![]() |
![]() |
|
Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Mulla olis tiedossa pikku rata missä pääsis ajaa crossia. Olis leveät urat, ei välttämättä tarvitsisi vinssata jos ei halua. Yleisölle pientä katsomoa ja mikä parasta, autonpesu mahdollisuutta ei edes tarvii. Crossirata
__________________
-kari- FS Motorsport ry |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Crossiratahan soveltuu kyseiselle lajille oikein loistavasti. Valmis rata, jossa sopiovasti haasteita, pärjää kaikenlaisilla autoilla, yleisölle hyvät paikat jne. Ja muutamalla lisälenkillä (jos mahdollista) voi lisätä haastetta eri luokille tms. Eikös tuola Oulussa ollut jotain tämän tyylistä viimevuonna? Rata suunnittelussa luovuus on valttia. Katsojille turvalliset paikat ja tietenkin kilpailijoiden turvallisuutta unohtmatta. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Hinnasto
Kokopäivä viikonloppuna 09.00-18.00: 1665,- sis.alv. 10 Ns. “Melupäivät myydään vain kokonaisina päivinä ja etusijalla ovat kilpailut: 2150,- sis alv. 10 % + vesi, sähkö, jätehuolto yms... hmm...Osallistumismaksu 200e/ auto ja yleisöltä liput... Jos haluaa ajaa rataa, edullisesti, ilman vinssausta ja vaatteiden likaantumista on siihen vaihtoehto: http://www.rokkiralli.info/ Sori pieni trolli, wapun kunniaksi! ![]() Edit: tuo sammutin homma nyt oli osittain siitä että yleensä pakolliset varusteet esim suunistuksessa "Leimattu sammutin 2kg ja ensiapulaukku" - Laukun sisällöllä tai koolla ei ole väliä!!?!? Vaikka en maastoautoilusta mitään tiedäkkään, niin noista laukun sisällöistä aika paljon ![]()
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- Viimeksi muokannut mikaelt : 01.05.2014 04:39 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Worrycrossissa lupaehdot rajoittaa noita vauhtijuttuja. Muutenhan eihän tuo olisi kuin järjestelykysymys että miten vauhdikas rata tehtäisiin. Mutta meidän kisassa painotus on sanalla offi. Eli rata on tekninen, ihan ajettavissa ilman vinssii jos käyttää järkee ja malttia...
Vesisade jne. pääsi yllättämään siellä pehmoisella, eli aijemmin ei tainnut edes kenkä kastua missä sitten kisassa crossikin istui mahasta kiinni asti... Seuraavaan kertaan ollaan viisaampia. Ja väylät leveämpiä. Montenegron kisa tuoksahtaa vauhdikkaalle kun paikkakin taittaa olla vauhtilajeille enemmän suunniteltu... |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
www.OFFROADOULU.com |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Itselle tuli mieleen lähtötilanne ja etenkin juoksulähdöt joissa järjestäjän on mahdoton tarkistaa vyöt. Lannevyöhän tässä on nopein kun taas nelipistevöissä menee aikaa hullunlailla. Ehdottaisin lähtöön turvavöiden tarkistamisen ennen starttipistoolia. Se olisi ihan itsestä kiinni minkä tyyppisillä vöillä lähtee radalle.
Luokituksen kanssa on tällä osallistujamäärällä vaikeaa saada ns. Puudeliluokkaa järjestettyä mikä saattaisi nostaa osallistujamäärää. Monellehan taitaa olla osallistumisen kompastuskivenä kontaktit mitkä lajissa ovat sallittuja. Miltä kuulostaa törmäysrangaistus tai luokka jossa törmääminen on ehdottomasti kielletty??? |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ei tuo officrossi täällä länsirannikolla ainakaan kovin kova kontaktilaji ole, viimeksi meille tuli Peten kanssa pieni kontakti, Pete meni edellä ja jäi jumiin, minä tulin perässä mutta pakitin kun näin että Pete alkaa pakittamaan. Sitten jäin akselista kantoon kiinni ja Pete ei saanut pysähtymään ihan ajoissa ja autot hiukan hipaisivat toisiaan. Eli ei oikein mainittavaa kontaktia.
