![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Äkkiseltään voisin veikata että jos perusmoottori on sama, tuo ruiskuosien vaihdos ei ole mikään ongelma, nehän saa vanhasta moottorista. Eli imusarja, johtosarja ja anturit vanhasta padasta uuteen ja kovaa ajoa.
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi! |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Ei kait siinä auta muu, kuin lähteä kokeilemaan vaan ostaa sellainen boschin järjestelmällä oleva, ja alkaa muuttamaan siihen kilkkeitä omasta moottorista (jos se vielä jostain varastosta löytyy...)
On kyllä omituista, nottei näitä zexelin järjestelmällä olevia koneita ole tullut vastaan. Käsittääkseni nekin kuitenkin ovat melko yleisiä... |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Eikö onnistu ehjätä enää vanhaa pataa?
Rengasta, hoonausta jne...
__________________
- eskimo kaenuusta |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Luulen ettei se kannata. Kävin kyllä kysymässä sitä moottorihiomolla. Sanoivat sen kyllä onnistuvan jos koneen poraa ja putkittaa , sopisivat juuri kuullemma jotkut raktori foordin putket siihen... Tietysti uusi männänrengassarja ja muut kivat kilkkeet... Hinta-arvioo koko operaatiolle tuli sellaanen 2600 euroa pyöriästi.
Tällä autolla on kuitenkin erinäisen sattuman vuoksi ajettu ainakin vuosi ilman ilmansuodatinta, jonka jälkeen ilmamassamittarin verkon edestä löytyi pikkurillinpään kokoisia kiviä. Näitä pienemmän hiekan johdosta ne puristuksetkin todennäköisimmin katosivat. Tuon takia en ole oikein halukas entisöimään vanhaa konetta, koska mitä muuta vauriota epäpuhtaudet ovat tehneet? esim. turbolle? Ja jos vaihtokoneen saa turboineen ja kilkkeineen parin tonnin alle tai päälle, mielummin harkitsisin sitä vaihtoehtoa. Täytyy kyllä myöntää, kokemuksen olleen jo tähän saakka hyvin opettavainen. Usean käynnin merkkiliikkeessä ja satojen netissä vietettyjen tuntien yhdistelmä on toiminut opettajana Terrano II:sta. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Nyt vasta huomasin allekirjoituksestasi Eskimo, että oletkin vissiin hoonauksen ammattilainen
![]() Mitä mieltä sinä olisit asiasta, olisiko se hoonaus sittenkin vaihtoehto? Tai kannattaisiko sitä kysyä myös joltain muulta pajalta? |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Dieselmoottori oli kyseessä, ei bensa.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Nissan Terrano II laturi | jakenbj | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 01.10.2013 20:11 |
Myyty Nissan Terrano II astinlaudat | willys89 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 29.06.2013 13:44 |
Myydään Nissan Terrano II -96 | neliveto | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 10.06.2013 12:22 |
Myydään Nissan Terrano II | Zamppa | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 01.09.2010 20:08 |