Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.06.2014, 17:56
maddis maddis ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.11.09
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 504
Perusasetus

24 pooriset on kestävämmät kuin 10 pooriset. Itsellä on takana 24 pooriset vetarit ja ARB keskellä. Edessä onkin vakiot 10 pooriset ja Quaifen torsen ja on nekin kestäneet. Kerran joutunut murroksen vaihtamaan ja sekin hajoaminen oli kyllä oma moka.

__________________
"If in doubt - flat out"
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.06.2014, 21:07
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.971
Perusasetus

Omassa on arbit edessä jaa sekalainen kokoelma 24 poorisia akseleita, Kammin, Karpiolan ja ehkä jotain merkittömiä, en oo varma.

Edellinen omistaja, Jaska, testannut aikansa mitkä kestää kolmiviitosia ja tullut tuollaiseen tulokseen.

ARBin hajottua takaa, hommasin siihen nuo Ashcroftin välitykset (4.75) ja korjasin arbin.

Viime reissulla hajosi etupäästä jotain ojassa vängätessä, heitti vetämästä oikea eturengas.
Ehkä vetari, todennäköisesti murroksen akselitumppi. Kuului vain niks naks, eikä mitään ääniä jälkeen päin.
Ajelin pois metsästä ja parisataa kilsaa kotia ongelmitta. Murros on britpartsin halvin, jotain kolmekymppiä, joten siksi epäily. Laiskuuttani tms. ei ollut varaosia mukana.

Tämä siis 37 Baja claweilla nyt.



Siis tuo punainen Range, oranssi on hj:n akseleilla 35 pokkereilla ja pemarin 2.4 koneella

Eiku tuo piti linkata videoksi, jossa se vetari napsahtaa. Tutkin myöhemmin V-M:n kanssa mikä meni.

__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)

Viimeksi muokannut ZeiZei : 24.06.2014 20:38
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.06.2014, 21:49
Pajakameli:n Avatar
Pajakameli Pajakameli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 11.10.13
Sijainti: Enontekiö (Käsivarsi)
Viestit: 304
Perusasetus

[QUOTE=ZeiZei;1141294]Omassa on arbit edessä ja takana ja sekalainen kokoelma 24 poorisia akseleita, Kammin, Karpiolan ja ehkä jotain merkittömiä, en oo varma.

Edellinen omistaja, Jaska, testannut aikansa mitkä kestää kolmiviitosia ja tullut tuollaiseen tulokseen.

ARBin hajottua takaa, hommasin siihen nuo Ashcroftin välitykset (4.75) ja korjasin arbin.

Viime reissulla hajosi etupäästä jotain ojassa vängätessä, heitti vetämästä oikea eturengas.
Ehkä vetari, todennäköisesti murroksen akselitumppi. Kuului vain niks naks, eikä mitään ääniä jälkeen päin.
Ajelin pois metsästä ja parisataa kilsaa kotia ongelmitta. Murros on britpartsin halvin, jotain kolmekymppiä, joten siksi epäily. Laiskuuttani tms. ei ollut varaosia mukana.

Tämä siis 37 Baja claweilla nyt.



Jep katselin tuota pätkää jo vähän aieimminkin, kyllä ne hitaat välitykset on ihan ehdoton hommata ennenku mihinkään tuolla lähtee.. Tuohon pyritään! Täytyy alkaa hommata osia kotiin. Olen jotain tilaillu tuolta craddockilta ja pirun etevä kauppa, viimeksi soittivat kun eivät ollu varmoja mitä olen vailla...!

Eli murrokset saa tilata jo valmiiksi varalle...

Rahathan tässä hommassa menee ihan kaikki, mutta eikös se jotenki niin oo että jos kaikkia rahoja ei saa menemään, on valinnu väärän harrastuksen
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.06.2014, 23:53
kallo kallo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.12.12
Sijainti: Oulu, Suomi
Viestit: 278
Perusasetus

[QUOTE=Pajakameli;1141308]
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ZeiZei Näytä viesti
Omassa on arbit edessä ja takana ja sekalainen kokoelma 24 poorisia akseleita, Kammin, Karpiolan ja ehkä jotain merkittömiä, en oo varma.

Edellinen omistaja, Jaska, testannut aikansa mitkä kestää kolmiviitosia ja tullut tuollaiseen tulokseen.

ARBin hajottua takaa, hommasin siihen nuo Ashcroftin välitykset (4.75) ja korjasin arbin.

Viime reissulla hajosi etupäästä jotain ojassa vängätessä, heitti vetämästä oikea eturengas.
Ehkä vetari, todennäköisesti murroksen akselitumppi. Kuului vain niks naks, eikä mitään ääniä jälkeen päin.
Ajelin pois metsästä ja parisataa kilsaa kotia ongelmitta. Murros on britpartsin halvin, jotain kolmekymppiä, joten siksi epäily. Laiskuuttani tms. ei ollut varaosia mukana.

Tämä siis 37 Baja claweilla nyt.



Jep katselin tuota pätkää jo vähän aieimminkin, kyllä ne hitaat välitykset on ihan ehdoton hommata ennenku mihinkään tuolla lähtee.. Tuohon pyritään! Täytyy alkaa hommata osia kotiin. Olen jotain tilaillu tuolta craddockilta ja pirun etevä kauppa, viimeksi soittivat kun eivät ollu varmoja mitä olen vailla...!

Eli murrokset saa tilata jo valmiiksi varalle...

Rahathan tässä hommassa menee ihan kaikki, mutta eikös se jotenki niin oo että jos kaikkia rahoja ei saa menemään, on valinnu väärän harrastuksen
Juu en tiedä kun mulle on aina kehuttu et rangessa kestää murrokset hyvin, mutta mulla ei ole mennyt muuta kuin niitä (taino on tikku, periä, välitys.. perus rangen akselisettiä.) Oon liian ahnas etulukon käyttäjä?

