![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
[QUOTE=ZeiZei;1141294]Omassa on arbit edessä ja takana ja sekalainen kokoelma 24 poorisia akseleita, Kammin, Karpiolan ja ehkä jotain merkittömiä, en oo varma. Edellinen omistaja, Jaska, testannut aikansa mitkä kestää kolmiviitosia ja tullut tuollaiseen tulokseen. ARBin hajottua takaa, hommasin siihen nuo Ashcroftin välitykset (4.75) ja korjasin arbin. Viime reissulla hajosi etupäästä jotain ojassa vängätessä, heitti vetämästä oikea eturengas. Ehkä vetari, todennäköisesti murroksen akselitumppi. Kuului vain niks naks, eikä mitään ääniä jälkeen päin. Ajelin pois metsästä ja parisataa kilsaa kotia ongelmitta. Murros on britpartsin halvin, jotain kolmekymppiä, joten siksi epäily. Laiskuuttani tms. ei ollut varaosia mukana. Tämä siis 37 Baja claweilla nyt. Jep katselin tuota pätkää jo vähän aieimminkin, kyllä ne hitaat välitykset on ihan ehdoton hommata ennenku mihinkään tuolla lähtee.. Tuohon pyritään! Täytyy alkaa hommata osia kotiin. Olen jotain tilaillu tuolta craddockilta ja pirun etevä kauppa, viimeksi soittivat kun eivät ollu varmoja mitä olen vailla...!![]() ![]() Eli murrokset saa tilata jo valmiiksi varalle... ![]() Rahathan tässä hommassa menee ihan kaikki, mutta eikös se jotenki niin oo että jos kaikkia rahoja ei saa menemään, on valinnu väärän harrastuksen
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
[QUOTE=Pajakameli;1141308]
Lainaus:
![]() Ehdottomasti vähintään nuo 24 booriset, mikäli ajelee kolmiviitosilla tai yli. Mulla oli ongelmia jo 33 swamppereilla. Niin tai sitten vaihdat jo nyt ne toyota-akselit lonkkareilla alle. Etkä vasta parin vuoden perästä. No enikeis.. Pari - kolme tonnia palaa rahaa akselipuoleen joka tapauksessa
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
[QUOTE=kallo;1142243]
Lainaus:
Vaikka täytyy myöntääkin että ne Toyotan akselit olis ihan kelpo pelit![]() Tuosta koneesta, niin sitäkin on moni ollu jo vaihtamassa diisseliks, että tulisi vääntöä ja söis vähemmän(!?!?), mitä hel..tiä ![]() Noo tilaillaan nuille akseleille jossain vaiheessa uudet sisukset ja koitetaan nuilla. Nyt siis säästöliekille joksikin aikaa jos sais rahat osiin kasattua. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Hyvä, että on joku toinenkin joka ei ole pilaamassa Rangea japsiosilla.
Ja kyllähän sitä kasin pöhinää on kiva metsässä kuunnella.Itse olen yhden murroksen saanut hajotettua, kun peruutin peräylöspäin renkaat käännettynä tappiin. Tilalla on nyt jotku 20e/kpl murrokset ja hyvin on kestäneet pyörittää 34x10.5 swamppereita. Kaikkihan saa rikki jos niikseen tulee. Eikä noi toy-yodan akselitkaan oikein vakuuta, kun yhdelläkin ajokerralla eräs hj hajotti _kolme_ murrosta.
__________________
"If in doubt - flat out"
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Tänään ajeltiin vaimokkeen kans tästä ohi ja heti tuli tunne, että olipa tutunnäköinen peli.
Hyvältä näytti! |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Itsellä vaan me kymppibooroset lähti vegeen siinä vaiheessa kun jatkuvasti joka paikassa sai miettiä että nyt jos ajaa tosta niin mitä menee rikki. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Mulla katkes arbin ja 24 pooristen kanssa kertaalleen ne ulkotumpit, mutta seuraavaksi murrokset antautui. Ja samalla ne kalliit tikut pooreista sileeksi.
Eli ei kannata parinkympin murroksilla rikkoa parinsadan tikkuja. Nykyään edessä ashcroftin murrokset, arb ja tikut on kam ja karpiola. Jos nyt pitäis tehdä etuakseli, niin ashcroftilta kaikki osat. Ashcroft locker on halvempi kuin arb (?) enkä osaa epäillä kestävyyttä. Vakiovälityksillä olen selvinnyt, mutta 35" suolla varmasti mukavampi tiheillä perillä. Välityksiä en laittais ennen lukkoperiä, kun vakiotasauspyörästö on se heikoin lenkki ja huonolla tuurilla hajotessaan jää rojut välityksen väliin ja sekin hajoaa. Serieksen välityksen saa halvalla rangeen, kannattaa jättää laittamatta ettei mee heikommaksi. Short Nose-välitys sopii P38 yms uudempiin, pinion on nimensä mukaisesti vähän lyhyempi.
__________________
Harbor Cruisers |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Range ei ole juuri edistyny.. Puskuria on värkkäilty, mutta nyt syksymmällä olisi tarkoitus jotain isompaakin tehdä. Siitä sitten lähempänä lisää...
Puskuri on 60mm putkea hitsattavilla mutkilla... Vinssi tulee tuohon palkin taakse. Nuo etulokasuojan pitkät lärpäkkeet pitää vielä pätkästä ja ehkä vähän tuota vilkun alla olevaa kulmaa.. Niin ja on Range käyty myös koeponnistamassa pienellä onkireissulla, pahemmat paikat unohtui kuvata, oli sen verta jännityksissä yksin liikkeellä ja ilman vinssiä.. ![]() |
![]() |
| Luokat |
| 35", maxxis, range, ranke |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myyty Range rover classic Goodridge +4" punottu jarruletkusarja *uusi avaamaton paketti* | Arctic Rhino | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 14.06.2013 10:32 |
| Myydään / Vaihdetaan Range rover jakoset 15"x12" pellivanteet 250€ | psychobilly | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 23.03.2013 20:19 |
| Myyty Alumiinivanteet Range Rover Classic 16" | Mikki | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 18.06.2011 21:06 |
| Ostettu Range Roveriin vanteet 16" tai 15" | Rytö | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 06.12.2010 15:47 |
| The international rally of classic cars " Gold domes " | Avtokosmos | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 08.07.2008 23:01 |