Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.04.2014, 19:46
shishkebab shishkebab ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.06.06
Sijainti: espoo, Finland.
Viestit: 137
Perusasetus

Noniin, eli jonkin sortin alumiiniahan se sitten on!

Nyt on kolme vaihtoehtoa tullut: Hitsaus normilangalla, hitsaus alumiinilangalla ja kemiallinen metalli.

Haluisin siitä pysyvän korjauksen joten tuo hitsaaminen kuulostais fiksuimmalta. Mutta pystyykö tosiaan puhdistuksen jälkeen hitsaamaan normaali langalla? Pelkään että joko se ei tartu tai sitten sulatan isomman reijän laatikon kylkeen...kerran kyllä hitsattiin kaverin punton kytkimenhaarukkaa aika reilulla kädellä ja se ei kyllä patarautaa ollut...

Eli mahdollismman puhtaaks ja normi langalla vaan? Kukaan ei ainakaan kertonut epäonnistuneensa tälläisessä korjauksessa?

EDIT: TJL taitaa olla alan miehiä kun erikoishitsauspalvelua tarjoat? Siihen ainakin nyt sitten luetetaan!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.04.2014, 19:49
Arska:n Avatar
Arska Arska ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.07.04
Sijainti: Valtimo, Finland.
Viestit: 1.707
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja shishkebab Näytä viesti
Noniin, eli jonkin sortin alumiiniahan se sitten on!

Nyt on kolme vaihtoehtoa tullut: Hitsaus normilangalla, hitsaus alumiinilangalla ja kemiallinen metalli.

Haluisin siitä pysyvän korjauksen joten tuo hitsaaminen kuulostais fiksuimmalta. Mutta pystyykö tosiaan puhdistuksen jälkeen hitsaamaan normaali langalla? Pelkään että joko se ei tartu tai sitten sulatan isomman reijän laatikon kylkeen...kerran kyllä hitsattiin kaverin punton kytkimenhaarukkaa aika reilulla kädellä ja se ei kyllä patarautaa ollut...

Eli mahdollismman puhtaaks ja normi langalla vaan? Kukaan ei ainakaan kertonut epäonnistuneensa tälläisessä korjauksessa?
Jos normilangalla tarkoitat teräkselle tarkoitettua lankaa, niin ei todellakaan onnistu alumiinin hitsaus sillä.

Alupuikolla, migillä alumiinilangalla tai tigillä vois onnistua. Tig varmasti paras vaihtoehto.

Viimeksi muokannut Arska : 03.04.2014 19:51
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.04.2014, 20:05
shishkebab shishkebab ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.06.06
Sijainti: espoo, Finland.
Viestit: 137
Perusasetus

Juurikin teräkselle tarkoitettua lankaa löytyy tallista. Ei siis onnistu.

Onko kokemuksia tälläisestä: http://www.motonet.fi/fi/tuote/78100...uspuikot-10kpl
Pakkasen rikkoman kupariputken oon tutulla juottanut jollain vastaavanlaisella kaasupolttimon kanssa mutta mitenköhän kävis jakolaatikon möhkäleeseen kaasuliekki?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.04.2014, 20:18
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

oikeasti se aluvaluosan riittävän puhtaaksi hitsaamista varten saaminen on todellä kovan työn takana jakista purkamatta, se saattaa jäädä aina johki huokoseen öljyä ja sitte vuotaa siitä hitsauksen jälkeenkin, tosin puikko antaa enemmän anteeksi noita kun tig...


audien aluöljypohjia on kylän kölvit onnistuneesti paikkailleet kemiallisen metallin sijaan tuolla plastic paddingin (ja vastaavilla nimekkämmilä) vuodonkorjaus töhnillä, hyvin kun cleanerillä putsaa ja heti täyttää niin on pitänyt jopa peukalon pään kokoisen irroneen palasen vuosia vag moottorin pohjassa, on vaan tosi vähä työaikaa ton kanssa mutta hyvät esityöt niin näkyy pelaavan, samaisella korjattiin kirvesmatkojen bussin kytkintehostimen haljennut venttiilikin "tilapäisesti" että matka pääsi jatkumaan ja samalla tilapäisellä se auto tiemmä vieläkin...

