Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #11  
Vanha 22.04.2014, 09:40
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.535
Perusasetus

Päivitellääs tätäkin pikkasen. Öljynvaihtoa suunnittelin koneeseen ja amerikantyyliin öljypohjassakin lukee valussa että öljynvaihto vain ammattilaisen toimesta ja korjaamokäsikirja käteen yms että voi onnistua.

No eipä siinä muuta ole kuin proppu etureunassa ja pohjahan on hieman taaksepäin kallellaan ja kone tässä tapauksessa ehkä vielä lisää takakenossa, niin eipä sitä meinannu saada tarpeeks nenilleen että kaikki öljy valuis ylos. Takapää niin ylös kuin saa normi isoilla pukeilla akselin alle ja edestä pyörät pois ja tunkeilla niin alas kuin tulee... Sitten oli ö-pohja hieman etukenossa.




Pitää kyllä kokeilla ens kerralla imaista öljytikun reijästä ensin kaikki mitä tulee ja sitten valuttaa loput propun kautta ja kattoo paljonko sinne on jäänyt. Vähän isot talkoot pelkkään öljyn vaihtoon.


Sit piti laittaa tollasta muodikasta oranssia etu akselin "knucklea", mitä lie suomeks noi osat.













Noi on aika paljon paksummat tuolta ylhäältä, mihin tulee ylimääräistä rasitusta tuon high steerin takia. Ja saa viidennen kiinnityspultin tolle kääntövarrelle, mikä tuo lisää väännön kestoa tolle. Varsinkin jos käytetään hydraulisylinteriä lisätehostuksena niinkuin tässäkin, niin noi on suositeltavat jos offailee isoilla renkailla. No kestihän nuo vanhatkin toistaiseksi ja ehjänä irroitettiin, mutta jos tommosen rikkois mettään, niin olishan se melkoinen talkoo saada auto pois mettästä ja sitten vielä korjattua.

Sit tulis pidempää jarruletkua kun meinas äärijoustoissa olla letkut pinkeenä, vanin letku näytti olevan semmosen 10cm pidempi. Jos se riittäis. Ja uutta palaa jarruihin, aika kauan noi levyjarruromut kestää kurassa ajelua verrattuna rumpujarruihin. Eka kerta kun paljoja vaihtelen tähän autoon.
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (1 jäsentä and 2 vierasta)
H&K

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
blazer 6.2d Tekniikka & Jutustelu 6 27.08.2007 20:24
M/V: Blazer k5 K5 O/M/V Ajoneuvot 1 16.06.2007 20:32
O: BLAZER O/M/V Muut 3 23.01.2005 14:19
M:Blazer 6,2D ari O/M/V Muut 0 16.02.2004 19:26
m blazer k5 O/M/V Muut 0 11.02.2003 16:37


Sivu luotu: 10:51 (GMT +2).