Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.04.2014, 10:53
Tourinki:n Avatar
Tourinki Tourinki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 06.10.08
Sijainti: Lieksa
Viestit: 277
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tourinki Näytä viesti
Potilaana ois 87 takaveto hiluxus 2L koneella. Jonkun aikaa on jo tuottanu päänvaivaa kun on vähän heikonlainen käynnistymään. Osa hevosvoimistakin on muuttunu aaseiksi.
Elikkäs oireina
Heikko käynnistyminen (kahdella perättäisellä hehkutuksellä lähtee helpommin käyntiin)
Voimanpuute yläkierroksilla (ei tää mikään raketti ole muutenkaan mutta tavallista huonommin vetää)
Katsastuksessa tuli ajokielto savuarvolla 9.99 ja katsuri sanoi että puhaltaa sinertävän ja mustan sekaista savua. Kierroksia otti 4380 joutokäynti 680.
Kun taas viime vuonna vastaavasti 2,46 4920 ja 710

Vaihdettuja osia jakohihna+kiristin+rulla, pa-suodatin, hehkut, akut, startti, ilmansuodatin.
Tänään tarkasti jakopäästä jaon ja nokka-akselin hihnapyörää käänsin hampaan verran syöttöpumpulle päin, kun se ei satttunut ihan ajoitusmerkkiin muiden ollessa kohdallaan.

Miten tästä mitataan syöttöpumpulta ajoitus?

Tässä alkaa kohta puoleen ajatus kääntyä kohti suuttimia ja niiden kuntoa sekä venttiilien välyksiin.

Muita hyviä ehdotuksia?
Tähänkin löyty syy, kolmesta nokka-akselipukista kaksi halki...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.04.2014, 22:35
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tourinki Näytä viesti
Tähänkin löyty syy, kolmesta nokka-akselipukista kaksi halki...
Minusta ei riitä, kuin korkeintaan aluksi!

Olisko jako sekaisin, siis joko remmi hypännyt tai joku hihnapyörän kiilaura irti/paska? ja sitten joku mäntä on saanut siipeensä, esim. joku venttiilin lautanen männänpäässä pystyssä?

Minä mittaisin vähintään puristukset, taikka nyppäisin kannen suoraan pöydälle, kun se tuossa turbottomassa on suhteellisen helppo/nopea toimenpide.

Ja jopa minä voisin kasata tuon turbottoman koneen laadukkaalla tarviketiivisteellä, jos haluaa säästää muutaman kympin. (turbo koneeseen en laittaisi tarviketiivistettä, esim. minulla hdj:ssä oli rampan jälkeen halpa ja hyvä kannentiiviste, halpa muutaman päivän/500km varovaista ajoa ja hyvä (alkuperäinen) siitä eteenpäin...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.04.2014, 09:25
Tourinki:n Avatar
Tourinki Tourinki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 06.10.08
Sijainti: Lieksa
Viestit: 277
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Minusta ei riitä, kuin korkeintaan aluksi!

Olisko jako sekaisin, siis joko remmi hypännyt tai joku hihnapyörän kiilaura irti/paska? ja sitten joku mäntä on saanut siipeensä, esim. joku venttiilin lautanen männänpäässä pystyssä?

Minä mittaisin vähintään puristukset, taikka nyppäisin kannen suoraan pöydälle, kun se tuossa turbottomassa on suhteellisen helppo/nopea toimenpide.

Ja jopa minä voisin kasata tuon turbottoman koneen laadukkaalla tarviketiivisteellä, jos haluaa säästää muutaman kympin. (turbo koneeseen en laittaisi tarviketiivistettä, esim. minulla hdj:ssä oli rampan jälkeen halpa ja hyvä kannentiiviste, halpa muutaman päivän/500km varovaista ajoa ja hyvä (alkuperäinen) siitä eteenpäin...
Kokonaan toinen kansi siiihen on tulossa. Että mahdolliset lisäviat selviää kun saan kannen irti.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.04.2014, 14:41
Pölli Pölli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.13
Sijainti: Orivesi Finland
Viestit: 102
Perusasetus

Nyt o hilukissa leima. Ei menny savuista läpi ykkösel 3,75 näytti mittarit ja 27e köyhempänä 5 minuuttia myöhemmin näytti 1,48. No tietääpähä ny missä se katastus säätö on...

Yksi korjauskehotus tuli: toinen etupyörän laakeri välyksellinen.

Voiko jäykkä akselisessa ln65 kiristää pyöränlaakeria niinkuin esim. 2001 työautossani tehtiin ? edit: Ilmeisesti pystyy napalukon purkamalla edestä ja lukitusmutterin avaamalla, mutta pitääkös sinne napaan laittaa jotain erikois rasvaa vai käykö tavallinen laakerivaseliini ?

Viimeksi muokannut Pölli : 02.04.2014 14:56
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.04.2014, 15:30
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Kartiorullalaakeri niin saa kiristettyä
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.04.2014, 16:10
Krisse:n Avatar
Krisse Krisse ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 1.105
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tourinki Näytä viesti
Kokonaan toinen kansi siiihen on tulossa. Että mahdolliset lisäviat selviää kun saan kannen irti.
Siltä varalta että satut harkitsemaan jotain kaukoidän halpakantta niin kannattaa ehkä tutustua tohon mun allekirjoituksen linkkiin.
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi
(perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f)

wonk.sytes.net/76s/
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.04.2014, 21:46
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

En halua maalata piruja seinälle....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Krisse Näytä viesti
Siltä varalta että satut harkitsemaan jotain kaukoidän halpakantta niin kannattaa ehkä tutustua tohon mun allekirjoituksen linkkiin.
Mutta jossain halpakannessa oli semmoinen ongelma, että kannen öljynpaine reikä ei ollut kohdallaan tai ei mennyt jokapaikkaan, minne kuului.
-> nokka oli leipassut kiinni heti kättelyssä.
Tämä ns. toisenkäden tietoa, yritin hakea sitä nettikeskustelua, missä tuo oli kerrottu, mutta en löytänyt.

Ainoat todella laadukkaat kiinanpojan valmisteet, mitä minulle on käsiin sattunut, on volvon T5 kiertokanget: painot oli gramman sisässä, työstötarkkuus oli hyvä; siis kannen ja kangen saumaa ei juuri näkynyt, ja ei hammastanut sittenkään, kun kokelilin toisesta kangesta kantta toiseen.
Mutta kilohinta noilla kangilla oli varmaan monikymmenkertainen noihin halvimpiin valurautatuotteisiin verrattuna.
-> osta ensin hyvä, niin ei tarvitse ostaa halpaa...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.04.2014, 22:53
Tourinki:n Avatar
Tourinki Tourinki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 06.10.08
Sijainti: Lieksa
Viestit: 277
Perusasetus

Ihan sisäänajettu tojotalainen tulee tilalle. Ei viiti 700 euron autoon alkaa hirmukallista kantta investoimaan, varsinkin kun löyty läheltä käyttökelponen kansi halvalla...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 03.04.2014, 09:51
arde arde ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.10.08
Sijainti: Pohjois-pohjanmaa
Viestit: 190
Perusasetus

Osaapikos kukaan sanoa että mikä volisee Hiluksissa kun ajaa tekaveto päällä ja vaihde päällä löysää kaasua. Neliveto päällä tätä volinaa ei kuulu? Jakolaatikko?
Kaikki pelaa muuten kyllä niin kuin pitääkin. Auto on vm.08
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 19:25 (GMT +2).