![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() kärcherin pesureihin saa vissiin ihan kaupasta valmiita viemärin aukaisu letkuja, peräti motonet esim
__________________
t5 portteri -07 mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Pesun jälkeen kunnollinen kuivaus , myös sieltä sisältä ! Mää tein sellasen kokotailin jossa oli noin 2 osaa kotelosuojaa , 1 osa peräöljyä ja 1 osa tervaa ( kaikki mitä teet , tee tervalla ...vaari anto tälläsen ohjeen joskus ) Syy miksi tälläsin tohon tervaa , niin muistelen jostain lukeneeni että sillä on hyvät ryömimisominaisuudet ...voin olla mettässäkin ! Nii ja sit parkkihallissa haisee "nostalgia " ![]() Pikkasen kun tota seosta lämmitti , peitti ilmastointiteipillä ylimääräset reijä rungosta , kaato reilusti runkoaisojen sisään ja ei muuta tulppaa perään . Ja sitte rungon keiputusta puoleta toisella , katolleen ja taas alusta uudestaan ... Lopuksi valutti ylimääräset pois astiaan...jos viittii ...valuu kyllä ittestään parkkikselle vielä viikojenkin päästä ... |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Terva tekee sellaisen jännän että se suoja-ainekalvo alkaa halkeilemaan aikaa päälle, kokeiltu juttu. Samaan tapaan kuin tervattu puuveneen kylki, se terva alkaa lohkeilla joittenkin vuosien päästä kun haihtuvat ainekset poistuu.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Itse epäilen, että runkopalkkeja on vaikea käsitellä täydellisesti sisäpuolelta koska rungon ulkoa päin maalaamisessa ja hiekkapuhaltamisessakin tarvii nähdä mitä tekee.
Siksi yksi lähestymistapa on, että kehittää pesun tarpeeksi hyvin toimivaksi/helpoksi ja pesun ja kunnon kuivumisen jälkeen lisäilee sinne sitten kotelosuojaa. Jos olisi joku tähystyslaite käytössä, voisi silmämääräisellä havainnoinnilla sanoa kuinka usein käsittely on syytä uusia. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Toi kotelosuoja ja öljyt pitää tervan notkeena , ei varmaankaan mailman tappiin ...toki toi pesu pitää suorittaa vahintään joka kevät . "aktiivikäytössä" jopa useampi kerta kesässä ![]() Ideana mulla ainakin oli että sais mahdollisimman helpolla suojattua rungon sisältä ![]() ![]() Kotelosuojassa oli mulla ongelmana sen levittäminen ...ei yksinään ollu tarpeeksi juoksevaa,että olis saatu kaatamalla rungon sisään ja pyörittelemällä leviään lähes joka paikkaan siä rungossa . Mutta muitakin ideoita olis kyllä hyvä kuulla ... ![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Onpa noilla tehtaan kotelosuojillakin eroa. Tectyl Ml taisi olla sellaista joka kuivahtaa melko nopeasti, eli esim ovien sisään passelia, ei haise kauaa. Dinitrolin vastaava pysyy märkänä pitkään ja voisi olla siis palkin sisään passeli. Aikanaan sillä vetelin Bj:n sisäkoteloita ja haisivat ainakin pari kuukautta.
Nämä tiedot siis yli kymmenen vuoden takaa. Tuoreempiakin kokemuksia varmasti kentältä löytyy. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Kotelosuojaaineita on sekä vahapohjaisia ja öljypohjaisia, vahapohjainen jäsähtää melko nopeesti siihen mihin ruiskutettu, öljypohjainen kotelosuoja on sitten parempaa ns. imeytymään sinne metalliin ja ruosteeseen.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Mites olis ihan perus jäteöljy vaikka ripauksella tectyliä? Onko mitään suojausominaisuuksia? Väitän että olis...
__________________
Mersumies. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Äänieristys massaa konehuoneeseen | Mase | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 03.04.2012 12:08 |
Ostetaan Runkopalkkien hitsaus | Discovery | O/M/V Muut | 1 | 14.06.2011 19:17 |
Ostettu Ilmapussit kierrejousien sisään | Rompe1 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 09.07.2009 20:56 |
ei pääse sisään | Rekisteröimätön | Ongelmia palstalla? Kysyttävää ylläpidolta? | 1 | 15.02.2009 18:25 |
Mutaa runkopalkkien sisällä? | Paavo | Tekniikka & Jutustelu | 29 | 08.11.2004 09:37 |