Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.05.2014, 20:23
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Se olis ruisku kytketty ja säädetty niin että pumppu kytkeytyy about 0,5bar ahdoilla, nostellaan rajaa jos on liian alhaalla. Jos sitä huomenna täyttäs tuon
tankin ja kokeilis ruiskiiko. Vloppuna jos pääsis maastossa testaamaan niin sais vähän näppituntumaa siitä miten pelaa. Sitten jos vaikka Psoryn toukotemmellyksessä
ottas enemmän testivetoja...

Siinä se 'keskikonsolissa' ruiskun ohjaus möllöttää, sininen ledi ku palaa alkaa liemi loppua tankista, punanen kun palaa on ruisku kytkettynä päälle.
Sekä tankin tienoon että keskikonsolin johtoja pitää vähän järjestellä tässä kun ehtii.

Click image for larger version

Name:	WP_20140512_20_43_17_Pro.jpg
Views:	396
Size:	78,4 Kt
ID:	49386Click image for larger version

Name:	WP_20140512_20_43_26_Pro.jpg
Views:	349
Size:	77,7 Kt
ID:	49387Click image for larger version

Name:	WP_20140512_20_43_40_Pro.jpg
Views:	335
Size:	63,7 Kt
ID:	49388

Samalla tuli hiposteltua ja ostettua tuon vanhan maastohitsin maskin tilalle tollanen nahkamaski, ei pala naama ja pakkautuu pieneen tilaan normimaskiin verrattuna.

Click image for larger version

Name:	WP_20140512_18_44_00_Pro.jpg
Views:	482
Size:	69,6 Kt
ID:	49389Click image for larger version

Name:	WP_20140512_18_44_28_Pro.jpg
Views:	415
Size:	69,7 Kt
ID:	49390

Samoten Volvoon on jotain pientä ehtinyt pulttaileen kiinni, työpöydän valo, tarvikelaatikko pöydän alle (toinen samanlainen tulee viereen), ruuvipenkki, käsipaperiteline, jne.

Click image for larger version

Name:	WP_20140512_20_48_22_Pro.jpg
Views:	417
Size:	49,0 Kt
ID:	49391

Jos sitä seuraavaks jatkas vaikka tuon Volvon kimpussa. Jossain vaiheessa tallista pitää ruveta tarvittavat tavarat siirtämään tuonne konttiin ni kulkee aina mukana.

__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.05.2014, 20:04
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Näyttäshän tuo ruisku pelaavan, tekasin liemet tankkiin ja painuin pikasesti tuohon niitylle vähän rullaan että sai koneen lämmöt normaaliin, kierrokset
ylös vapaalla niin että bareja 0,5, pakolämmöt nousi sinne 250-260C asteen tienoille ja kone rupes lämpenemään lisää -> pumppu päälle ja pakolämpömittari
tipahti 'nollille' eli 200C asteeseen mikä on pienin mitä näyttää ja koneen lämmöt ei enää nousseet.

Eli jotain vaikutusta tuolla on, katotaan joskos sitä viikonloppuna sais testattua enemmänkin miten tuo pelaa eli auttaako noihin hetkittäisiin lämpöjen nousuihin vedätyksessä.

Ja tulihan sitä pikasesti hitsattua keulapanssarin kiinnitys paremmin kiinni kun hätäsesti tuli viime syksynä se vain heftattua paikoilleen ja oli jo puoliks revenny irti.
Nyt on vedetty reilulla yhtenäisellä saumalla, ei enää ihan helpolla lähe irti.

Eiköhän tuota pidä nyt siirtyä täysin tuon Volvon kimppuun kun isoimmat ideat alkaa taas olla Jeepin suhteen tällä erää toteutettu. Jos sitä sitten kesemmällä
miettis niitä kesä/putkiovia...
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.05.2014, 22:20
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Pikainen päivitys...


Tuli tuossa viime viikonlopun safarin siirtymillä pikasesti testailtua pakolämpöjä ja ruiskua. Mennessä hiekkatie siirtymällä ajelin maastopaineilla sellasta reilua 60km/h
kolmosella jolloin kierrokset oli jotain 2000-2500. Ahtoja en huomannu kattoa tuossa vaiheessa mutta oli melkonen ylläri kun tuolla kuormituksella pakolämmöt
huiteli reilussa 600C ja koneen lämmöt läksi ei niin yllättäen pikku hiljaa nousemaan.

