![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Drift!Ootsä lantikka kokeillu driftaa tän tasosilla laitteilla..? ![]() ![]() Laita video kun sä vetäset jonku liikenneympyrän dukes of hazzard tyyliin sillä crew cabilla, niin mä lupaan harkita. ![]() ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Nii camolla vedetty ruisingissakin 4x4 driftii ![]() ![]() ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Päivitellääs tätäkin pikkasen. Öljynvaihtoa suunnittelin koneeseen ja amerikantyyliin öljypohjassakin lukee valussa että öljynvaihto vain ammattilaisen toimesta ja korjaamokäsikirja käteen yms että voi onnistua.
No eipä siinä muuta ole kuin proppu etureunassa ja pohjahan on hieman taaksepäin kallellaan ja kone tässä tapauksessa ehkä vielä lisää takakenossa, niin eipä sitä meinannu saada tarpeeks nenilleen että kaikki öljy valuis ylos. Takapää niin ylös kuin saa normi isoilla pukeilla akselin alle ja edestä pyörät pois ja tunkeilla niin alas kuin tulee... Sitten oli ö-pohja hieman etukenossa. Pitää kyllä kokeilla ens kerralla imaista öljytikun reijästä ensin kaikki mitä tulee ja sitten valuttaa loput propun kautta ja kattoo paljonko sinne on jäänyt. Vähän isot talkoot pelkkään öljyn vaihtoon. Sit piti laittaa tollasta muodikasta oranssia etu akselin "knucklea", mitä lie suomeks noi osat. Noi on aika paljon paksummat tuolta ylhäältä, mihin tulee ylimääräistä rasitusta tuon high steerin takia. Ja saa viidennen kiinnityspultin tolle kääntövarrelle, mikä tuo lisää väännön kestoa tolle. Varsinkin jos käytetään hydraulisylinteriä lisätehostuksena niinkuin tässäkin, niin noi on suositeltavat jos offailee isoilla renkailla. No kestihän nuo vanhatkin toistaiseksi ja ehjänä irroitettiin, mutta jos tommosen rikkois mettään, niin olishan se melkoinen talkoo saada auto pois mettästä ja sitten vielä korjattua. Sit tulis pidempää jarruletkua kun meinas äärijoustoissa olla letkut pinkeenä, vanin letku näytti olevan semmosen 10cm pidempi. Jos se riittäis. Ja uutta palaa jarruihin, aika kauan noi levyjarruromut kestää kurassa ajelua verrattuna rumpujarruihin. Eka kerta kun paljoja vaihtelen tähän autoon. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Paljonkos knucklessa on "kyljistä" seinämä vahvempi kuin alkuperäisissä? Äkkiseltään kuvista katsoen siinäkin on jokunen milli eroa, nuo kait pitäisi olla aika lailla vahvimmat mitä markkinoilta löytyy D60:een?
Vai ei ole Chevyn insinööri osannut suunnitella öljyproppua oikeaan kohtaan.. eikö saa porattua öljypohjaan uutta reikää ja kierteytettyä niin, että saisi tiiviiksi ja kaikki öljyt ulos?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
On ne aika reilusti paksummat seinämät, varsinkin etureunassa liki tuplat ja erityisesti kääntövarren rasitukset otettu huomioon lisävahvikkeilla. Näkyy kuvistakin, livenä tietty paremmin.
Jos löydän tallilta vaa'an, niin vois punnata paljonko on tavaraa tullut lisää, toisen puolen osat on vielä irrallaan. Moottori lienee ollu vetessä eri asennossa ja mullahan on jousitus perästä aika matala, eli auton perusasento on vähän keuliva. Siks se ölppä ei valu kunnolla mun asennuksessa. Ohessa kuva pohjasta aukaistuna. Ei onnistu millään tikun kautta imeminen. Tyhjennysproppuhan näkyy ton irroitetun alaosan etureunassa keskellä (oikealla) ja vas reunassa olis alin kohta. On kyllä monimutkainen pohja, pitäis olla hyvä öljyn kontrolli eri tilanteissa. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Tällekkin jotain tehty pitkästä aikaa. Takajarrut vähän laahas ku männät oli jumissa, no sai ne vielä liikkelle mutta ilmausnippa oli aikanaan menny poikki ja korvatu tavan 10mm pultilla ja muutenkin oli ihan herskaset noi satulat. Liki palojen hinnalla (suomesta) tuli jenkeistä uudet satulat palojen ja pulttien kera!
Nyt kelpaa taas jarrutella. Kiitos kuvasta Sampalle! |
#7
|
|||
|
|||
![]()
asiasta kukkaruukkuun mikä lukko sulla muuten on etuperässä?
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 5 (1 jäsentä and 4 vierasta) | |
veijon-esso |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
blazer 6.2d | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 27.08.2007 20:24 | |
M/V: Blazer k5 | K5 | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 16.06.2007 20:32 |
O: BLAZER | O/M/V Muut | 3 | 23.01.2005 14:19 | |
M:Blazer 6,2D | ari | O/M/V Muut | 0 | 16.02.2004 19:26 |
m blazer k5 | O/M/V Muut | 0 | 11.02.2003 16:37 |