![]() |
|
|
|||||||
| Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Itselle tuli mieleen lähtötilanne ja etenkin juoksulähdöt joissa järjestäjän on mahdoton tarkistaa vyöt. Lannevyöhän tässä on nopein kun taas nelipistevöissä menee aikaa hullunlailla. Ehdottaisin lähtöön turvavöiden tarkistamisen ennen starttipistoolia. Se olisi ihan itsestä kiinni minkä tyyppisillä vöillä lähtee radalle. Luokituksen kanssa on tällä osallistujamäärällä vaikeaa saada ns. Puudeliluokkaa järjestettyä mikä saattaisi nostaa osallistujamäärää. Monellehan taitaa olla osallistumisen kompastuskivenä kontaktit mitkä lajissa ovat sallittuja. Miltä kuulostaa törmäysrangaistus tai luokka jossa törmääminen on ehdottomasti kielletty???[/QUOTE] Vakioluokka jossa kosketukset ehdottomasti kielletty, koetetaan myös tehdä rata jossa ei autoa saa rikottua, joten voi ajaa palkintojen jaon jälkeen kotiin: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=123510
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Romurallia tästä ei varmaan kannata tehdä eli kontaktit kiellettty joka luokassa, vahinkojahan sattuu ja sen myös huomaa jos vahingossa kolahtaa. Kaikki ei halua että harrastuskamppeet muistuttaa stenan lavalta kaivettua kampetta.
Mikä on autourheiluun soveltuva kypärä? Tarkoitetaanko tällä termillä FIA hyväksyttyä pottaa? Mikähän laji keksitään seuraavaksi kun tähän kehitetään niin kovat säännöt että porukat lopettaa ajamisen. vrt. suunnistus. ![]() ![]() ![]()
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Kontaktit eivät ole tietenkään suotavia missään luokassa, tuossa vakioluokassa sitä vaan painotetaan vielä enemmän jotta uskaltaisi siisteillä käyttiksilläkin lähteä mukaan.
Tähään lajiin soveltuu kypärä joka suojaa päätä, eiköhän se riitä luokitusten puolesta toistaiseksi. Yritetään pitää laji rentona ja hauskana sääntöjen ym puolesta, mutta turvallisuudesta ei kannata lähteä tinkimään. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
eikös kypärältä voitas vaatia, että tieliikenteeseen hyväksytty kypärä pitäis olla, eikä autourheiluun?
ja katsastuksessa katsottas, että kypärä olisi suht siistissä kunnossa, eikä sen näköinen, että olisi jalkapallona käytetty ja heitelty mitensattuu? ja ei oikeasti pitäis vaatia akk:n vaatimia hyväksyntöjä, muttei toisaalta sais kelvata mikä tahansa pipoa kovempaa materiaalia oleva päähine
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Ei pakollinen mutta suositeltava varuste niskasuoja, maksaa Biltemasta ehkä vitosen. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Ihan järkeenkäypiää juttuja. Ei ole tarkoitus että laaditaan mitään sääntöhelvettiä vaan yhteiset yksinkertaiset säännöt jotka pätee aina ja kaikkialla. Kilpailijoiden on sieltä helppo tarkistaa mitä vaaditaan ja auto on aina samassa luokassa tietyllä rengaskoolla. Samoin kilpalun järjestäjä voi copy pastettaa säännöt mukaan kilpailu ilmoitukseen.
Puudeliluokka jossa voi ajella katuautolla ja törmäily on ehdottomasti kielletty, toisi varmaan monia mukaan kokeilemaan. Yhteislähtö on hauskaa, ja jos tämä ei ole mahdollista olisi jonkinlainen aika-ajo hyvä suorittaa katsastuksen yhteydessä, vaikka samaan tapaan kuin Heinolassa päin on tapana, 100m pätkä jossa muutama töyssy ja kurvi ja lopuksi täys jarrutus. Tällä aikaajolla ratkaistaisiin lähtöjärjestys ja tietenkin voi taktikoida jos haluaa. Ajaa hiljaa ja lähtee viimeisenä. Lopuksi kuitenkin ajetut kierrokset ratkaisee. Crossi ja enskamiehet jutteli että he olisivat kiinnostuneet tulemaan myös samoihin karkeloihin. Menisi täysin samoilla järjestelyilla ja toisi lisää porukkaa kisoihin. Mielestäni ilman muuta kannatta pitää mopoluokka, osallistuahan voi vaikka PV:llä. Ajoaikaa vaikka puoli tuntia autoerien välissä. Järjestävälle seuralla tuloja ja kovimma autosaföörit ehtii vaihtamaan renkaat toisen luokan lähtöön. Uokilta kaipailisin hiukan kommenttia, hän taitaa kuitenkin olla lajin pioneereja Suomessa?? Viimeksi muokannut MikkoVuorsola : 02.05.2014 16:05 |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Löysin viron poikien säännöt englanniksi http://cooperland.ee/dok/Tehnilised%...%202013_en.pdf perjaatteessahan nuo vaikuttaa ihan järkeviltä, kohtia on paljon mutta ei tuolla nyt kauheesti rajoituksia ole. Mielipiteitä ja huomioita
![]()
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Trial säännöt 2013!! Säännöt julkaistu! | tare | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 18.03.2013 23:05 |
| Myyty V8- LJ 70 vaikka OffiCrossiin kilpuriksi tai Trialiin | hoojii | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 28.11.2011 17:59 |
| säännöt | mersuonkiva | Ongelmia palstalla? Kysyttävää ylläpidolta? | 3 | 25.03.2009 21:48 |
| Rakentelu säännöt | pjkorkko | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 11.02.2006 12:31 |