Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.04.2014, 19:31
arde arde ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.10.08
Sijainti: Pohjois-pohjanmaa
Viestit: 190
Perusasetus

Lainataanpa tätä vanhaa topikkia.
Tarttuipas tuollainen vanha toyotan trukki matkaan. Pikkuisen heikossa hapessa on mutta ois tarkoitus tehdä tuosta käyttöpeli. Vuosimalli on 1974 ja trukin malli on 42-2FG25. Onkos kenelläkään tietoa tuosta moottorista. Onko jossain Toyotan mallissa vastaavaa moottoria? Tuohan toimii Bensiinillä. Kaasulaitteet on revitty pois ja kaasariin tuleva kaasuletku tulpattu. Käyntiin en ole edes yrittänyt kun kuulemma saa sahata puolipäivää ennenkuin rykien käynnistyy.
Sähkölaitteet tekis mieli kunnostaa tai uusia ja kaasarillekkin pitäs tehdä jotain. Ois kaikkein helpoin kun tietäs että mikä tuo moottori on että löytäs sähköosat ja vaihtais vaikka jonkun auton normaali kaasuttimen.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.04.2014, 20:12
Arska:n Avatar
Arska Arska ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.07.04
Sijainti: Valtimo, Finland.
Viestit: 1.707
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja arde Näytä viesti
Lainataanpa tätä vanhaa topikkia.
Tarttuipas tuollainen vanha toyotan trukki matkaan. Pikkuisen heikossa hapessa on mutta ois tarkoitus tehdä tuosta käyttöpeli. Vuosimalli on 1974 ja trukin malli on 42-2FG25. Onkos kenelläkään tietoa tuosta moottorista. Onko jossain Toyotan mallissa vastaavaa moottoria? Tuohan toimii Bensiinillä. Kaasulaitteet on revitty pois ja kaasariin tuleva kaasuletku tulpattu. Käyntiin en ole edes yrittänyt kun kuulemma saa sahata puolipäivää ennenkuin rykien käynnistyy.
Sähkölaitteet tekis mieli kunnostaa tai uusia ja kaasarillekkin pitäs tehdä jotain. Ois kaikkein helpoin kun tietäs että mikä tuo moottori on että löytäs sähköosat ja vaihtais vaikka jonkun auton normaali kaasuttimen.
Kuva kertois enemmän kuin tuhat sanaa.

edit. Google kertoo että ko. värkissä olis 5R moottori. Tuossa vähän juttua R-sarjan moottoreista http://fi.wikipedia.org/wiki/Toyota_R_-moottorit

Viimeksi muokannut Arska : 10.04.2014 20:24
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.04.2014, 20:36
arde arde ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.10.08
Sijainti: Pohjois-pohjanmaa
Viestit: 190
Perusasetus

Jep! Kuvaa en osaa kyllä tänne laittaa ku sen verran kädetön oon näitten tietokoneiden kanssa. Mutta Konehhan on juurikin tuo 5R. Lohkon kyljestä löytyi virranjakajan oikealta puolen tällainen numerosarja: 5R 1525009. Nyt kun vaan sais selville että missä Toyotan autossa olisi vastaava moottori tai edes tietäis tuon litratilavuuden niin vois alkaa metsästää ehjää normaalia bensiini moottorin kaasutinta. Tuo kaasu/bensiini kaasutin mikä paikoillaan näyttäs olevan entinen. Kusee joka akselin juuresta ja reijästä. Muutenkin niin ihmeellinen härveli kun revitty nuo kaasulaitteet niin rumasti tuosta irti. Tuota en ikinä tule tarvimaan kaasukäyttöisenä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.04.2014, 22:55
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Umpirauta kone


Vuosikymmeniä sitten tuli harrastettua tuon 18R-g :n kanssa, ja jopa sen tekniikka (kaasareita lukuunottamatta) oli ns. pomminkestävää, toki jakopään/nokan ketjut oli kulutustavaraa...

Minä mittaisin puristukset heti ensimmäisenä. ja jos on kunnossa (hattuarvaus n. 6-7 kg tasaisesti kaikista) ja käydessä potee voimanpuutetta, niin irroita pakoputki pakosarjasta, ja jos virkistyy kunnolla, niin pakoputki tukossa.
Taannoin rassasin yhtä bensa trukkia, ei jaksanut kulkea kuin kävelynopeutta, kun pakoputki oli tukossa karstaa! putki irti pakosarjasta, ja alkoi vauhti maistua.
-> siis ei lähde käyntiin ilman sahaamista? tuon ikäisessä kaasarissa vois olla lasisilmä bensapinnalle; ja kaasarissa on "huohotusputki" kohokammiolle suoraan kaasarin imukurkussa. Jos bensapinta on liian alhainen, niin injektioruiskulla bensaa tuohon huohottimeen, niin paljon että bensapinta on ok. Ja taisipa olla käsivipukin tuossa -70 luvun alun siirtopumpusta...

Ja tuo sähköpuoli: kondensaattori kannattaa vaihtaa katkojan kärkien ja tulppien kanssa heti ensimmäiseksi; ja jos virranjakajan kansi näyttää hapettuneelta niin hapettumat pois, niin puoli milliä on ehdoton? raja uusimiselle, mutta jos saat käyntiin, niin pitäs toimia tyydyttävästi.
Toki puola, ja tulpanjohdot (alunperin kuparilanka) ja häikkärit voi olla tiensä päässä.
->ja jos haluat "uutta" kaasutinta, niin ainakin kaverin Toyota Mark II vaihtaman yksikurkkuinen weber toimi huomattavan hyvin -80 luvulla.
(noihin webereihin löytyi hyvin kaikkia osia, ja olikohan 3:s valistunut arvaus osui nappiin, kiihtyvyys sama kuin alkuperäisellä 2-kurkkuisella, mutta tyhjäkäynti tasaisempi, ja kulutus pienempi.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Trukki Mutamies O/M/V Muut 2 29.10.2009 20:31
Myydään TRUKKI VALMET jeeppi-eki O/M/V Muut 5 16.09.2009 13:35
Myydään Trukki sunday23 O/M/V Muut 0 20.04.2009 16:39
Myyty towmotor trukki akp O/M/V Muut 0 20.02.2009 10:51
M: Trukki Caterpillar SoSo O/M/V Muut 6 14.04.2008 17:38


Sivu luotu: 08:18 (GMT +2).