Ehdottomasti vähintään nuo 24 booriset, mikäli ajelee kolmiviitosilla tai yli. Mulla oli ongelmia jo 33 swamppereilla.

Niin tai sitten vaihdat jo nyt ne toyota-akselit lonkkareilla alle. Etkä vasta parin vuoden perästä.

No enikeis.. Pari - kolme tonnia palaa rahaa akselipuoleen joka tapauksessa
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.06.2014, 06:53
Pajakameli:n Avatar
Pajakameli Pajakameli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 11.10.13
Sijainti: Enontekiö (Käsivarsi)
Viestit: 304
Perusasetus

[QUOTE=kallo;1142243]
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pajakameli Näytä viesti

Juu en tiedä kun mulle on aina kehuttu et rangessa kestää murrokset hyvin, mutta mulla ei ole mennyt muuta kuin niitä (taino on tikku, periä, välitys.. perus rangen akselisettiä.) Oon liian ahnas etulukon käyttäjä?

Ehdottomasti vähintään nuo 24 booriset, mikäli ajelee kolmiviitosilla tai yli. Mulla oli ongelmia jo 33 swamppereilla.

Niin tai sitten vaihdat jo nyt ne toyota-akselit lonkkareilla alle. Etkä vasta parin vuoden perästä.

No enikeis.. Pari - kolme tonnia palaa rahaa akselipuoleen joka tapauksessa
No toyotan partikkelit ei tuu kysymykseen, prittivitsi on ja pysyy omalla koneella ja akseleilla, pois se minusta, en ole Toyoyta miehiä.. Vaikka täytyy myöntääkin että ne Toyotan akselit olis ihan kelpo pelit

Tuosta koneesta, niin sitäkin on moni ollu jo vaihtamassa diisseliks, että tulisi vääntöä ja söis vähemmän(!?!?), mitä hel..tiä

Noo tilaillaan nuille akseleille jossain vaiheessa uudet sisukset ja koitetaan nuilla. Nyt siis säästöliekille joksikin aikaa jos sais rahat osiin kasattua.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.06.2014, 08:52
maddis maddis ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.11.09
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 504
Perusasetus

Hyvä, että on joku toinenkin joka ei ole pilaamassa Rangea japsiosilla. Ja kyllähän sitä kasin pöhinää on kiva metsässä kuunnella.

Itse olen yhden murroksen saanut hajotettua, kun peruutin peräylöspäin renkaat käännettynä tappiin. Tilalla on nyt jotku 20e/kpl murrokset ja hyvin on kestäneet pyörittää 34x10.5 swamppereita. Kaikkihan saa rikki jos niikseen tulee.

Eikä noi toy-yodan akselitkaan oikein vakuuta, kun yhdelläkin ajokerralla eräs hj hajotti _kolme_ murrosta.
__________________
"If in doubt - flat out"
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.06.2014, 19:16
MiKo:n Avatar
MiKo MiKo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 03.06.06
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 1.563
Perusasetus

Tänään ajeltiin vaimokkeen kans tästä ohi ja heti tuli tunne, että olipa tutunnäköinen peli.
Hyvältä näytti!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 28.06.2014, 21:54
kallo kallo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.12.12
Sijainti: Oulu, Suomi
Viestit: 278
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja maddis Näytä viesti
Hyvä, että on joku toinenkin joka ei ole pilaamassa Rangea japsiosilla. Ja kyllähän sitä kasin pöhinää on kiva metsässä kuunnella.

Itse olen yhden murroksen saanut hajotettua, kun peruutin peräylöspäin renkaat käännettynä tappiin. Tilalla on nyt jotku 20e/kpl murrokset ja hyvin on kestäneet pyörittää 34x10.5 swamppereita. Kaikkihan saa rikki jos niikseen tulee.

Eikä noi toy-yodan akselitkaan oikein vakuuta, kun yhdelläkin ajokerralla eräs hj hajotti _kolme_ murrosta.
Jep jep. Itse mietin tässä että uskallanko laittaa Rangeen hiacen peilit. Mutta kyllä se vaan niin taitaa olla, että parhaat, edullisimmat suorat akselit on made in japan.. Jos olisin itse pysynyt suorissa akseleissa niin ne varmasti olis ollu d44/d60 jossa ei nyt rehellisesti ehkä mitään järkeä olis ollutkaan, mutta eipä ois ollu japsiosia. En sitten tiedä että onko saksalaisten osien ämppääminen rangeen yhtään sen hyväksyttävämpää... Mut mun mielestä on

Itsellä vaan me kymppibooroset lähti vegeen siinä vaiheessa kun jatkuvasti joka paikassa sai miettiä että nyt jos ajaa tosta niin mitä menee rikki.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
35", maxxis, range, ranke


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Range rover classic Goodridge +4" punottu jarruletkusarja *uusi avaamaton paketti* Arctic Rhino O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 14.06.2013 10:32
Myydään / Vaihdetaan Range rover jakoset 15"x12" pellivanteet 250€ psychobilly O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 23.03.2013 20:19
Myyty Alumiinivanteet Range Rover Classic 16" Mikki O/M/V Renkaat ja vanteet 0 18.06.2011 21:06
Ostettu Range Roveriin vanteet 16" tai 15" Rytö O/M/V Renkaat ja vanteet 0 06.12.2010 15:47
The international rally of classic cars " Gold domes " Avtokosmos Tekniikka & Jutustelu 0 08.07.2008 23:01


Sivu luotu: 21:01 (GMT +2).