Viimeksi muokannut Rytari : 04.04.2014 08:48
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.04.2014, 21:04
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

kemiaaliselle ääni täältä, jos vuotaa sen jälkeen niin saa naputettua poiskin, toisin ku menee sinne itse törkkimään puikolla tai langalla, laatikko öljyt ulos ja puhtaaks se loota ja sitte metallit pintaan ja varuiks ei kiristele kylän isommailla räikällä sitä proppua
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.04.2014, 21:07
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
oikeasti se aluvaluosan riittävän puhtaaksi hitsaamista varten saaminen on todellä kovan työn takana jakista purkamatta, se saattaa jäädä aina johki huokoseen öljyä ja sitte vuotaa siitä hitsauksen jälkeenkin, tosin puikko antaa enemmän anteeksi noita kun tig...


audien aluöljypohjia on kylän kölvit onnistuneesti paikkailleet kemiallisen metallin sijaan tuolla plastic paddingin (ja vastaavilla nimekkämmilä) vuodonkorjaus töhnillä, hyvin kun cleanerillä putsaa ja heti täyttää niin on pitänyt jopa peukalon pään kokoisen irroneen palasen vuosia vag moottorin pohjassa, on vaan tosi vähä työaikaa ton kanssa mutta hyvät esityöt niin näkyy pelaavan, samaisella korjattiin kirvesmatkojen kytkintehostimen haljennut venttiilikin "tilapäisesti" että matka pääsi jatkumaan ja samalla tilapäisellä se auto tiemmä vieläkin...
Aluöljypohjia armottoman putsauksen jälkeen on tuollaisella korjattu, ja toimii. Öljypohjaan pitää joskus paikallaan korjatessa sipaista silikoonia halkeamaan että loppuu öljyn valuminen, sen jälkeen Bräkleen ja Kemisk Metall...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.04.2014, 05:33
piipari:n Avatar
piipari piipari ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 13.08.08
Sijainti: Joensuu
Viestit: 804
Perusasetus

Pari viikkoa sitten puhki hankautuneen manuaalilaatikon henkilöautosta kemiallisella metallilla paikanneena suosittelen liimaamista. Öljyt vaan pois ja jos auto ei oo joka päiväsessä ajossa ni ootella vaikka ettei sitä öljyä valu enää sieltä yhtään. Kunnon puhistus ja metallit niskaan.

Omassa tapauksessa sieltä valu kokoajan vähän öljyäkin, mutta hyvin pitää.

Isällä moottoripyörän alakerrasta lohjennu palanen paikattu kemiallisella reilu 5V sitten, hyvin kestäny, eikä vuoda.

Väitän että hitsaamalla siinä on suurempi todennäkösyys että jää vuotamaan, joudut purkamaan muttereiks sen laatikon ja muutaki damagea syntyy helposti. Kokeile nyt ihmeessä sitä kympin vaihtoehtoa ja sitten vasta alota viikon savotta.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.04.2014, 07:37
Samppa79:n Avatar
Samppa79 Samppa79 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.04
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 903
Perusasetus

Minusta kannattaa harkita noita halpoja "kemiallisia metalleja". Parhaat kokemukset on sellaisesta muovailuvaha-tyyppisestä tuotteesta. Merkkiä en muista mutta jotakin laadukkaampaa teollisuus tuotetta se oli. Sellainen muoviputkilo jossa valmis jööti sisällä. Siitä sitten sopiva pätkä joka pyöritellään sormien välissä sekaisin ja painellaan kohteeasseen. Paikkasin sillä valopetroolilämmittimen kohokammion ja hyvin toimi, jotakin kevytvalua se oli.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HJ61 outo ääni vaihdelaatikossa tai jakolaatikossa LarsRiedel Tekniikka & Jutustelu 16 11.12.2012 17:39
Ostetaan O:rj70 tai lj70>>OSTETTU>> jolokkana O/M/V Ajoneuvot 0 26.08.2012 08:44
Myydään / Vaihdetaan Rakenneltu sporsteri>>>>mönkijään. fomoko O/M/V Muut 11 25.01.2010 11:20
HJ61 kannessa halkeama. COWBOY Tekniikka & Jutustelu 1 17.08.2008 10:15
MTV:llä Tuunataan suburbania!>>>MENI jo Kovakalu69 Chit-Chat 4 24.02.2005 20:32


Sivu luotu: 05:53 (GMT +2).