Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   iskarit pois (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=123299)

sull45 19.04.2014 05:24

iskarit pois
 
Moi,kysyisin et jos jättaisin iskarit oleenkan laittamatta,HJ60 ja vain offikäyttonen ,tuleko tapahtuman jotain paha tai onks kellaan kokemusta.Kiitos.

mettäsika 19.04.2014 06:45

Ei siinä mitään maata mullistavaa tapahdu, ja yllättävän hyvin noi vankkuri jouset itsessään vaimentaa pompotusta.
Ei muuta kun otat iskarit pois ja käyt kokeilemassa .... itse kyllä pitäisin ne iskarit siellä mut sehän on makuasia :D

Timo_L 19.04.2014 09:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sull45 (Viesti 1125503)
Moi,kysyisin et jos jättaisin iskarit oleenkan laittamatta,HJ60 ja vain offikäyttonen ,tuleko tapahtuman jotain paha tai onks kellaan kokemusta.Kiitos.

Miksi?

Iskarit on siellä kuitenkin parantamassa ajokäytöstä yhtälailla kadulla kuin metsässäkin. Lehtijouset vaimentaa (varsinkin jos on ruosteiset eikä ole enää lehtien välisistä liukupaloista mitään jäljellä) itsessään kohtalaisesti, mutta kyllä se silti tahtoo pompottaa - ja lisäksi pohjaa turhan herkästi.

Minulla jäi aikanaan Jeepissä (lehtijouset takana) takaiskarit pitkäksi kun nostin iskarikorvakkeet akselilla ylemmäs, ja ennenkuin uudet tuli ajoin hetken ilman niitä. Kyllä sillä ajaa pystyi, mutta huomasi sekä kadulla että tiellä ylimääräisen heilumisen.

ImacInnes 19.04.2014 09:30

Ilman iskareita maastossa.
 
Kyllähän iskarittomalla autolla maastossakin pääsee jos ajelee vaan lähes tasaista ja hiljalleen. mukavasti keihtelevaa menoa.

Maantiellä pystyy paremmin ajamaan ilman iskareita vaan sieläkin rauhallista vauhtia tai peli voi loikkaa töyssystä pomppien metsää ja kuski muuttuu matkustajaksi.

Kun tulee eteen se kallionousu maastossa josta ei pääsekkään tyhjäkäynnillä niin pyörät ruopeavat helposti pomppimaan ja pito samalla häviää.
Iskarin hommahan on estää juurikin pyörän pomppiminen ja näin pyörä om mahdollisimman paljon maasa ja pitoa maksimaalinen määrä etenemiseen.

Ehdottomasti iskarit maastoon ja mitä paremmat sitä enemmän on pitoa.

Ja tämähän on ihan vaan minun mielipiteeni asiasta.

t. Ismo Ämmä

tekniikkamies 19.04.2014 10:09

En ole koskaan huomannut, että auto olis tullut missään käytössä paremmaksi jos iskareista on teho lähtenyt mikä olisi ehkä jollain lailla rinnastettavissa siihen, että ne on pois kokonaan.

Omaan autoon haluisin säädettävät iskarit, jotta voin säätää ne tarpeeksi jäykäksi kun vakioissa ei ole huomioitu rankempaa käyttöä.

Timo_L 19.04.2014 13:04

Haettaisikohan tässä ehkä sitä, että iskarit poistamalla saadaan lisää ulosjoustoa jos on lyhkäset iskarit rajoittamassa..? Mutta tuo ei todellakaan ole hyvä ratkaisu, kyllä ne iskarit siellä alustassa on ihan hyvästä syystä. Jos ei iskareissa pituus riitä niin sitten kaupasta ostamaan pidempiä tai vähintään siirtää iskarin kiinnityspisteitä.