Takaisin päin tullessa vastaavalla siirtymällä kytkin pumpun päälle ja säädin ruiskuttamaan kun ahdot ylittää 0,5bar. Vaikka kuinka polki taas kolmosella maastopaineet
alla niin pakolämmöt ei nousseet kuin reiluun 300C ja koneen lämmöt pysyi alhaalla Eli ilmeisesti auttaa aika reilusti, mutta ei hätäillä johtopäätöksissä vaan testaillaan tässä kesän mittaan enemmänkin.

Aika outoa että olisivat jo tehtaalla laittaneet liian pienen turbon ja putket että noin ahistaa?
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.10.2014, 12:22
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Volvosta päivitystä...


Pistetäänpä tännekkin piiiiitkästä aikaa päivitystä, Volvoa on tullu kesän ja syksyn aikana puuhasteltua aina sillon tällöin.

Isoimpana parannuksena lienee rungon, tankin ja taka-akselin hiekkapuhallus ja maalaus, nyt pysyy korroosiokärpäset vähän paremmin loitolla.
Samoten tankki tuli puolitettua eli nyt pitäs olla vähän vähemmän kuin se 500L niinku aiemmin tuo tilavuus...
Samaan vauhtiin tuli tekastua uus pakoputki ja uudet varustelaatikot, nyt pysyy pienemmätkin tavarat laatikoissa

Click image for larger version

Name:	WP_20140628_11_33_58_Pro.jpg
Views:	385
Size:	71,2 Kt
ID:	53109Click image for larger version

Name:	WP_20140628_11_37_05_Pro.jpg
Views:	373
Size:	52,8 Kt
ID:	53110Click image for larger version

Name:	WP_20140628_10_59_00_Pro.jpg
Views:	350
Size:	47,8 Kt
ID:	53111

Vähän keltaista väriä sinne tänne ja uudet laatikot ym paikoilleen ja tämmönen siitä sitte tuli. Kontin ko vielä sais maalattua...

Click image for larger version

Name:	WP_20141005_13_13_59_Pro.jpg
Views:	406
Size:	58,2 Kt
ID:	53112Click image for larger version

Name:	WP_20141005_13_14_37_Pro.jpg
Views:	397
Size:	69,9 Kt
ID:	53113

Ilmanputsaria kun aloin vaihtamaan löpösuodattimien lisäks sain huomata että sielläkin oli pesä korroosiokärpäsillä, putsarin kotelon pohja oli aika moro
Mutta uutta peltiä kehiin vain...

Click image for larger version

Name:	WP_20140705_12_23_47_Pro.jpg
Views:	386
Size:	73,5 Kt
ID:	53105Click image for larger version

Name:	WP_20140705_13_26_14_Pro.jpg
Views:	371
Size:	61,6 Kt
ID:	53106Click image for larger version

Name:	WP_20140705_16_16_52_Pro.jpg
Views:	373
Size:	55,3 Kt
ID:	53107Click image for larger version

Name:	WP_20140705_16_36_53_Pro.jpg
Views:	373
Size:	45,2 Kt
ID:	53108

Kabiiniin on ilmestynyt vhf ja läppäri ozilla, kuuluu ja osaa suunnistaa.

Konttiin sisälle sain vihdoin pultattua vinssin lattiaan paikoilleen ja kytkettyä, nyt pystyy vinssaamaan vinssittömät ja projektit kyytiin helposti

Click image for larger version

Name:	WP_20141005_12_23_26_Pro.jpg
Views:	361
Size:	53,0 Kt
ID:	53102Click image for larger version

Name:	WP_20141005_12_23_32_Pro.jpg
Views:	351
Size:	58,1 Kt
ID:	53103Click image for larger version

Name:	WP_20141005_12_23_53_Pro.jpg
Views:	351
Size:	64,5 Kt
ID:	53104
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.10.2014, 13:38
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.052
Perusasetus

Hitto onks Rovaniemen KonePaja tehnyt joskus umpikorejakin?
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.10.2014, 17:10
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Pientä huoltoa / korjausta tällekkin, Lapland Trophyssä meni heinäkuussa muutama napalukon pultti poikki,
ei kestänyt trail gearin ikuisen takuun katkeamattomat pultit meikäläisen käyttöä

Click image for larger version

Name:	WP_20141028_11_16_00_Pro.jpg
Views:	253
Size:	57,0 Kt
ID:	53824

Ajattelin että poraan katkenneet pois ja uudet tilalle, mutta homma rupes sen verran vastustamaan heti lähdöstä että otin ja purin
koko navan mäkeen, hain varastosta varanavan, vaihdoin siihen laakerit ja stefan ja pulttasin sen paikoilleen.
Loppu se vastustaminen ja tuli vaihdettua pyöränlaakeri kuskin puolelle samalla

