Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.05.2014, 21:31
SoSo SoSo ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.08.04
Sijainti: Tampere, Finland.
Viestit: 1.938
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 Näytä viesti
Mikä idea siinä on, että happomaalia vedetään vaan harso eikä edes yhtä tasaisesti peittävää kerrosta? Jotenkin tuntuu järjen vastaiselta, että se harso peittää vaan osan puhtaasta pellistä...
Mistään mitään tiedä mutta eikös happomaalilla ole vähän sama vaikutus kun sinkkimaalilla eli tehdä "kalvaaninen"erotus siihen suojaksi. Mutta en tiedä miksi pitäisi vain harsottaa?
Pitääpä kysäistä teknoksen mieheltä kun teen maalitilauksen pajalle.

En oo varsinaisesti specialisti näissä hommissa vaikka meillä maalausta onkin =) heh
onneks toi teollisuuspuoli on vähän eri maailmaa ja osittain sen taikia Jeeppiin siltäpuolelta pohja ja pinnat nyt tulee toinen on se kustannus kun ei maksa maalit mulle mitään firma saa tukea sen varran mun harrastusta...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.05.2014, 16:48
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.949
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SoSo Näytä viesti
Mistään mitään tiedä mutta eikös happomaalilla ole vähän sama vaikutus kun sinkkimaalilla eli tehdä "kalvaaninen"erotus siihen suojaksi. Mutta en tiedä miksi pitäisi vain harsottaa?
Pitääpä kysäistä teknoksen mieheltä kun teen maalitilauksen pajalle.

En oo varsinaisesti specialisti näissä hommissa vaikka meillä maalausta onkin =) heh
onneks toi teollisuuspuoli on vähän eri maailmaa ja osittain sen taikia Jeeppiin siltäpuolelta pohja ja pinnat nyt tulee toinen on se kustannus kun ei maksa maalit mulle mitään firma saa tukea sen varran mun harrastusta...
Kysyin tänään myös tästä happomaalista, niin jos valmistaja suosittaa harsoa, niin se tarkoittaa ohutta peittävää kerrosta, joka saa kuultaa läpi. Tarkoitus on sulkea pellin pinta. Kuulemma jos autoon tulee naarmu joka menee peltiin asti, niin happomaali estää, ettei ruoste pääse "matoina" etenemään muualle ja jostain syystä se ohut kerros toimii paremmin kuin paksu, jos valmistaja näin on ilmoittanut.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.05.2014, 17:05
SoSo SoSo ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.08.04
Sijainti: Tampere, Finland.
Viestit: 1.938
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 Näytä viesti
Kysyin tänään myös tästä happomaalista, niin jos valmistaja suosittaa harsoa, niin se tarkoittaa ohutta peittävää kerrosta, joka saa kuultaa läpi. Tarkoitus on sulkea pellin pinta. Kuulemma jos autoon tulee naarmu joka menee peltiin asti, niin happomaali estää, ettei ruoste pääse "matoina" etenemään muualle ja jostain syystä se ohut kerros toimii paremmin kuin paksu, jos valmistaja näin on ilmoittanut.
Joo perustuen kaiketi siihen, että "paksumpi" kerros mahdollisesti lohkeaa helpommin eli harsottamalla saadaan tuossa tapauksessa parempi hankauksen kesto.

Sama homma vähän alumiinin kanssa siinäkin pohja harsotetaan ensin jotta saisi paremman tartunnunan sitten väli ja pintamaalille....
Tai kun maalataan sinkittyä siinä kanssa sama homma tosin kuumasinkittyähän pitäisi päästä maalaamaan muutaman päivän päästä sinkityksestä ja kosteutta ei saa olla sitten yhtään...
Sinkistä nousee kosteus toooosi helposti kuplina pintaan...

