![]() |
iskarit pois
Moi,kysyisin et jos jättaisin iskarit oleenkan laittamatta,HJ60 ja vain offikäyttonen ,tuleko tapahtuman jotain paha tai onks kellaan kokemusta.Kiitos.
|
Ei siinä mitään maata mullistavaa tapahdu, ja yllättävän hyvin noi vankkuri jouset itsessään vaimentaa pompotusta.
Ei muuta kun otat iskarit pois ja käyt kokeilemassa .... itse kyllä pitäisin ne iskarit siellä mut sehän on makuasia :D |
Lainaus:
Iskarit on siellä kuitenkin parantamassa ajokäytöstä yhtälailla kadulla kuin metsässäkin. Lehtijouset vaimentaa (varsinkin jos on ruosteiset eikä ole enää lehtien välisistä liukupaloista mitään jäljellä) itsessään kohtalaisesti, mutta kyllä se silti tahtoo pompottaa - ja lisäksi pohjaa turhan herkästi. Minulla jäi aikanaan Jeepissä (lehtijouset takana) takaiskarit pitkäksi kun nostin iskarikorvakkeet akselilla ylemmäs, ja ennenkuin uudet tuli ajoin hetken ilman niitä. Kyllä sillä ajaa pystyi, mutta huomasi sekä kadulla että tiellä ylimääräisen heilumisen. |
Ilman iskareita maastossa.
Kyllähän iskarittomalla autolla maastossakin pääsee jos ajelee vaan lähes tasaista ja hiljalleen. mukavasti keihtelevaa menoa.
Maantiellä pystyy paremmin ajamaan ilman iskareita vaan sieläkin rauhallista vauhtia tai peli voi loikkaa töyssystä pomppien metsää ja kuski muuttuu matkustajaksi. Kun tulee eteen se kallionousu maastossa josta ei pääsekkään tyhjäkäynnillä niin pyörät ruopeavat helposti pomppimaan ja pito samalla häviää. Iskarin hommahan on estää juurikin pyörän pomppiminen ja näin pyörä om mahdollisimman paljon maasa ja pitoa maksimaalinen määrä etenemiseen. Ehdottomasti iskarit maastoon ja mitä paremmat sitä enemmän on pitoa. Ja tämähän on ihan vaan minun mielipiteeni asiasta. t. Ismo Ämmä |
En ole koskaan huomannut, että auto olis tullut missään käytössä paremmaksi jos iskareista on teho lähtenyt mikä olisi ehkä jollain lailla rinnastettavissa siihen, että ne on pois kokonaan.
Omaan autoon haluisin säädettävät iskarit, jotta voin säätää ne tarpeeksi jäykäksi kun vakioissa ei ole huomioitu rankempaa käyttöä. |
Haettaisikohan tässä ehkä sitä, että iskarit poistamalla saadaan lisää ulosjoustoa jos on lyhkäset iskarit rajoittamassa..? Mutta tuo ei todellakaan ole hyvä ratkaisu, kyllä ne iskarit siellä alustassa on ihan hyvästä syystä. Jos ei iskareissa pituus riitä niin sitten kaupasta ostamaan pidempiä tai vähintään siirtää iskarin kiinnityspisteitä.
|
Ihan hyvin voi hojolla käydä räppäilemässä ilman iskareita. Itekkin ajelin soa-hojolla puoli kesää ilman takaiskareita, kun putos koko iskareiden kiinnityspalkki. Eihän siitä mihinkään aavikkoralliin ole ilman iskareita, mut hyvin sillä hissukseen möyrii menemään metikössä ja tiellä.
Ainut, mitä kannattaa tarkkailla, ettei riiput pääse kääntymään ympäri maksimi ulosjoustossa, kun iskari ei ole rajoittamassa. Mulla pari kertaa edestä käänty riiput ympäri, kun etuiskarit katkes. btw, katsastusaseman iskaritesterikään ei HJ:ssa huomaa, onko paikoillaan iskareita vai ei. Kerran vein hojon leimalle, ja testeri anto tasasesti 70% joka puolelle autoa. Takana oli ehjät iskarit, mut edessä oli molemmilla puolin murtunu alapää irti tikusta. Eikä muuten tuossa A45-sisussakaan ole takana iskareita ollenkaan... |
Ja kyllä se murroksille ja muillekin vetovehkeille tekee hallaa ku ruovituksessa rengas pomppii ku kumipallo
|
Iskareiden kanssa on pitempi ilo ei niitä turhaan ole laitettu.