Viipo 19.04.2014 13:41

Ihan hyvin voi hojolla käydä räppäilemässä ilman iskareita. Itekkin ajelin soa-hojolla puoli kesää ilman takaiskareita, kun putos koko iskareiden kiinnityspalkki. Eihän siitä mihinkään aavikkoralliin ole ilman iskareita, mut hyvin sillä hissukseen möyrii menemään metikössä ja tiellä.
Ainut, mitä kannattaa tarkkailla, ettei riiput pääse kääntymään ympäri maksimi ulosjoustossa, kun iskari ei ole rajoittamassa. Mulla pari kertaa edestä käänty riiput ympäri, kun etuiskarit katkes.

btw, katsastusaseman iskaritesterikään ei HJ:ssa huomaa, onko paikoillaan iskareita vai ei. Kerran vein hojon leimalle, ja testeri anto tasasesti 70% joka puolelle autoa. Takana oli ehjät iskarit, mut edessä oli molemmilla puolin murtunu alapää irti tikusta.

Eikä muuten tuossa A45-sisussakaan ole takana iskareita ollenkaan...

hiluvitkutin 19.04.2014 15:36

Ja kyllä se murroksille ja muillekin vetovehkeille tekee hallaa ku ruovituksessa rengas pomppii ku kumipallo

Fruehauf-CJ 19.04.2014 15:47

Iskareiden kanssa on pitempi ilo ei niitä turhaan ole laitettu.

Tietysti, jos tarkoitus on ajaa Hojo loppuun niin siitä vaan!

sull45 19.04.2014 16:12

iskarit
 
Selvä see et niita sinne vaan ilon takia ole laittetty,on kyllä hojossa aika pitkat kaasuiskarit pidasko koitta muutta iskareiten kinnituspailkkoja,pidempia iskareita ei lompakko lupa nyt osta, kun on muita tärkempia ostoksia

sisua45 19.04.2014 16:25

no joo, vähän ohi aiheesta...
 
Proto-sisussa ei ole takana iskareita tehtaan jäljiltä.

Fruehauf-CJ 19.04.2014 17:22

Niin, olikos tässä akselin liikevaraan tehty parannuksia?
Pitempää norraa, revolveri sakkelia ?
http://www.4x4wire.com/jeep/reviews/.../rightside.jpg

Kun Toyotat ei ole tuttuja, niin tuleeko iskarin alapää niin alas, että maavaraa saisi kiinnityspaikkojen muutoksella lisää?

Hieman vaivan näköä, niin paranee :)

tekniikkamies 19.04.2014 17:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Viipo (Viesti 1125566)
btw, katsastusaseman iskaritesterikään ei HJ:ssa huomaa, onko paikoillaan iskareita vai ei. Kerran vein hojon leimalle, ja testeri anto tasasesti 70% joka puolelle autoa. Takana oli ehjät iskarit, mut edessä oli molemmilla puolin murtunu alapää irti tikusta.

Mä en ole katsastusaseman iskaritestikoneesta huomannu paljon muuta hyötyä kuin ehkä silloin jos vaikka erilisjousitettua etu- tai takpyöräntuentaa testataan ja tulee toisella puolella eri tulos.

Toinen hyöty on, että koneessa näkee vähän missä painoissa liikutaan.

Ajaminen oikeissa olosuhteissa on ollut yksi parhaita tapoja testata iskunvaimennuksen toimimista!

bj45lava 19.04.2014 18:44

Pitkässä bertassa jossa oli 9 lehteä takana ei ainakaan siinä päässä ollut mitään merkitystä oliko iskarit vanhat, uudet tai oliko niitä ollenkaan siellä. Ei väliä oliko kuormaa tai ei.

Mutis 19.04.2014 18:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies (Viesti 1125598)
Mä en ole katsastusaseman iskaritestikoneesta huomannu paljon muuta hyötyä kuin ehkä silloin jos vaikka erilisjousitettua etu- tai takpyöräntuentaa testataan ja tulee toisella puolella eri tulos.

Toinen hyöty on, että koneessa näkee vähän missä painoissa liikutaan.

Ajaminen oikeissa olosuhteissa on ollut yksi parhaita tapoja testata iskunvaimennuksen toimimista!