Mutta joo pikkasen kiireitä pajalla uusien hommien kanssa niin ei ole kerennyt tekemään jeeppiä yhtään mutta ens viikolla vois olla taas mahiksia...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.05.2014, 17:51
turakki turakki ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.03
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland.
Viestit: 939
Perusasetus

Sitten jos ja kun kittiä joutuu käyttämään, mitä laatua kannattaa hankkia. Omat kokemukset yli kymmenen vuoden takaa. Silloinkin biltemalainen taisi olla aika kuraa... Jos seuraavaksi vaikka jotain hyvää.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.05.2014, 21:08
SoSo SoSo ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.08.04
Sijainti: Tampere, Finland.
Viestit: 1.938
Perusasetus

Joo en oo kanssa tän kanssa kerennyt painimaan kun muka kiireitä töissä.
Pikkusen saanut tinailtua toista kylkee ja metrin verran helmaa tinailematta.

Mutta juu tuo kitti laatu kiinnostaa itseäkin.
Saan helpoiten itse wurtin kautta heidän tavaraa mutta ei ole kokemusta käytöstä tai kestävyydestä.
Olisko noista ns elastisista kiteistä mihkään?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.05.2014, 06:55
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.949
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja turakki Näytä viesti
Sitten jos ja kun kittiä joutuu käyttämään, mitä laatua kannattaa hankkia. Omat kokemukset yli kymmenen vuoden takaa. Silloinkin biltemalainen taisi olla aika kuraa... Jos seuraavaksi vaikka jotain hyvää.
Mulle suositteli paikallinen automaalikauppias Car Systemin kittiä (tuon näköinen purkki http://www.varitikka.fi/kuvat/tuote12.jpg) ja vaikuttaa kyllä tosi hyvältä. Pariin kohtaan tuli koitettua eka motonetista ostettua Paklan kittiä ja se oli niin paksua tavaraa, että levittäminen oli tuskaa ja hiominen vielä tuskaisempaa. Oli kuin kiveä olisi jyystänyt ja kitattu kohta jäi kumpareeksi kun ympäriltä lähti vaan matskua. Ero noiden kittien käytössä on kuin yö ja päivä. Vastaavia on varmaan montaa muutakin merkkiä, tuskin oikeassa automaalikaupassa huonoja kittejä edes on myynnissä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.05.2014, 12:11
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 Näytä viesti
Oli kuin kiveä olisi jyystänyt ja kitattu kohta jäi kumpareeksi kun ympäriltä lähti vaan matskua.
Kyl sanoisin että tässä vika on ollu hiojassa eikä kitissä
Jos suoraa pintaa haluaa niin pitää olla hyvä hiontatuki ja hioa ristiin viistoon.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.05.2014, 21:13
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.949
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HV Näytä viesti
Kyl sanoisin että tässä vika on ollu hiojassa eikä kitissä
Jos suoraa pintaa haluaa niin pitää olla hyvä hiontatuki ja hioa ristiin viistoon.
Joo kyllä mulla on useampi hiontatuki, pisin metrinen kahdella kahvalla ja ristiin viistoon juurikin hionut kasikymppisellä. Sen kyllä vaan huomaa, kun vaihtaa kittimerkkiä paskasta parempaan, että mikä ero siinä levityksessä ja hionnassa on. Ite oon tykästynyt nyt siihen, että kasikymppisellä oikasen ja sitten naarmut kitillä tasaseks ja hionta 240->360. Tollasella kakkakitillä ei tuppaa saamaan noita naarmuja millään pinnan tasoon, vaan kittiä tulee väkisin paksumpi kerros ja sitten ei meinaa millään 240 enää toimia.

Viimeksi muokannut Hessu888 : 15.05.2014 21:15
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Mokin pohjatyöt ja pystytys. H_Nietu O/M/V Muut 3 13.03.2010 09:58
Tarjotaan osaavalle Hiluxin maalaus ja pohjatyöt dragonfly O/M/V Muut 6 08.06.2008 21:15
Korin korkeapainepesusta??? taksu Tekniikka & Jutustelu 6 13.08.2005 18:50
korin korotusta Karhu67 Tekniikka & Jutustelu 13 24.07.2005 08:17
Korin korotus Tumi Tekniikka & Jutustelu 6 11.04.2005 19:00


Sivu luotu: 05:12 (GMT +2).