Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.11.2004, 14:39
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.384
Perusasetus

Lainaus:
quote:
mogin akseli sopii tosi hyvin kun etu perä samalla puolella ja takana muistaakseni keskellä.
Juu, etuperä kuskin puolella, mutta takaperä on yleensä vähän apparin puolella, koska kone antaa yleensä tilaa kuskin jaloille ja siksi kone+laatikko on enempi oikealla. Niissä laatikoissa, joita olen nähnyt lähtee takajordaani laatikosta "suoraan", eli kytkinakselin paikkeilta.

Jos lähdetään liikkeelle vähän eri suunnasta, eli käytetään nassesta vähemmän hyväksi, niin tässä olisi yksi esimerkkiprojekti, jossa naitetaan yhteen nassen koppaa ja 404 mogin runkoa/tekniikkaa. Kuvien perusteella ei olenkaan pöllömmän näköinen ratkaisu. Suomessa kilpiin saaminen menisi tämmöisellä varmaankin siten, että se on Unimog tavallisesta poikkeavalla korirakenteella, siis kuorma-auto, eikä tarvitse taistella akselileveyksien kelpaavuuden kanssa. Jos käyttää alkuperäisen koneen, niin Mersun bensa-kutvonen vauhdittaa, joten ei mene käyttövoimaveroa.

http://www.fareast4x4.com/tech/mog.html

Kuvia projektin eri puolilta:

http://www.fareast4x4.com/tech/mogch4.html


Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O: Rangen etupyörän `` stub axle`` patrol88 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 26.03.2008 20:06
Gearmaster Portal Axle Jeeper Tekniikka & Jutustelu 2 23.12.2006 20:02
Solid axel swap Datsun kingcap vm-84 _Metal_ Tekniikka & Jutustelu 10 24.11.2005 14:26


Sivu luotu: 11:10 (GMT +2).