Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.05.2014, 17:51
turakki turakki ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.03
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland.
Viestit: 939
Perusasetus

Sitten jos ja kun kittiä joutuu käyttämään, mitä laatua kannattaa hankkia. Omat kokemukset yli kymmenen vuoden takaa. Silloinkin biltemalainen taisi olla aika kuraa... Jos seuraavaksi vaikka jotain hyvää.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.05.2014, 21:08
SoSo SoSo ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.08.04
Sijainti: Tampere, Finland.
Viestit: 1.938
Perusasetus

Joo en oo kanssa tän kanssa kerennyt painimaan kun muka kiireitä töissä.
Pikkusen saanut tinailtua toista kylkee ja metrin verran helmaa tinailematta.

Mutta juu tuo kitti laatu kiinnostaa itseäkin.
Saan helpoiten itse wurtin kautta heidän tavaraa mutta ei ole kokemusta käytöstä tai kestävyydestä.
Olisko noista ns elastisista kiteistä mihkään?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.05.2014, 06:55
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.946
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja turakki Näytä viesti
Sitten jos ja kun kittiä joutuu käyttämään, mitä laatua kannattaa hankkia. Omat kokemukset yli kymmenen vuoden takaa. Silloinkin biltemalainen taisi olla aika kuraa... Jos seuraavaksi vaikka jotain hyvää.
Mulle suositteli paikallinen automaalikauppias Car Systemin kittiä (tuon näköinen purkki http://www.varitikka.fi/kuvat/tuote12.jpg) ja vaikuttaa kyllä tosi hyvältä. Pariin kohtaan tuli koitettua eka motonetista ostettua Paklan kittiä ja se oli niin paksua tavaraa, että levittäminen oli tuskaa ja hiominen vielä tuskaisempaa. Oli kuin kiveä olisi jyystänyt ja kitattu kohta jäi kumpareeksi kun ympäriltä lähti vaan matskua. Ero noiden kittien käytössä on kuin yö ja päivä. Vastaavia on varmaan montaa muutakin merkkiä, tuskin oikeassa automaalikaupassa huonoja kittejä edes on myynnissä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.05.2014, 12:11
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 Näytä viesti
Oli kuin kiveä olisi jyystänyt ja kitattu kohta jäi kumpareeksi kun ympäriltä lähti vaan matskua.
Kyl sanoisin että tässä vika on ollu hiojassa eikä kitissä
Jos suoraa pintaa haluaa niin pitää olla hyvä hiontatuki ja hioa ristiin viistoon.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.05.2014, 21:13
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.946
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HV Näytä viesti
Kyl sanoisin että tässä vika on ollu hiojassa eikä kitissä
Jos suoraa pintaa haluaa niin pitää olla hyvä hiontatuki ja hioa ristiin viistoon.
Joo kyllä mulla on useampi hiontatuki, pisin metrinen kahdella kahvalla ja ristiin viistoon juurikin hionut kasikymppisellä. Sen kyllä vaan huomaa, kun vaihtaa kittimerkkiä paskasta parempaan, että mikä ero siinä levityksessä ja hionnassa on. Ite oon tykästynyt nyt siihen, että kasikymppisellä oikasen ja sitten naarmut kitillä tasaseks ja hionta 240->360. Tollasella kakkakitillä ei tuppaa saamaan noita naarmuja millään pinnan tasoon, vaan kittiä tulee väkisin paksumpi kerros ja sitten ei meinaa millään 240 enää toimia.

Viimeksi muokannut Hessu888 : 15.05.2014 21:15
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.05.2014, 21:23
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.015
Perusasetus

Ne kitit, joita on tullut kokeiltua on aika hyvin hioutunut kun olen laittanut helpis sähköllä toimivaan epäkeskohiomakoneeseen karkean hiomapaperin tai rälläkällä ja jollain sopivalla laikalla muotoillut muotoja.

Yksi kikka, josta ei ole vielä pitkältä aikaa kokemusta, että olenkin laittanut joihinkin kohtiin Wurthin polymeerimassaa. Oliko nyt joku oven kulma, jossa tavalliset kitit ei meinannu pysyy kiinni ja vaati kuitenkin pientä tasoittamista ja tuntui, että minun tarkoituksessa polymeerimassa on kanssa ihan varteenotettava vaihtoehto...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 16.05.2014, 08:15
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 Näytä viesti
Joo kyllä mulla on useampi hiontatuki, pisin metrinen kahdella kahvalla ja ristiin viistoon juurikin hionut kasikymppisellä. Sen kyllä vaan huomaa, kun vaihtaa kittimerkkiä paskasta parempaan, että mikä ero siinä levityksessä ja hionnassa on. Ite oon tykästynyt nyt siihen, että kasikymppisellä oikasen ja sitten naarmut kitillä tasaseks ja hionta 240->360. Tollasella kakkakitillä ei tuppaa saamaan noita naarmuja millään pinnan tasoon, vaan kittiä tulee väkisin paksumpi kerros ja sitten ei meinaa millään 240 enää toimia.
Tällä tyylillä teet vaan turhaa työtä paljon ja lopputuloksesta tulee huono niinkuin itsekkin oot huomannu.
80 oikeestaan vaan suurimmat rosot pois, jos vetää 80 suoraan pinnan tasalle niin jää monttu kitin kohdalle. Aina pitää jättää työstövaraa kitissä seuraavalle eli hionommalle paperille ja 360/400 sitten loppu suoristus ja reunojen tasoitus. Ei ole mitään järkeä kitata ja kitata, ja sen jälkeen hioa kitti pölynä lattialle.
Ja paljon pystyy estämään turhaa työtä kun käyttää hyvää lastaa kun kittaa, eikä vedä turhaa kakkua siihen kitattavaan kohtaan.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 16.05.2014, 10:16
Mikko_L:n Avatar
Mikko_L Mikko_L ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 08.04.11
Sijainti: Karkkila
Viestit: 391
Perusasetus

