![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
alemmassa oon joskus yhtä letukkaa käyttänyt aikoinaan, nykyään käyn aina täällä oman kylän yrittäjän luona. r12 sä et saa enää mistään muta korvaava aine on olemassa mitä laittaa ettei tarvi vaihtaa kaikkia kuivaimia ja tiivisteitä ja laittaa heikompaa r134:sta sinne...
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
__________________
-MMC- |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Soittelin ensin Tampereen Autokylmään ja sanoivat et pitää uusia kuivain ja täyttää korvaavalla aineella, hinta-arvio 200€ + osat ![]() Seuraavaksi soittelin tuonne Rytarin mainitsemaan Ylöjärven instrumenttihuoltoon, niin sanoivat et tuupataan vaan lisää kylmäainetta pullosta järjestelmään ja homma ok! Kuulemma jenkkivehkeiden letkut kestää tätä heidän korvaavaa ainetta hyvin, mutta joidenkin eurooppalaisten kanssa on ongelmia. Hinta-arvio 10-50€ samalla vois tuon käyttis WJ:n järjestelmän huollattaa Eli Rytarille paljon kiitoksia vinkistä!
__________________
-MMC- |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Niin, kuten tuolla ylläkin totesin niin r134a:ta varten pitäisi vaihtaa vähintään kuivain ja käytännössä myös letkut/ tiivisteet, sekä laitteiston huoltoventtiilit (ovat erilaiset R12 ja R134a systeemeissä). Letkut siksi, koska R134a pienimolekyylisenä tulee ainakin osasta R12- aineelle suunnitelluista letkuista ja tiivisteistä läpi. Samoiten R12 ja R134a voiteluöljyt eivät ole yhteensopivia. Jenkeistäkin on kommentoitu että myös amerikkalaisten R12- järjestelmien letkuista tulee R134a liikaa läpi.
Ja tuo R409A on yksi niistä korvaavista aineista, mutta niitä on muutamia muitakin. Niiden pitäisi toimia R12 laitteistoissa suoraan, joskin täyttöä saattaa tarvita hieman useammin. R12 oli kylmäaineena muutoin hitosti parempi kuin nykyiset, mutta sattuu vain olemaan ilmakehälle aika paha aine.. Nuo R12 korvaavat aineet on lähinnä teollisuuskäyttöön, joten eipä noita firmojakaan siksi paljoa ole joista kuluttajille ainetta tarjotaan.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 23.04.2014 14:47 |
|
#5
|
||||
|
||||
Tahtoo kylmää ilmaa...
Kellään kokemusta/tietoa pks firmoista, joista löytys kunnon aineet ilmastointiin...?
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti. ![]() Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95. Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66 Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98 MYYTÄVÄNÄ: https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912 |
|
#6
|
|||
|
|||
pyöränmutterit
Tarttis käydä ostaan lisää pyöränmuttereita, mutta mikä kierre 89-90 XJ ssä mahtaa olla?
__________________
-MMC- |
|
#7
|
||||
|
||||
|
puoli tuumaa mun muistin mukaan
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
Killing time is not murder |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Miten VM 2,5TD lisätään syöttöä kun on sähköohjatulla syöttöpumpulla.
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. | 754 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.09.2010 09:10 |
| Taasen jeep xj kysymyksiä | NORT | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.12.2009 09:09 |
| Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.09.2008 11:40 |
| Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) | SuurSyömäri | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 23.11.2005 19:59 |
| Jeep Wrangler kysymyksiä | Tepa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.01.2004 14:13 |