Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.06.2014, 07:32
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.392
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Messätissari Näytä viesti
Matalalla kaatokololla painopisteen yli saaminen vaatii enemmän voimaa kuin syvällä. Mieti vaikka täyttä öljytynnyriä, jonka alle laitetaan pulikka saranaksi. Tynnyriä saa työntää sitä kovempaa saadakseen sen keikahtamaan saranan yli, mitä enemmän etureunassa pulikka on.
Toimii juuri noin, kun puun panopiste on aika hyvin linjassa rungon kanssa, eli tarvitttava "vänkkäminen" on vähäisempää. Itse asiassa, jos puun painopiste olisi keskellä runkoa ("ideaalipuu"), niin mitä syvempi kaatokolo tehdään, sitä enemmän puun painopiste onkin saranan etupuolella ja puu lähtee itsekseen kaatumaan.

Kun kaatokoloa syvennetään, jää kaatosahaukselle ja vänkärille vähemmän tilaa ja siten myös vähemmän vipuvartta. Vipuvarsi muodostuu saranapuun ja vänkärin runkoa nostavan pisten välille. Kun se mitta pienenee, vähenee vänkärin puuta kääntävä momentti. Jos puun painopiste on kaatosahauksen puolella tai kaadetaan vastatuuleen, niin olen kyllä saanut puun helpommin nurin, kun kaatokolo on matalampi ja vänkärin puolelle jää pidempi vipuvarsi.

__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.06.2014, 10:33
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JiiPee Näytä viesti
Toimii juuri noin, kun puun panopiste on aika hyvin linjassa rungon kanssa, eli tarvitttava "vänkkäminen" on vähäisempää. Itse asiassa, jos puun painopiste olisi keskellä runkoa ("ideaalipuu"), niin mitä syvempi kaatokolo tehdään, sitä enemmän puun painopiste onkin saranan etupuolella ja puu lähtee itsekseen kaatumaan.

Kun kaatokoloa syvennetään, jää kaatosahaukselle ja vänkärille vähemmän tilaa ja siten myös vähemmän vipuvartta. Vipuvarsi muodostuu saranapuun ja vänkärin runkoa nostavan pisten välille. Kun se mitta pienenee, vähenee vänkärin puuta kääntävä momentti. Jos puun painopiste on kaatosahauksen puolella tai kaadetaan vastatuuleen, niin olen kyllä saanut puun helpommin nurin, kun kaatokolo on matalampi ja vänkärin puolelle jää pidempi vipuvarsi.
Koulussa opettivat että 1/3 osa on sopiva kaatokolon syvyys.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.06.2014, 13:41
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

Uusinta hottia patakiilojen tekoon...

__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.06.2014, 14:11
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

http://m.youtube.com/watch?feature=y...&v=ZTbmuC8bXMo
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.06.2014, 16:00
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Jees. Mikäpäs tuossa. Klapia pukkaa. Sitä mä vaan mietin, että kuinka kauan tuo kaivurikuski jaksaa noita rankoja pujotella ja pyydystää ennenkuin toteaa homman vaikeaksi?
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.06.2014, 17:54
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

Varmaan jo kymmenen minuuttia riittää siihen ettei se ole enåä vaikeeta. Tuo pätkä oli kuvattu luokkaa kolmannella ropsilla. Niin konekkin on tämän kesän uutuus ja ensimmäinen mikä on ylipäätään kaivuriin asennettu. Eli pioneerityötä siisi....

Koska tänään ei satanu läheskään niin paljon ku eilen niin kävin hieman saha hommissa ja kumma kyllä tilhi oli kokenu ihme parantumisen. Eli työtä vaille se vaan oli.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.06.2014, 20:29
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.117
Perusasetus

Hienosti hoitaa näköjään salamakin tuon halkomisen,mut pätkiminen on jääny hiukan vajavaiseks. Hyvää klapipuuta kumminkin.

__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 30.06.2014, 21:54
popo99:n Avatar
popo99 popo99 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.06.04
Sijainti: Salo
Viestit: 1.306
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Varmaan jo kymmenen minuuttia riittää siihen ettei se ole enåä vaikeeta. Tuo pätkä oli kuvattu luokkaa kolmannella ropsilla. Niin konekkin on tämän kesän uutuus ja ensimmäinen mikä on ylipäätään kaivuriin asennettu. Eli pioneerityötä siisi....
http://www.youtube.com/watch?v=sv2jxYxbfXE
"hiukka" kehittyneempi kone...
__________________
Mouho Motorsport
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 30.06.2014, 20:51
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.269
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Jees. Mikäpäs tuossa. Klapia pukkaa. Sitä mä vaan mietin, että kuinka kauan tuo kaivurikuski jaksaa noita rankoja pujotella ja pyydystää ennenkuin toteaa homman vaikeaksi?
Paljon vakuuttavampi on Pilkemasterin perinteinen klapikone, tuo vaikutti vähän hitaalta jos vertaa vaikka evo36 malliin ja puu täytyy olla pienehköä ettei jää halkasun jälkeen liian isoksi. Eihän tuossa tietysti tarvitse lihaksia käyttää ollenkaan.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Turbo topicci Mappe Tekniikka & Jutustelu 165 26.09.2016 18:31
Mystinen vika samuraissa JoniS Tekniikka & Jutustelu 1 08.09.2011 11:26
Rangen mystinen käyntihäiriö rangemies Tekniikka & Jutustelu 29 24.09.2010 12:44
Mystinen ABS-vika rhm Tekniikka & Jutustelu 5 13.08.2009 19:41
Banaani - mystinen herkku mikk0 Cooking & Food 0 16.05.2002 12:54


Sivu luotu: 20:05 (GMT +2).