![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Ihan hyvin voi hojolla käydä räppäilemässä ilman iskareita. Itekkin ajelin soa-hojolla puoli kesää ilman takaiskareita, kun putos koko iskareiden kiinnityspalkki. Eihän siitä mihinkään aavikkoralliin ole ilman iskareita, mut hyvin sillä hissukseen möyrii menemään metikössä ja tiellä. Ainut, mitä kannattaa tarkkailla, ettei riiput pääse kääntymään ympäri maksimi ulosjoustossa, kun iskari ei ole rajoittamassa. Mulla pari kertaa edestä käänty riiput ympäri, kun etuiskarit katkes. btw, katsastusaseman iskaritesterikään ei HJ:ssa huomaa, onko paikoillaan iskareita vai ei. Kerran vein hojon leimalle, ja testeri anto tasasesti 70% joka puolelle autoa. Takana oli ehjät iskarit, mut edessä oli molemmilla puolin murtunu alapää irti tikusta. Eikä muuten tuossa A45-sisussakaan ole takana iskareita ollenkaan...
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ja kyllä se murroksille ja muillekin vetovehkeille tekee hallaa ku ruovituksessa rengas pomppii ku kumipallo
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Iskareiden kanssa on pitempi ilo ei niitä turhaan ole laitettu.
Tietysti, jos tarkoitus on ajaa Hojo loppuun niin siitä vaan! |
#4
|
||||
|
||||
![]() iskarit
Selvä see et niita sinne vaan ilon takia ole laittetty,on kyllä hojossa aika pitkat kaasuiskarit pidasko koitta muutta iskareiten kinnituspailkkoja,pidempia iskareita ei lompakko lupa nyt osta, kun on muita tärkempia ostoksia
|
#5
|
||||
|
||||
![]() no joo, vähän ohi aiheesta...
Proto-sisussa ei ole takana iskareita tehtaan jäljiltä.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Niin, olikos tässä akselin liikevaraan tehty parannuksia?
Pitempää norraa, revolveri sakkelia ? ![]() Kun Toyotat ei ole tuttuja, niin tuleeko iskarin alapää niin alas, että maavaraa saisi kiinnityspaikkojen muutoksella lisää? Hieman vaivan näköä, niin paranee ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Toinen hyöty on, että koneessa näkee vähän missä painoissa liikutaan. Ajaminen oikeissa olosuhteissa on ollut yksi parhaita tapoja testata iskunvaimennuksen toimimista! |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Pitkässä bertassa jossa oli 9 lehteä takana ei ainakaan siinä päässä ollut mitään merkitystä oliko iskarit vanhat, uudet tai oliko niitä ollenkaan siellä. Ei väliä oliko kuormaa tai ei.
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Etuiskarit on kanssa liian lötköt, mutta se johtunee niiden kuluneisuudesta. |
#10
|
||||
|
||||
![]() iskarit
missa päin asut ,voin sulle testauksen lainata iskareita,jos vaan kiinnosta
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
RASOR |
#12
|
||||
|
||||
![]() iskarit
Katsastus konttorille mulle asia pole,jousien puslat on joku keltaiset,möys niin perkelen jäykkaat,ehkä nee pidais vaihta pehmemmiin ja revolveririiput taakse
|
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
kolmas "hyöty" on se, että se hakkaa löysät sulakkeet irti pesistään ![]()
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ainakin niiden iskaristestikoneiden röykytys on ollut niin vaatimatonta ettei se varsinaisesti kunnolla valota missä kunnossa on iskunvaimennus - jos vehje tekisi yhtä isoja ja voimakkaita liikkeitä kuin tiessä ja maastossa, ehkä tulisi selvempiä tuloksia. |
#15
|
||||
|
||||
![]() iskarit
Ei se iskaritesteri todista oikeasti mitään ,offikäytöselle vehkella on perstunnetus jo monien vaihtoehtojen koittaminen kaikkeen parasta ,jos ei toimi sit muuttetaan jotain ja koittettaas taas.
|
#16
|
||||
|
||||
![]()
No, jos oikeesti hyvän alustan haluaa, nii unohtaa tavalliset iskarit kokonaan, ja laittaa esim. foxin lisäsäiliölliset tikut. Sen jälkeen voi syöttää monttusella uralla ihan oikeesti kovaa.
|
#17
|
||||
|
||||
![]()
Mulla ei nivelriipukkeista ainakaan ollu mainittavaa hyötyä kun jouset ei suostunut kiertymään joustoissa vaikka oli kevennetyt, sitten laitoin uudet kumipuslat ja ne hajos heti juuri tuossa jousen kiertymisessä.
Nyt kovat puslat ja kovat riiput, iskunvaimennuksen puute ei ole vaivannut kun lehtiä ei viitsi rasvailla tarpeeksi usein. Lehtialustan puutteet joutuu hyväksyyn tai heittää ne vallan romukuormaan.. Kun tein uusille iskareille kiinnikkeet niin kolme niistä ratkesi koeajolla, en huomannut yhtään koska hajosivat.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Poistettu *pois* | Heering80 | O/M/V Muut | 1 | 11.12.2013 23:06 |
Ostetaan Pois | mara90 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 14.10.2013 20:35 |
Myyty Pois | mara90 | O/M/V Muut | 0 | 11.09.2013 19:26 |
Myyty Pois | mara90 | O/M/V Muut | 5 | 14.05.2013 18:09 |
Myyty pois | popo99 | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 07.12.2008 23:56 |