Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 31.03.2014, 17:14
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 795
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pölli Näytä viesti
Onkos kukaa huomannu eroa vähän vanhemmassa autossa noitten moottorin kumityynyjen vaihdossa ? Tyhjäkäynnillä ainaki hytisee kone aika reilusti kun kattelee ja sitten kolmosen ja nelosen välitykset taitaa olla aika pitkät kun jos ei kolmosta kiihdytä tappii ku vaihtaa nelose ni resonoi koko auto melko perkeleesti matalilla kierroksilla.. Johtuukoha vaihteiston kuluneista laakereista vai moottorin kumityynyistä vai onko vaa hiluxin ominaisuus ? Vaihteisto ei ainakaa temppuile eikä pidä mitää ylimääräsii ääniä et epäilen joko motin kumeja tai sitte se o vaa ominaisuus, kuinkas teijä kaarat ?
kyllä oma ainaki rytis niin julmetusti mutta vika korjaantu ku vaihto ristinivelet ja kannatin kumen,

__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 31.03.2014, 19:58
mikok mikok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.09.09
Sijainti: eteläsavo
Viestit: 152
Perusasetus

Tärisee tuo mullakin ihan hiivatisti alakieroksilla. Varmaan kolmas kannatinlaakeri menossa 100tkm aikana. kororus roikottaa ilmeisesti sen aika nopeesti paskaks.

Muuten millä ilman paineilla ajelette kesäkumeilla tieajossa koossa 31 10,5 (mudlitet)??
__________________
Toyota hilux 2.4 td ln 170 -99
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 31.03.2014, 20:06
Pölli Pölli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.13
Sijainti: Orivesi Finland
Viestit: 102
Perusasetus

Joo täytyypäs tuo kannatinlaakeri tutkia ekana. Ristikot oli kohtuu hyvät kun viimeks rasvasin. Ja Jakolaatikon kannatinkumi on uusi sekin vähensi ravistamista sillon vaihtaessa. Moottorin kumit ei kauhee kalliita ole ne voisi laitella, onnistuu varmaa ihan tunkilla nostamalla. Kytkinkin täytyis josai kohtaa varmaan uusia...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 31.03.2014, 20:20
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 795
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pölli Näytä viesti
Joo täytyypäs tuo kannatinlaakeri tutkia ekana. Ristikot oli kohtuu hyvät kun viimeks rasvasin. Ja Jakolaatikon kannatinkumi on uusi sekin vähensi ravistamista sillon vaihtaessa. Moottorin kumit ei kauhee kalliita ole ne voisi laitella, onnistuu varmaa ihan tunkilla nostamalla. Kytkinkin täytyis josai kohtaa varmaan uusia...

eipä nuita kovin hyvin voi todeta ehjäksi jos ne autossa on kiinni. itsekkin katselin että on ihan ok kunnossa mutta 200km jälkeen posahti, ja tuo kannatin laakerihan kaiketi jotenkin silmällä pitäisi kohdistaa?? vanha oli meinaa ammuttu sen verta vinoon ettei ihme että oli mennyt sököksi. eikä nuo ristinivelet nyt kovin kalliitakaan ole vaikka vaihtelisi kaikki 3 kerralla, onpaha aina 3 murhetta vähemmän.

edittinä tähän, kova sana tuossa ristikon vaihdossa on vetovasara, jokaseen ristinivelen laakerikuppiin täppäsin kiinni 13mm kannalla olevan mutterin ja nyppäsin irti ja ruustukilla kasaan...
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 31.03.2014, 20:18
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 795
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikok Näytä viesti
Tärisee tuo mullakin ihan hiivatisti alakieroksilla. Varmaan kolmas kannatinlaakeri menossa 100tkm aikana. kororus roikottaa ilmeisesti sen aika nopeesti paskaks.

Muuten millä ilman paineilla ajelette kesäkumeilla tieajossa koossa 31 10,5 (mudlitet)??

kaipa sellanen ihan ihimillenen mitä itse olen 31¨ pitänyt on 1.2MAX ja 35¨ ajelen 0.8bar
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.04.2014, 13:09
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikok Näytä viesti

Muuten millä ilman paineilla ajelette kesäkumeilla tieajossa koossa 31 10,5 (mudlitet)??
Insa Turbo Sahara: 2,5 bar on painetta
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 00:24 (GMT +2).