Mä ajattelin tehdä nyt näin hdj korin kanssa.

1. hiekkapuhallus koko koriin

2. maalaus teknodur primer 5

3. Rustekorjaukset ja mahdolliset tinaukset.

4. pohjamaalaus korjattuihin kohtiin.

5. kittaus ja hionta.

6. pohja uusiksi tarvittaviin paikkoihin

7 pintamaali teknodur 0150

Tiedä sit kuinka vituiks menee

Viimeksi muokannut Mikko_L : 16.05.2014 10:19
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 16.05.2014, 11:08
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.736
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikko_L Näytä viesti
Mä ajattelin tehdä nyt näin hdj korin kanssa.

1. hiekkapuhallus koko koriin

2. maalaus teknodur primer 5

3. Rustekorjaukset ja mahdolliset tinaukset.

4. pohjamaalaus korjattuihin kohtiin.

5. kittaus ja hionta.

6. pohja uusiksi tarvittaviin paikkoihin

7 pintamaali teknodur 0150

Tiedä sit kuinka vituiks menee
hiekkapuhallus koko koriin niin vetelee ne pellit sen verran et kitattavaa löytyy reilusti
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 16.05.2014, 23:05
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.015
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikko_L Näytä viesti
Mä ajattelin tehdä nyt näin hdj korin kanssa.

1. hiekkapuhallus koko koriin

2. maalaus teknodur primer 5]

Mä olen pitänyt hiekkapuhallusta fiksuna siellä missä on ruostetta tai muuten jotain epämääräistä, joka on irtoamassa. Jos ruostetta ei ole, riittäs varmaan hionta vaikka vesihiomapaperilla ja siihen sitten päälle Teknodur pintamaali.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 16.05.2014, 11:00
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.946
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HV Näytä viesti
Tällä tyylillä teet vaan turhaa työtä paljon ja lopputuloksesta tulee huono niinkuin itsekkin oot huomannu.
80 oikeestaan vaan suurimmat rosot pois, jos vetää 80 suoraan pinnan tasalle niin jää monttu kitin kohdalle. Aina pitää jättää työstövaraa kitissä seuraavalle eli hionommalle paperille ja 360/400 sitten loppu suoristus ja reunojen tasoitus. Ei ole mitään järkeä kitata ja kitata, ja sen jälkeen hioa kitti pölynä lattialle.
Ja paljon pystyy estämään turhaa työtä kun käyttää hyvää lastaa kun kittaa, eikä vedä turhaa kakkua siihen kitattavaan kohtaan.
Ihan pinnan tasoon en ole 80:llä hionut, vaan koittanut jättää sen sentin reunuksen leveyssuunnassa vanhan pinnan ympärille ja sitten kitannut naarmut piiloon ja hionut hienommalla silleen, että lopuksikin olisi se sentin siirtymä, eli ei suoraa reunaan kitissä ja vanhassa kohdassa. Koitin aiemmin tuota mainitsemaasi, että otan vähemmän 80:llä ja enemmän hienommilla, mutta jostain syystä kädellä koko pintaa koittaen en saanut yhtä tasaista lopputulosta aikaiseksi, vaan se pinta alkaa aaltoilla. Koitin sekä käsituella että 150mm paineilmaepäkeskolla. Vaatisi varmaan enemmänkin harjoittelua. Kittilastoina isoissa oikasuissa tuntuu toimivan hyvin raksapuolen pakkelilastat 500mm asti, pienemmissä ne autopuolen omat.

Tuolla on mun mielestä hyvin kerrottu pohjatöistä ja maalauksesta ja tuolta olen koittanut apinoida asioita: http://www.torinoproject.com/tech/to...aintwork_4.htm Oikeasta reunasta Paintingin alta aukeaa vaikka mitä lisäsivuja asiaan.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Mokin pohjatyöt ja pystytys. H_Nietu O/M/V Muut 3 13.03.2010 09:58
Tarjotaan osaavalle Hiluxin maalaus ja pohjatyöt dragonfly O/M/V Muut 6 08.06.2008 21:15
Korin korkeapainepesusta??? taksu Tekniikka & Jutustelu 6 13.08.2005 18:50
korin korotusta Karhu67 Tekniikka & Jutustelu 13 24.07.2005 08:17
Korin korotus Tumi Tekniikka & Jutustelu 6 11.04.2005 19:00


Sivu luotu: 14:31 (GMT +2).