ne voi pamahtaa. |
2001 hiluksissa ja patrollissa 99 oli airbagit ne ei ainakaan lauennu venäjän safarilla vaikka mutaboorissa ajeli ja joen ylityksesssä vinssauksessa ymm pompotuksessa. eikä ne laukeekkaan kuin niitä oikeesti tarvitaan .
|
Ei ole onneks mun Jimnyssäkään ainakaan vielä poksahtaneet, vaikka melkoista ryskettä on auto maastossa kokenutkin ajoittain.:D
|
Lainaus:
https://www.youtube.com/watch?v=DBcA8BJmMHo tässä on kanssa jeeppi jossa lojahtaa airbagi. taitaa olla mekaaninen noissa jeepeissä airbag voi jysähtää silmille vaikka ajaa routa kuoppaan. |
Korjaamon ovenkynnys laukaisi bagit, kun oli pakkaspropun ulosvetäjä tukivarren päällä ja kolahti runkoon todella KOVAA (vain kerran!). Nopeutta huimaavat 3-5km/h. :confused::confused::eek::eek:
Ja kyseessä oli täysin uusi auto.... Valo vaan tuppaa jäädä sitten palamaan, mutta älä huoli, jos kolarin ajat niin kaikki tyynyt kyllä pullistuu!!! Tuli tuossa mileen, jotta taitaa olla Autoliv:n tekemä järjestelmä, jossa on mekaaninen tunnistus kiihtyvyydelle. Sallii 3kertaa "pienen" töyssyn ja sitten pimenee. Tai sitten kerran kovaa ja sen jälkeen uusiksi ohjainlaite. Löytyy keskikonsolista ja suosittelen poistamista offailun ajaksi, koska hintaa on enemmän kuin riittävästi. Ja sopii ainoastaan yhteen konfiguraatioon, joten toisen samanlaisen löytäminen lähes epätoivoista. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Mites Stadissa silloin kävi, oliko "itkuliinoja" siinä autossa???? |
Jaa minun vanhassa? Ei ollut vielä sen ikäisessä.
|
Eipä ole mazdarangerin airbagi ainakaan vielä poksahtanut (kop-kop). B2500 käyttöönotettu keväällä 2000.
|
Swiftin bagit ovat pyroteknisiä
En nyt osaa sanoa, mitä lisätietoa tämä tuo, mutta...
Kokeiltiin tossa pari viikkoa sitten, miten airbagista tulee pataan:D Tässä apparin puolella simuloitiin myös, kun on "läppäri" bagin luukun päällä Kuskin puolella kisapainoinen "kuski" nojaa rattiin juodessaan vauhtimehua:D |
On nuo hurjan näköisiä turvatoimia, ei kyllä vapaaehtoisesti ottais lärviinsä ...
|
Niinhän se kuulemma on että tuntuu vähän kun turpaan saisi nyrkkeilyhanska kädessä :D Toisaalta, jos vaihtoehtona on se mäjäys naamaan vs. muotoilla rattikehä omalla otsalla uuteen muotoon niin otan mieluusti tuon bägin..
|
Kerran on pussi poksahtanut naamalle kolaritilanteessa ja kyllähän se nenän ja posket saa kipeäksi. Mutta verrattuna iskuun ohjauspyörään, helppo nakki.
|
Samaan sarjaan kuulemma menee turvavöiden kiristimet. Nehän kanssa toimii pyroteknisesti ja samoilla mekanismeillahan nekin laukeaa, kuin airbagitkin ja turvavyön mallista mustelmaa voi tulla ja kylkiluutkin olla kovilla. Maastoajossa voisi olla ikävämpi juttu, mutta kolarissa varmasti hyvä, kun ei saa alkuvauhtia ja sitten vyöhön pysähdy...
|
http://fourtitude.com/wp-content/upl...istory-284.jpg
Kuka muistaa Audin 80-luvun turva systeemin? Jos kone ja vaihdelaatikko siirtyy kolarissa taaksepäin, niin vaijerit vetää rattipylvästä eteenpäin, ja kiristää etu turvavyöt. Yksinkertainen ja toimiva systeemi, eikä tartte pelätä "pommeja" ratissa/kojelaudassa. :) |
Lainaus:
Tosin turvavyön esikiristimiinhän tuli voimanrajoittimet siksi, että hieman pienemmissä kolareissa ne kiristimet aiheutti mm. kylkiluun murtumia aivan turhaan. Ihmiskroppa ei kestä ihan kaikkea. Bägitkin on jo pidempään olleet kaksivaiheisia, eli ne ei välttämättä paukahda täydellä voimalla hitaassa törmäyksessä. |
Lainaus:
|
Sivu luotu: 10:11 (GMT +2). |