Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.03.2014, 01:23
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Varosen Pappa Näytä viesti
Onko kellään nakata Perän kiristys momentteja laakeripukeille ja pinionin mutterille?

Minkälainen hammasvälys ois ok??

laakeripukit 47-68nm...

pinionin mutteri vaatii sitte krymppiholkista riippuen 200-600nm momenttia, oikea kireyshän mitataan pinionin pyörityksen momentista joka taasen on melko pieni, 1.7-3.4 nm

hyväväly riippuu välityksestä, uuden välityksen kyljessä on usein välys ilmoitettu ja kosketuksen mukaan sitte pelataan, käytetyn kanssa kannattaa, jos pystyy ennen purkua katsomaan mikä siellä on ja sitte taas pelataan vähän mutu tuntumalla sen mukaan miltä se näyttää kun ei niistä aina saa selvää kuvioo aikaseksi, yleensä se välys on jossain .15-.20 tienoilla noissa kolmekymppisissä...


Viimeksi muokannut Rytari : 28.03.2014 11:12
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.03.2014, 07:37
Varosen Pappa Varosen Pappa ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.01.14
Sijainti: Perämeri
Viestit: 64
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
laakeripukit 47-68nm...

pinionin mutteri vaatii sitte krymppiholkista riippuen 200-600nm momenttia, oikea kireyshän mitataan pinionin pyörityksen momentista joka taasen on melko pieni, 1.7-3.4 nm

hyväväly riippuu välityksestä, uuden välityksne kyljessä on usein välys ilmoitettu ja kosketuksen mukaan sitte pelataan, käytetyn käanssa kannattaa jos pystyy ennen purkua katsomaan mikä siellä on ja sitte taas pelataan vähän mutu tuntumalla sen mukaan miltä se näyttää kun ei niisät aina saa selväää kuvioo aikaseksi, yleensä se välys on jossain .15-.20 tienoilla noissa kolmekymppisissä...
Ei tässä ole krymppiä ollenkaan, shimmeillä säädetään laakerit sopiviksi. Vanha välitys, joka oli sen verran pielessä ettei tarvinut mittailla purkuvaiheessa.

Pittääpä lähtä tekemään shimmijumppaa, illalla ollaan taas paljon viisaampia.

Kiitos suomenkielisistä tiedoista, tuo lontoo ei taho meikäläiseltä taipua.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.03.2014, 20:39
Varosen Pappa Varosen Pappa ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.01.14
Sijainti: Perämeri
Viestit: 64
Question

Perä kasattu ja jeeppi liikkuu. Eihän tuo mitään rakettitekniikkaa ollu, ajatuksen kanssa ja iliman kiirettä.

Hammasvälys tuli n.0.15mm.

Pinionin laakerien tiukkuuden kanssa tuli puntaroitua tovi, Arveluttaa että tuliko liian tiukka mutta ei se kestäny 0,05 shimmiä väliin lisätä, jäi löysäksi muuten. Lämpenee laakerin kohalta 15km ajolla melko lämpimäksi, ei kumminkaan kättäpolta.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 15:34 (GMT +2).