![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Edit. Ohjokirjasta:vaihteisto 4wd 3,9l jakovaihteisto 1,6l molempiin api gl-4tai5
Viimeksi muokannut hiluvitkutin : 09.04.2014 21:37 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kiitoksia tästä. Mietinki tuossa kun vaihdoin lootan öljyt että jakiksesta ei varmaan samalla tuöluy? No täytyy vaihella sinnekkin.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#3
|
|||
|
|||
![]()
nyt sytty hiluziin merkkivalo jossa on polttoainetankin kuva ja alla viiva. ohjekirja neuvoo menemään huoltoon mutta onko vain joku suodatin tukkeessa vai mikä voisi olla vikana että olisiko helppo korjata itsekin
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Voipi olla tuo valo polttoainesuodattimen alla olevan vesitunnistimen hälytys. On tullut vedenerotin täyteen ja se sun tarttee tyhjätä. Löytyy konehuoneesta kuskin puolelta ja suotimen alla on tyhjennysruuvi.. Valutat vesinaftaseoksen purkkiin, pumppailet käsipumpusta suotimen täyteen ja jatkat matkaa.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Kaverilla palaa ko. valo '07 hiluxissa myös vedenerottimen tyhjennyksen jälkeen. Se merkkivalo ei tykkää tarvike polttoaineensuodattimesta jostain syystä. Eli ei hirveetä paniikkia välttämättä vaikka valo ei vedenerottimen onnistuneen tyhjentämisen jäljiltä sammuisi.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Kerran vuoteen itse koittanut muistaa vaihdella tuon naftansuotimen, koskaan en ole vettä sieltä löytänyt, sama kun joskus aikoinaan hojon vedeneroittimen kokeilun vuoksi avasin.
Tiedä sitten onko käynyt tuurit ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Volvon merikoneessa erotin oli joka vuosi tyhjennettävä vedestä. Tämä johtui polttoainetankin huohotuksesta, joka sijaitsi paatin ulkopuolella kyljessä. Vettähän sinne meni tietenkin. Toinen paikka oli tankkausaukko kävelytasanteella. Voipi siis olla, että maakoneissa ei vesi ole niinkään ongelma, mutta varma on varmaa.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ainakin uudemmissa hiluissa. Jos tuo valo vilkkuu on vedenerotin täynnä ja tarvii tyhjentää. Jos palaa yhtämittaa häiriö polttoainejärjestelmässä. Tukkeutunut polttoainesuodatin on yks tekijä mikä tuon valon sytyttää,mut se ei sammu automaattisesti vaikka vaihtaa uuden putsarin vaan se tarvii nollata. Menee muistaakseni näin. Eli suodattimen vaihdon jälkeen ilmaus ja auto käyntiin ja käytellään kunnes käy kunnolla. Sit auto sammuksiin. Uudelleen virrat päälle,irroitetaan polttoainesuodattimen paine-erokytkimen johto (suodatinpaketin kyljessä) jonka jälkeen auto käyntiin. Käytetään hetki ja tökätään johto takas anturiin. Valon pitäis olla sammunu.. jos palaa edelleen jotain muuta häikkää polttoainepuolella.
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
#10
|
|||
|
|||
![]() Ohjausongelmaa ?
Kysymystä pukkaa heti aamusta. Hilmasta kyse =LN110, 1995, 365tkm
Onko syytä alkaa ohjauksesta vikaa kun 80+ vauhdissa auton etupää tuntuu kevyeltä ja pieni ohjausliike tuntuu vaikuttavan paljon? Ohjaus tuntuu "kumimaiselta" ja auto vetelee hieman. Osa on toki tuuliherkkyyttä, mutta ohjaustuntuma voisi olla jämäkämpikin. Tehostimen öljymäärää en ole tarkastanut vielä. Simpukka ja sen apuri ovat originaaleja. Pallot vaihdettu toiselle puolelle, toisella aidot alkuperäiset. Alla 31x10,5x15 Insa Turbo Saharat ja nelipyöräsuuntauskin on tehty aikanaan. Että mitäs tehdään vaiko annetaan vaan olla ja naatitaan hiukka leveämmästä ajosta ?
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Itselläni myös oli samoja oireita, pallonivelet olivat vaan yleisväljät vaikka oli aina hyvin rasvattu. Vaihtelin kaikki nivelet ja ohjausiskarin niin oli jämäkkä ja suuntavakaa heti. Renkaina on 31" täälläkin.
__________________
Hilux 2.4TD + MADzuki 3.0 |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Millaisilla vanteilla sulla on 31"set, mikä et, raapiiko kiinni mistään? Jouduitko kirraan vääntösauvoja? Mulla on sama, 170 koppanen, ja tuntuu et mikään rengas-vanne satsi ei meinaa mahtu kolmeykkösistä. Vääntösauvoista kuskinpuolella pultti ja mutsku on ku yhtä puuta, koko paketti pyörii, mut kiristää ei pysty. Eikä kaasuvehkeitä ole saatavilla..
|
#13
|
||||
|
||||
![]()
Voihan niitä niveliä vähä kokeilla, raidetangot ja muut.
Jos siitä suuntauksesta aikaa reilummin ni oisko vääntösauvat kuoleentunu(keula tullu alemmas) josta johtuu että pyöränkulmat muuttunu.? Laakereissa väljää? |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Mites porukka on asentanu vinssejä hilukseihin (eteen)?
Olisin kiinnostunu näkemään erilaisia toteutuksia, niin saisin visioitua kuinka asentaisin omaani vinssin. Kuva + selostus olis parempi ku sata jänistä.. Ja jos ootte viritelly palkkipuskureita tai 'karjarautoja', niin kuvia niistäkin... ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 5 (0 jäsentä and 5 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? | henteri | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 02.03.2008 20:02 |
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? | -Ville- | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 20.02.2008 21:15 |
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? | Jari_M | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 23.05.2007 20:24 |
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! | A45 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 25.04.2006 18:14 |
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.12.2004 21:34 |