Kyllä se tietenkin ainakin käyttöpelissä harmittaa jos tulee osumia mutta minkä vahingolle voi. Yleinen käytäntö voisi olla että ei törmäillä ja viimeiseen asti pyritään välttämään kontaktit, väistämällä tai jarruttamalla. Tahallisesta törmäilystä voisi seurata suorituksen hylkääminen. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Norjan Officrossisäännöt |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Omat officrossikokemukset kilpailijana ollessa rajoittuu alkuperäiseen heinolan kisaan ja siltä pohjalta Oulun kisoissa lähdöstä pyrittiin tekemään vähemmän kaoottinen.
Heinolassahan lähtöjärjestys selvisi aika-ajonperusteella, sitten autot kahteen jonoon vierekkäin josta lähtö ja suoraan pullonkaulaan.. Oulussa lähtöjärjestys arvottiin silleesti että kilpailijat saivat vetää nipusta itselleen kisanumeron ja lähtö numerojärjestyksessa peräkkäin. Lähtö tapahtui jokkisradan pääsuoralta joten oli tilaa arpoa ohitusta jos oli tarvetta. Ainakin auton mitta taisi olla hajurakoa kilpailijoiden välillä ennen lähetystä.
__________________
www.OFFROADOULU.com |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Itselle tuli mieleen lähtötilanne ja etenkin juoksulähdöt joissa järjestäjän on mahdoton tarkistaa vyöt. Lannevyöhän tässä on nopein kun taas nelipistevöissä menee aikaa hullunlailla. Ehdottaisin lähtöön turvavöiden tarkistamisen ennen starttipistoolia. Se olisi ihan itsestä kiinni minkä tyyppisillä vöillä lähtee radalle.
Luokituksen kanssa on tällä osallistujamäärällä vaikeaa saada ns. Puudeliluokkaa järjestettyä mikä saattaisi nostaa osallistujamäärää. Monellehan taitaa olla osallistumisen kompastuskivenä kontaktit mitkä lajissa ovat sallittuja. Miltä kuulostaa törmäysrangaistus tai luokka jossa törmääminen on ehdottomasti kielletty???[/QUOTE] Vakioluokka jossa kosketukset ehdottomasti kielletty, koetetaan myös tehdä rata jossa ei autoa saa rikottua, joten voi ajaa palkintojen jaon jälkeen kotiin: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=123510 |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Romurallia tästä ei varmaan kannata tehdä eli kontaktit kiellettty joka luokassa, vahinkojahan sattuu ja sen myös huomaa jos vahingossa kolahtaa. Kaikki ei halua että harrastuskamppeet muistuttaa stenan lavalta kaivettua kampetta.
Mikä on autourheiluun soveltuva kypärä? Tarkoitetaanko tällä termillä FIA hyväksyttyä pottaa? Mikähän laji keksitään seuraavaksi kun tähän kehitetään niin kovat säännöt että porukat lopettaa ajamisen. vrt. suunnistus. ![]() ![]() ![]() ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Kontaktit eivät ole tietenkään suotavia missään luokassa, tuossa vakioluokassa sitä vaan painotetaan vielä enemmän jotta uskaltaisi siisteillä käyttiksilläkin lähteä mukaan.
Tähään lajiin soveltuu kypärä joka suojaa päätä, eiköhän se riitä luokitusten puolesta toistaiseksi. Yritetään pitää laji rentona ja hauskana sääntöjen ym puolesta, mutta turvallisuudesta ei kannata lähteä tinkimään. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Trial säännöt 2013!! Säännöt julkaistu! | tare | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 18.03.2013 23:05 |
Myyty V8- LJ 70 vaikka OffiCrossiin kilpuriksi tai Trialiin | hoojii | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 28.11.2011 17:59 |
säännöt | mersuonkiva | Ongelmia palstalla? Kysyttävää ylläpidolta? | 3 | 25.03.2009 21:48 |
Rakentelu säännöt | pjkorkko | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 11.02.2006 12:31 |