Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.04.2014, 13:41
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Ihan hyvin voi hojolla käydä räppäilemässä ilman iskareita. Itekkin ajelin soa-hojolla puoli kesää ilman takaiskareita, kun putos koko iskareiden kiinnityspalkki. Eihän siitä mihinkään aavikkoralliin ole ilman iskareita, mut hyvin sillä hissukseen möyrii menemään metikössä ja tiellä.
Ainut, mitä kannattaa tarkkailla, ettei riiput pääse kääntymään ympäri maksimi ulosjoustossa, kun iskari ei ole rajoittamassa. Mulla pari kertaa edestä käänty riiput ympäri, kun etuiskarit katkes.

btw, katsastusaseman iskaritesterikään ei HJ:ssa huomaa, onko paikoillaan iskareita vai ei. Kerran vein hojon leimalle, ja testeri anto tasasesti 70% joka puolelle autoa. Takana oli ehjät iskarit, mut edessä oli molemmilla puolin murtunu alapää irti tikusta.

Eikä muuten tuossa A45-sisussakaan ole takana iskareita ollenkaan...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.04.2014, 15:36
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Ja kyllä se murroksille ja muillekin vetovehkeille tekee hallaa ku ruovituksessa rengas pomppii ku kumipallo
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.04.2014, 15:47
Fruehauf-CJ Fruehauf-CJ ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.05
Sijainti: Rämpsälä, Finland.
Viestit: 605
Perusasetus

Iskareiden kanssa on pitempi ilo ei niitä turhaan ole laitettu.

Tietysti, jos tarkoitus on ajaa Hojo loppuun niin siitä vaan!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.04.2014, 16:12
sull45:n Avatar
sull45 sull45 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 31.05.12
Sijainti: Alastaro
Viestit: 556
Perusasetus

iskarit


Selvä see et niita sinne vaan ilon takia ole laittetty,on kyllä hojossa aika pitkat kaasuiskarit pidasko koitta muutta iskareiten kinnituspailkkoja,pidempia iskareita ei lompakko lupa nyt osta, kun on muita tärkempia ostoksia
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.04.2014, 16:25
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.327
Perusasetus

no joo, vähän ohi aiheesta...


Proto-sisussa ei ole takana iskareita tehtaan jäljiltä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.04.2014, 17:22
Fruehauf-CJ Fruehauf-CJ ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.05
Sijainti: Rämpsälä, Finland.
Viestit: 605
Perusasetus

Niin, olikos tässä akselin liikevaraan tehty parannuksia?
Pitempää norraa, revolveri sakkelia ?


Kun Toyotat ei ole tuttuja, niin tuleeko iskarin alapää niin alas, että maavaraa saisi kiinnityspaikkojen muutoksella lisää?

Hieman vaivan näköä, niin paranee
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.04.2014, 17:36
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.011
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
btw, katsastusaseman iskaritesterikään ei HJ:ssa huomaa, onko paikoillaan iskareita vai ei. Kerran vein hojon leimalle, ja testeri anto tasasesti 70% joka puolelle autoa. Takana oli ehjät iskarit, mut edessä oli molemmilla puolin murtunu alapää irti tikusta.
Mä en ole katsastusaseman iskaritestikoneesta huomannu paljon muuta hyötyä kuin ehkä silloin jos vaikka erilisjousitettua etu- tai takpyöräntuentaa testataan ja tulee toisella puolella eri tulos.

Toinen hyöty on, että koneessa näkee vähän missä painoissa liikutaan.

Ajaminen oikeissa olosuhteissa on ollut yksi parhaita tapoja testata iskunvaimennuksen toimimista!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.04.2014, 18:44
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

Pitkässä bertassa jossa oli 9 lehteä takana ei ainakaan siinä päässä ollut mitään merkitystä oliko iskarit vanhat, uudet tai oliko niitä ollenkaan siellä. Ei väliä oliko kuormaa tai ei.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 19.04.2014, 20:06
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.011
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bj45lava Näytä viesti
Pitkässä bertassa jossa oli 9 lehteä takana ei ainakaan siinä päässä ollut mitään merkitystä oliko iskarit vanhat, uudet tai oliko niitä ollenkaan siellä. Ei väliä oliko kuormaa tai ei.
Mulla kanssa ollut jos jonkinlaista lehtijousivehjettä. Tässä Hiluxissa kanssa tietysti lehdet takana ja tuntus jos on vähän enempi kuormaa, lehtijousten ja vielä melko vähän ajettujen Monroe 4x4 Adventure iskarien vaimennus ei oikein riitä ja minun mielestä iskareja sais olla lehtijousista huolimatta vaikka tuplat kun ajelee maaseudun teitä, joissa jos jonkinlaisia heittoja.