Toinen mikä tänään oli ajatuksissa saada huollettua oli panhardin korinpään nivelen vaihto. Joskus suuressa viisaudessa / kiireessä
tuli hitsattua tuon kiiinnikepultti paikoilleen (väliaikaisesti ) kun meinas koko ajan löystyä ja nyt kun oli uudet osat hyllyssä
ja nivel vaikutti väljältä niin ajattelin tuon vaihtaa uuteen. Jonnin aikaa meni kun ensin piti rälläköidä pultinkannan hitsaukset poikki,
sitten ahtaasta paikasta mutterin hitsaukset poikki ja sitten sai huomata että se pultti oli ruostunut itse niveleen kiinni
Ei muuta kuin ähertämään pultti poikki kiinnikkeen sisäpuolelta jotta nivel irtos.

Click image for larger version

Name:	WP_20141028_16_19_34_Pro.jpg
Views:	291
Size:	55,2 Kt
ID:	53825

Sitten uus nivel paikoilleen ja panhardi takas paikoilleen... Väljyys väheni mutta löyty toinen välys sitten akselinpuolen puslasta
Tuo akselinpuolen pusla ei oo varmaan kuin reilun vuoden vanha ja nivel kuitenkin alkuperäinen. Pitänee tuo puslakin laittaa hankintalistalle...

Teraflexin jakolaatikon välitys TeraLow pitää taas ääntä eli kesti jälleen vuoden verran meikällä Nyt loppuu värkkääminen ja
tuon välityksen tilalle tulee vakio planeetta mutta kuudella pikkurattaalla kolmen sijaan. Välitys tippuu reilusti 4->2,72 takimmaisessa laatikossa
eli kokonaisvälitys tulee olemaan vajaa 140 vanhan 200 sijasta mutta eiköhän tuollakin pärjää
Katotaan millon ehtii vaihtamaan, ihan vielä ei ole pakko kun pelaa edelleen mutta jos ennen lumia vielä ehtis tuonkin tekemään.
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.10.2014, 18:17
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Tämä iltapäivä meni puuhastellessa etuakselin sisäänjoustonrajottimia korjatessa/parannellessa. Sillon viime vuonna jäi akselin vaihdossa
tuo rajoitus vähän huonolle mallille eli jotenkin ylä- ja alaosa ei osuneet kohdalleen alkuperäisessä asennuksessa eikä tuota tullu laiskuutta korjattua:

Click image for larger version

Name:	WP_20130601_010.jpg
Views:	276
Size:	86,1 Kt
ID:	53859

Lapland Trophyssa sitten huomattiin että köpelöstihhän se oli kumityynylle käynyt ja akseli ylsi jopa tekemään nuppineulan kokoisen reiän Jeepin öljypohjaan
Akselissa olevan paineilmasylkyn suojarauta oli pari senttiä liian korkea ja tuo yhdistettynä hajonneeseen kumityynyyn sai aikaan öljypohjan hitsauskeikan...
Samoten ajossa tuo kumityyny on tuntunut melko kovalta niin päätin samalla vaihtaa vähän tyynyn mallia. Kuvassa hajonnut vanha tyyny ja uusi toivottavasti vähän pehmeämpi vieressä.

Click image for larger version

Name:	WP_20141029_15_04_42_Pro.jpg
Views:	254
Size:	62,2 Kt
ID:	53860

Uudet tyynyt meni paikoilleen ja muutin noita yläosien kulmia niin että nyt pitäs osua paremmin keskelle. Käytössähän tuon taas näkee miten pelaa...

Click image for larger version

Name:	WP_20141029_17_11_15_Pro.jpg
Views:	275
Size:	66,1 Kt
ID:	53861

Korjausten ja huoltojen lista on vielä pitkä mutta pikku hiljaa
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Horny Hod Dog, eli kiimainen Hodari Mojoman Maasturiprojektit 19 08.12.2012 16:55
XJ Cherokeen tukivarret P-KR#1 Tekniikka & Jutustelu 7 14.08.2009 19:41
xj cherokeen räjäytyskuvat TEE-5 Tekniikka & Jutustelu 4 16.04.2009 22:05
O: xj cherokeen osia mardu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 8 07.08.2007 08:29
xj cherokeen korkeus mardu Tekniikka & Jutustelu 9 26.02.2007 01:45


Sivu luotu: 20:38 (GMT +2).