Mun pösöstä alkuaikoina sanottiin, että täytynee ensivuodeksi vaihtaa takapään iskarit. Mitään vikaa ei ole vielä seitsemän vutta myöhemminkään. Käynyt välillä mielessä, että ravistellaanko sillä testerillä vaan niveliä "auki" jotta mahdolliset vialliset näkyisi paremmin nosturilla.

sull45 19.04.2014 19:06

iskarit
 
Katsastus konttorille mulle asia pole,jousien puslat on joku keltaiset,möys niin perkelen jäykkaat,ehkä nee pidais vaihta pehmemmiin ja revolveririiput taakse

tekniikkamies 19.04.2014 20:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bj45lava (Viesti 1125611)
Pitkässä bertassa jossa oli 9 lehteä takana ei ainakaan siinä päässä ollut mitään merkitystä oliko iskarit vanhat, uudet tai oliko niitä ollenkaan siellä. Ei väliä oliko kuormaa tai ei.

Mulla kanssa ollut jos jonkinlaista lehtijousivehjettä. Tässä Hiluxissa kanssa tietysti lehdet takana ja tuntus jos on vähän enempi kuormaa, lehtijousten ja vielä melko vähän ajettujen Monroe 4x4 Adventure iskarien vaimennus ei oikein riitä ja minun mielestä iskareja sais olla lehtijousista huolimatta vaikka tuplat kun ajelee maaseudun teitä, joissa jos jonkinlaisia heittoja.

Etuiskarit on kanssa liian lötköt, mutta se johtunee niiden kuluneisuudesta.

sull45 19.04.2014 20:13

iskarit
 
missa päin asut ,voin sulle testauksen lainata iskareita,jos vaan kiinnosta

pee 19.04.2014 21:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies (Viesti 1125598)
Mä en ole katsastusaseman iskaritestikoneesta huomannu paljon muuta hyötyä kuin ehkä silloin jos vaikka erilisjousitettua etu- tai takpyöräntuentaa testataan ja tulee toisella puolella eri tulos.

Toinen hyöty on, että koneessa näkee vähän missä painoissa liikutaan.

Ajaminen oikeissa olosuhteissa on ollut yksi parhaita tapoja testata iskunvaimennuksen toimimista!


kolmas "hyöty" on se, että se hakkaa löysät sulakkeet irti pesistään :D

tekniikkamies 20.04.2014 10:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 1125654)
kolmas "hyöty" on se, että se hakkaa löysät sulakkeet irti pesistään :D

Ehkä se ravistelee hereille uneliaat katsastusmiehet!

Ainakin niiden iskaristestikoneiden röykytys on ollut niin vaatimatonta ettei se varsinaisesti kunnolla valota missä kunnossa on iskunvaimennus - jos vehje tekisi yhtä isoja ja voimakkaita liikkeitä kuin tiessä ja maastossa, ehkä tulisi selvempiä tuloksia.

sull45 20.04.2014 13:14

iskarit
 
Ei se iskaritesteri todista oikeasti mitään ,offikäytöselle vehkella on perstunnetus jo monien vaihtoehtojen koittaminen kaikkeen parasta ,jos ei toimi sit muuttetaan jotain ja koittettaas taas.

Viipo 20.04.2014 20:30

No, jos oikeesti hyvän alustan haluaa, nii unohtaa tavalliset iskarit kokonaan, ja laittaa esim. foxin lisäsäiliölliset tikut. Sen jälkeen voi syöttää monttusella uralla ihan oikeesti kovaa.

helmapelti 08.05.2014 23:43

Mulla ei nivelriipukkeista ainakaan ollu mainittavaa hyötyä kun jouset ei suostunut kiertymään joustoissa vaikka oli kevennetyt, sitten laitoin uudet kumipuslat ja ne hajos heti juuri tuossa jousen kiertymisessä.
Nyt kovat puslat ja kovat riiput, iskunvaimennuksen puute ei ole vaivannut kun lehtiä ei viitsi rasvailla tarpeeksi usein.
Lehtialustan puutteet joutuu hyväksyyn tai heittää ne vallan romukuormaan..

Kun tein uusille iskareille kiinnikkeet niin kolme niistä ratkesi koeajolla, en huomannut yhtään koska hajosivat.

Jappi 09.05.2014 02:09

Jaa, jos haluaa elämää niin kierrevieterit ja iskarit malliin yläpäät keskilinjalle kolmioon... Eli akselissa kummallekin puolelle ja rungossa keskelle, tulee ainakin eloisa jos tekee kumpaankin päähän saman...

smgt 09.05.2014 03:12

Sehän kaatusi jo kotipihassa


Sivu luotu: 06:09 (GMT +2).