Etuiskarit on kanssa liian lötköt, mutta se johtunee niiden kuluneisuudesta.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 19.04.2014, 20:13
sull45:n Avatar
sull45 sull45 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 31.05.12
Sijainti: Alastaro
Viestit: 556
Perusasetus

iskarit


missa päin asut ,voin sulle testauksen lainata iskareita,jos vaan kiinnosta
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 19.04.2014, 18:55
Mutis:n Avatar
Mutis Mutis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 08.04.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 1.176
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Mä en ole katsastusaseman iskaritestikoneesta huomannu paljon muuta hyötyä kuin ehkä silloin jos vaikka erilisjousitettua etu- tai takpyöräntuentaa testataan ja tulee toisella puolella eri tulos.

Toinen hyöty on, että koneessa näkee vähän missä painoissa liikutaan.

Ajaminen oikeissa olosuhteissa on ollut yksi parhaita tapoja testata iskunvaimennuksen toimimista!
Mun pösöstä alkuaikoina sanottiin, että täytynee ensivuodeksi vaihtaa takapään iskarit. Mitään vikaa ei ole vielä seitsemän vutta myöhemminkään. Käynyt välillä mielessä, että ravistellaanko sillä testerillä vaan niveliä "auki" jotta mahdolliset vialliset näkyisi paremmin nosturilla.
__________________
RASOR
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 19.04.2014, 19:06
sull45:n Avatar
sull45 sull45 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 31.05.12
Sijainti: Alastaro
Viestit: 556
Perusasetus

iskarit


Katsastus konttorille mulle asia pole,jousien puslat on joku keltaiset,möys niin perkelen jäykkaat,ehkä nee pidais vaihta pehmemmiin ja revolveririiput taakse
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 19.04.2014, 21:12
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Mä en ole katsastusaseman iskaritestikoneesta huomannu paljon muuta hyötyä kuin ehkä silloin jos vaikka erilisjousitettua etu- tai takpyöräntuentaa testataan ja tulee toisella puolella eri tulos.

Toinen hyöty on, että koneessa näkee vähän missä painoissa liikutaan.

Ajaminen oikeissa olosuhteissa on ollut yksi parhaita tapoja testata iskunvaimennuksen toimimista!

kolmas "hyöty" on se, että se hakkaa löysät sulakkeet irti pesistään
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 20.04.2014, 10:11
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.011
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
kolmas "hyöty" on se, että se hakkaa löysät sulakkeet irti pesistään
Ehkä se ravistelee hereille uneliaat katsastusmiehet!

Ainakin niiden iskaristestikoneiden röykytys on ollut niin vaatimatonta ettei se varsinaisesti kunnolla valota missä kunnossa on iskunvaimennus - jos vehje tekisi yhtä isoja ja voimakkaita liikkeitä kuin tiessä ja maastossa, ehkä tulisi selvempiä tuloksia.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 20.04.2014, 13:14
sull45:n Avatar
sull45 sull45 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 31.05.12
Sijainti: Alastaro
Viestit: 556
Perusasetus

iskarit


Ei se iskaritesteri todista oikeasti mitään ,offikäytöselle vehkella on perstunnetus jo monien vaihtoehtojen koittaminen kaikkeen parasta ,jos ei toimi sit muuttetaan jotain ja koittettaas taas.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 20.04.2014, 20:30
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

No, jos oikeesti hyvän alustan haluaa, nii unohtaa tavalliset iskarit kokonaan, ja laittaa esim. foxin lisäsäiliölliset tikut. Sen jälkeen voi syöttää monttusella uralla ihan oikeesti kovaa.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 08.05.2014, 23:43
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Mulla ei nivelriipukkeista ainakaan ollu mainittavaa hyötyä kun jouset ei suostunut kiertymään joustoissa vaikka oli kevennetyt, sitten laitoin uudet kumipuslat ja ne hajos heti juuri tuossa jousen kiertymisessä.
Nyt kovat puslat ja kovat riiput, iskunvaimennuksen puute ei ole vaivannut kun lehtiä ei viitsi rasvailla tarpeeksi usein.
Lehtialustan puutteet joutuu hyväksyyn tai heittää ne vallan romukuormaan..

Kun tein uusille iskareille kiinnikkeet niin kolme niistä ratkesi koeajolla, en huomannut yhtään koska hajosivat.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Poistettu *pois* Heering80 O/M/V Muut 1 11.12.2013 23:06
Ostetaan Pois mara90 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 14.10.2013 20:35
Myyty Pois mara90 O/M/V Muut 0 11.09.2013 19:26
Myyty Pois mara90 O/M/V Muut 5 14.05.2013 18:09
Myyty pois popo99 O/M/V Ajoneuvot 5 07.12.2008 23:56


Sivu luotu: 18:10 (GMT +2).