Tietysti, jos tarkoitus on ajaa Hojo loppuun niin siitä vaan! |
iskarit
Selvä see et niita sinne vaan ilon takia ole laittetty,on kyllä hojossa aika pitkat kaasuiskarit pidasko koitta muutta iskareiten kinnituspailkkoja,pidempia iskareita ei lompakko lupa nyt osta, kun on muita tärkempia ostoksia
|
no joo, vähän ohi aiheesta...
Proto-sisussa ei ole takana iskareita tehtaan jäljiltä.
|
Niin, olikos tässä akselin liikevaraan tehty parannuksia?
Pitempää norraa, revolveri sakkelia ? http://www.4x4wire.com/jeep/reviews/.../rightside.jpg Kun Toyotat ei ole tuttuja, niin tuleeko iskarin alapää niin alas, että maavaraa saisi kiinnityspaikkojen muutoksella lisää? Hieman vaivan näköä, niin paranee :) |
Lainaus:
Toinen hyöty on, että koneessa näkee vähän missä painoissa liikutaan. Ajaminen oikeissa olosuhteissa on ollut yksi parhaita tapoja testata iskunvaimennuksen toimimista! |
Pitkässä bertassa jossa oli 9 lehteä takana ei ainakaan siinä päässä ollut mitään merkitystä oliko iskarit vanhat, uudet tai oliko niitä ollenkaan siellä. Ei väliä oliko kuormaa tai ei.
|
Lainaus:
|
iskarit
Katsastus konttorille mulle asia pole,jousien puslat on joku keltaiset,möys niin perkelen jäykkaat,ehkä nee pidais vaihta pehmemmiin ja revolveririiput taakse
|
Lainaus:
Etuiskarit on kanssa liian lötköt, mutta se johtunee niiden kuluneisuudesta. |
iskarit
missa päin asut ,voin sulle testauksen lainata iskareita,jos vaan kiinnosta
|
Lainaus:
kolmas "hyöty" on se, että se hakkaa löysät sulakkeet irti pesistään :D |
Lainaus:
Ainakin niiden iskaristestikoneiden röykytys on ollut niin vaatimatonta ettei se varsinaisesti kunnolla valota missä kunnossa on iskunvaimennus - jos vehje tekisi yhtä isoja ja voimakkaita liikkeitä kuin tiessä ja maastossa, ehkä tulisi selvempiä tuloksia. |
iskarit
Ei se iskaritesteri todista oikeasti mitään ,offikäytöselle vehkella on perstunnetus jo monien vaihtoehtojen koittaminen kaikkeen parasta ,jos ei toimi sit muuttetaan jotain ja koittettaas taas.
|
No, jos oikeesti hyvän alustan haluaa, nii unohtaa tavalliset iskarit kokonaan, ja laittaa esim. foxin lisäsäiliölliset tikut. Sen jälkeen voi syöttää monttusella uralla ihan oikeesti kovaa.
|
Mulla ei nivelriipukkeista ainakaan ollu mainittavaa hyötyä kun jouset ei suostunut kiertymään joustoissa vaikka oli kevennetyt, sitten laitoin uudet kumipuslat ja ne hajos heti juuri tuossa jousen kiertymisessä.
Nyt kovat puslat ja kovat riiput, iskunvaimennuksen puute ei ole vaivannut kun lehtiä ei viitsi rasvailla tarpeeksi usein. Lehtialustan puutteet joutuu hyväksyyn tai heittää ne vallan romukuormaan.. Kun tein uusille iskareille kiinnikkeet niin kolme niistä ratkesi koeajolla, en huomannut yhtään koska hajosivat. |
Jaa, jos haluaa elämää niin kierrevieterit ja iskarit malliin yläpäät keskilinjalle kolmioon... Eli akselissa kummallekin puolelle ja rungossa keskelle, tulee ainakin eloisa jos tekee kumpaankin päähän saman...
|
Sehän kaatusi jo kotipihassa
|
Sivu luotu: 06:09 (GMT +2). |